Kada je prije godinu dana objavljeno da Natalie Massenet napušta Net-a-Porter i to u trenutku kada je njen projekt postao lider u svijetu e-commercea, mnogi su ostali šokirani njenom odlukom. Naime, Net-a-Porter se u to vrijeme udružio s YOOX-om, talijanskim online gigantom koji je u ovo udruženje donio svoju bazu od 2 milijuna kupaca. O razlozima odlaska se nagađalo mjesecima. Spominjala su se neslaganja s vlasnicima grupacije Richemont (koja je dijelom vlasnik Net-a-Portera), oštećivanja malih dioničara koji su ovim spajanjem izgubili novac, ali i neslaganje oko strategije i ekskluzivnosti projekta i brendova koje nude. Massenet je prema pisanju medija iz tvrtke izašla bogatija za 100 milijuna funti i s klauzulom o zabrani tržišnog natjecanja koja je vrijedila godinu dana, točnije do rujna ove godine. U međuvremenu je osnovala vlastitu konzultantsku tvrtku Imaginary Ventures, ali se nije upuštala u veće i medijski popraćene projekte. Jedno vrijeme se govorilo o potencijalnom prelasku na novi e-commerce kojem je kumovala Anna Wintour. Naravno, govorimo o projektu Style.com u vlasništvu Conde Nasta koji ni danas nije zaživio kao neki ozbiljan konkurent na globalnom tržištu.

Jose Neves

 

Za to vrijeme, Jose Neves je ambiciozno i predano skupljao kapital od ulagača sa svih strana svijeta kako bi pripremio Farfetch na izlazak na IPO. Tvrtku je pokrenuo 2007. godine kao najveći online butik neovisnih brendova diljem svijeta. Uz sustavan rast Farfetch se uspio nametnuti kao kandidat za top 5 igrača u svijetu e-commercea, ali im je trebala financijska injekcija da ih održi iznad vode. Iako je online shopping odavno stvar trenutka te ne govorimo o nekoj budućnosti, e-commerce nije profitabilan Bez vanjskih ulagača gotovo je nemoguće održati se na tržištu, a kamoli biti konkurentan. Dobar primjer je stranica Nasty Girl koja je ove godine proglasila bankrot. Unatoč popularnosti kod kupaca, nisu uspjeli prijeći na sljedeći level bez vanjske financijske podrške i Sophia Amoruso je bila prisiljena staviti ključ u bravu. Neves je pametniji i ozbiljniji biznismen te se okrenuo stranom kapitalu, s naglaskom na Kinu. U svibnju ove godine Farfetch je ostvario rast u prodaji u iznosu od 60% u odnosu na 2015., a tvrtka je procijenjena na 1,5 milijardi dolara! Timu stručnjaka se pridružila Stephanie Phair, bivša izvršna direktorica Net-a-Portera koja je napustila tvrtku 2015. godine. Phair je postavljena kao osoba od iskustva s impresivnim CV-om u kojem stoje neke od najvećih modnih kompanija današnjice, uključujući Moncler u čijem je upravnom odboru i danas. Prilikom dolaska Phair je kazala da će se koncentrirati na razvijanje strategije koja će se temeljiti na iskustvu shoppinga u narednih deset godina. Predviđanje kako će se kupci ponašati, što će ih ponukati na trošenje i naposljetku zadržati, osnovni je cilj njenog prelaska u Farfetch, za koji tvrdi da ima veliki potencijal da postane broj 1 u svijetu e-commercea.

Iako je danas neslužbeno potvrđeno da Massenet dolazi u redove Farfetcha sigurno je jedino da će se raditi o konzultantskom angažmanu. Naime, Massenet ima nekoliko vlastitih projekata u pripremi te neće isključivo/ekskluzivno biti vezana za Farfetch. S druge strane njeno iskustvo i poznavanje tržišta veliki je plus za Nevesa, koji je radi dobrih rezultata požurio izlazak na IPO te se isti očekuje već sljedeće godine. Ove vijesti sigurno nisu razveselile vlasnike YOOX-a koji će morati pripremiti dobar biznis plan kako bi spriječili dominaciju Farfetcha u narednim godinama. Neves igra ozbiljno i teško da će ga itko skrenuti sa zacrtanog puta. Ovo je samo početak.