Traži

HTML5 Standard

Instagram je odredio najpopularnije revije ove sezone i među njima nema Balenciage

Isplati li se ulaganje?

Instagram je odredio najpopularnije revije ove sezone i među njima nema Balenciage
Živimo u vremenu kada se uspjeh mjeri s brojem impresija i pojavnosti na Instagramu, što itekako utječe na produkciju modnih revija i wow efekt koji izazivaju...

Ono što su za modne kuće nekoć predstavljale televizije i modni mediji danas je Instagram i vox populi, najbolji neplaćeni PR koji jedan brend može dobiti i, ako je vjerovati istraživanjima, dobar pokazatelj uspješnosti i relevantnosti brenda danas, pogotovo ako govorimo o mlađim generacijama. Moda odavno nije samo odjeća što je za neke tužna činjenica, a za neke logičan slijed događaja u svijetu gdje se iz dana u dan traži nešto više, bolje, otkačenije, naprednije, novije. Danas se prodaje sve i ono što nam treba i ono što nismo znali da nam treba, a taj čarobni krug počinje i završava na kupcima samim jer ako u nekom kutku ovog planeta postoji neki tip koji će platiti 500 dolara za ciglu na kojoj je otisnut logo brenda Supreme, zašto pobogu James Jebbia ne bi uzeo s nekog gradilišta 50 cigli i nakeljio svoj logo i prodao im ga?

Prodavanje takvih bizarnih stvarčica je postalo lakše s Instagramom gdje će se ta cigla proširiti brzinom munje po feedovima ljudi diljem svijeta i dok ste izgovorili na glas "koji k...?" cigle su već našle svoje vlasnike. Ista je stvar s "dodacima" koje je na reviji predstavio Gucci, a radi se o igračkama beba zmajeva, 3D modelima odrubljenih glava modela koji su ih nosili pod rukom umjesto torbica i sličnih stvarčica... Sav taj buzz oko revije se preslikava u beskonačan niz Instagram postova koji se dijele diljem svijeta i kreiraju agresivan oglas koji nije plaćen, već je atraktivnošću tematike pozvao korisnike na engagement. Stoga, nije čudno da unatrag dvije godine svjedočimo medijskim listama najpopularnijih revija na Instagramu, a čiji su rezultati dobiveni brojem postova, shareova i spominjanja neke kuće za vrijeme održavanja Tjedana mode.

gucci

Ako brend danas nije na Instagramu teško će se probiti ili opstati u glavama potencijalnih kupaca. Pored svih online alata koje koriste za održavanje baze obožavatelja, velika se pažnja ulaže u samu reviju, točnije produkciju iste. Naime, revije su postale napor, kako urednicima tako i većini manjih brendova koji previše plaćaju za 15 minuta predstave, a koju potom moraju dodatno promovirati na svim mogućim kanalima kako bi ona doprla do širokog broja kupaca. Igru i dalje vode velike kuće koje si mogu priuštiti par milijuna eura za scenografiju ili prostor po želji, a sve kako bi dizajnerova vizija ostala upamćena tih par dana koliko ljudi dijele postove i razglabaju o komadima iz kolekcije (sve češće o dodatnom sadržaju) na društvenim mrežama.

chanel

Uzmimo za primjer Alessandra Michelea koji je uz Virgila Abloha neokrunjeni kralj milenijalskih modnih kretanja i želja. Gucci je pomeo sve ostale kuće kada je riječ o popularnosti na Instagramu za vrijeme održavanja milanskog Tjedna mode. Korisnici su uzeli stvari u svoje ruke i svojim lajkovima, tagovima i shareovima odlučili da je Gucci brend trenutka i nešto što trebate vidjeti čak i ako vas moda ne zanima. Istu je situaciju u Parizu imao Chanel čije su scenografije stvorene za beskonačno fotografiranje i objavljivanje na Instagramu. Chanel je ove sezone svoje uzvanike odveo u šumu sa scenografijom, koja je obišla sve moguće medije i Instagram profile; od onih modnih do onih posvećenih uređenju interijera i arhitekturi.

Shodno tome svi mediji su objavili liste najpopularnijih revija ove sezone iz kojih su izostala neka imena jer se jednostavno nisu toliko vrtjeli na Instagramu. Kako smo napisali, Gucci je dominirao Milanom, a slijede ga Prada, Fendi i Versace. Chanel je suvereno vladao Parizom, dok je Tom Ford vladao New Yorkom. Posljednja revija Christophera Baileyja za Burberry je izazvala veliki buzz na Instagramu u Londonu, a veliku pažnju svih insta korisnika je privukla kraljica Elizabeta koja se također pojavila na Tjednu mode u Londonu. Neke kolekcije nisu dospjele ni u prvih 10, što je čudno posebice za Balenciagu koja je među top tri najpopularnija brenda danas.

Ana Pavić

Napišite komentar

Učitaj još