Traži

Upoznajte modni brend Ninety Percent koji 90 posto svoje zarade - donira!

Njihov poslovni model vrijedi kopirati

Upoznajte modni brend Ninety Percent koji 90 posto svoje zarade - donira!

Tekst: Dina Dončević

Može li odgovorna moda postati stvarnost? Ovaj brend dokaz je da može jer 90 posto prihoda od svakog prodanog komada na kraju godine donirat će humanitarnoj udruzi koje odaberu kupci

Modna industrija jedan je od najvećih zagađivača prirode, ali insajderi su odlučili taj svijet promijeniti korak po korak. Sve se više stavlja naglasak na sveopću osviještenost te se brojni dizajneri odlučuju za ekološki prihvatljivo poslovanje. Stella McCartney ne koristi kožu i materijale koji nisu organskog podrijetla, Gucci je odbacio krzno, H&M kreira conscious liniju, a Pharrellov G-Star izrađuje traperice od otpada prikupljenog iz oceana. I niche brendovi brinu za okoliš, nakit Njemice Lilian von Trapp nastaje od starih komada koje rastali, danske dizajnerice kreirale su marku traperica Blanche čiji se modeli izrađuju od otpadaka trapera, a brend Veja izrađuje ekološki prihvatljive tenisice.

Upoznajte modni brend Ninety Percent koji 90 posto svoje zarade - donira! (фото 1)

Moda postaje etički prihvatljiva, a u čitavu se priču, prije nešto više od mjesec dana, uključila i marka ženske odjeće Ninety Percent. Kako i samo ime sugerira, londonski brend će 90 posto od iznosa koji zaradi prodajom pojedinog komada donirati u humanitarne svrhe te ljudima koji su sudjelovali u izradi odjeće. Dapače, nakon kupnje pulovera, sweatshirtova i majici može se odabrati kojoj točno udruzi želite da vaši novci odu, a na kraju godine zbraja se zarada i online glasovi te novac odlazi odabranoj opciji. Naime, na etiketama za njegu ispisan je kod koji kupci po primitku odjeće naručene online, upisuju na web stranici brenda kako bi se registrirali i dali svoj glas. Od ukupnog iznosa od pojedinog komada 80 posto prihoda otpada na humanitarne svrhe dok se 5 daje radnicima, 5 timu, a preostalih 10 posto dobivaju dioničari.

Upoznajte modni brend Ninety Percent koji 90 posto svoje zarade - donira! (фото 2)

Osnivači brenda su se zaista odlučili za drastične mjere kako bi podigli svijest, a sve zato što su i sami su donedavno podržavali konzumerizam i brzu modu. Shafiq Hassan, koji je modnu marku osnovao s Parom Hamiltom, vlasnik je bangladeške tvornice koja je izrađivala komade, između ostalog, i za H&M-a. A britanskom brendu pridružio se i Ben Matthews u ulozi kreativnog direktora, koji je iskustvo skupljao kao buying manager na Net-a-Porteru. Njihova nada da će stvoriti pozitivan trend koji će i ostale brendove potaknuti na promjene ovakvih razmjera je hvalevrijedna, baš kao i posvećenost detaljima, odličan dizajn i moderni krojevi njihove odjeće koja odiše bezvremenskom klasikom. Osim toga, točno se zna gdje, od čega i kako je odjeća koju nosite nastala. A to je stvarno rijetkost u današnje vrijeme.

Upoznajte modni brend Ninety Percent koji 90 posto svoje zarade - donira! (фото 3)

Elegancija i jednostavnost glavne su odlike odjeće britanske modne marke, a jednobojni nosivi i šik komadi mogu se kombinirati s gotovo svim komadima koje već imate u ormaru. Nedavno predstavljena debitantska kolekcija obiluje bezvremenskim komadima u neutralnim nijansama te je dokaz da kad je ekologija u pitanju ne znači da dizajn mora patiti ili da eko-odjeća ne može pratiti trendove. Cijene t-shirteva od organskog pamuka te konkretnijih komada poput pletenina od kašmira kreću se od 40 pa sve do 500 dolara. Uz ponudu opuštenih silueta, pretežito izrađenih od pamuka, ističu se i uski komadi od džerseja, koji su jednostavni i moderni.

U fokusu je odjeća izrađena etično i od kvalitetnih materijala, a svoj dizajn uvijek stavljaju ispred poslovnog modela, u kojem su definitivno pioniri. Naime, brojni su dizajneri izbacili posebne kolekcije čiji je prihod u cijelosti ili djelomično išao u humanitarne svrhe, ali nitko se do sad nije odlučio na ovakav potez - najveći dio kolača ne zadržati za sebe. Svi oni koji proklamiraju odgovornu modu, ekološku održivost i transparentnost, trebali bi se ugledati na britanski brend, jer nitko osim njih to ne podržava u ovakvoj mjeri, koliko god su pohvalni njihovi napori. Čast iznimkama, naravno. Conscious zaista treba značiti odgovorno, a ne biti samo dio ponude u moru ostalih komada nepoznatog porijekla i upitne kvalitete. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Instagram,
    Ninety Percent
Učitaj još