Traži

Jesu li Gucci i Dior izgubili svoju čar?

Predstavljene kolekcije za proljeće/ljeto

Tekst: D.D.

Da budem sasvim iskrena, skidajući fotografije za opremu ovog članka nisam bila sigurna nalazim li se uopće u dobroj kategoriji ili sam, možda, odabrala prošlu sezonu - sve što sam gledala kao da sam već negdje vidjela. Zapravo i jesam, u sklopu prethodnih kolekcija modnih kuća Gucci i Dior čije su revije jučer održane na Tjednu mode u Parizu. Da je maksimalizam Alessandra Michelea, koji je bio objeručke prihvaćen prije nekoliko godina jer se radilo o potpunom osvježenju, pomalo dosadio, govore i društvene mreže, odnosno street style fotografije. Hypea oko tog brenda više nema, a i nitko više ne hoda od glave do pete odjeven u komade s monogramom brenda. Ukratko, Gucci gang se raspao. S druge strane, čini se kako Dior proživljava najbolje razdoblje u posljednje vrijeme, nema tko nije nabavio novi Saddle Bag, a jučer su prije revije Aimee Song, Olivia Palermo i Chiara Ferragni - neke od najutjecajnijih blogerica u modi, šetale odjevene u Dior. Jasno je da Maria Grazia Chiuri ima sasvim drugi problem - sve su te stvari dostavljene na kućni prag navedenih influencerica, a kad nisu u Parizu u iščekivanju revije, ne vade ih baš često iz ormar. Izuzev torbice izvučene iz arhiva kuće s početka milenija koja je pomela konkurenciju pred sobom. Čini se kako se obje kuće bore s problemima svoje vrste ili nedostatkom vizije, a možda je i kod dizajnera došlo do zamora materijala. Što god bilo, ove su ih kolekcije trebale izvaditi iz navedenih problema, a dogodilo se to da ih je zasjenio jedan Jacquemus - brend za kojeg nitko nije ni čuo do 2015. godine kad je osvojio modnu nagradu LVMH-a.

Prema prokušanom receptu, kreativni direktor Guccija na pistu je poslao maksimalističke lookove koji koketiraju s muškom siluetom. Zapravo, da budemo sasvim precizni, kod Guccija je i u ovoj kolekciji jako izražen gender fluidity, kojeg Michele potencira i odabirom manekena. I time, kao i uostalom i svojom odjećom, ima namjeru provocirati publiku, ali se možda u tim svojim pokušajima izgubio. Nova je kolekcija veoma nalik onoj prethodnoj što se siluete tiče, a novost su pokoji leopard ili zmijski uzorak. Inspiracija su ovog puta bile 70-e i 80-e godine prošlog stoljeća, a većina ženskih modela izgledali su kao luksuzni ulovi iz vintage shopova ili bakinog ormara, zbog kojih smo sretni što smo ih našli, ali i nismo spremni izdvojiti od oko 500 do nekoliko tisuća eura koliko koštaju konkretniji komadi ovog brenda. Koliko god su milenijalci i generacija Z opsjednuti prošlim vremenima i Micheleovom vizijom na kojoj je izgradio novi Gucci upitno je koliko će još trajati ovaj efekt. Ono što se mora priznati, Gucci definitivno zna kako zaokupirati pozornost - haljine s resama, odijela od crvene kože, torbe izrađene od nojevog perja, sunčane naočale koje prekrivaju pola lica, muško zlatno odijelo i šljokičaste hlače, sve je to dio svijeta fantazije Talijana i nešto što sigurno ne možemo vidjeti nigdje drugdje. Pitanje je koliko njegovi lookovi iz mašte mogu zaživjeti na crvenim tepisima i ulicama svjetskih metropola, bez obzira na to što, kad govorimo o posvećenosti detaljima i besprijekorno krojenim komadima, brendu možda i nema premca.

Na sasvim drugom polu nalazi se iznimno ženstvena i romantična kolekcija Diora, inspirirana plesom. Krojevi su ostali gotovo isti, jedino što su malo opušteniji, a zapravo su najveću transformaciju dobili putem upotrebe novih tkanina - til više nije dominantan, već je Maria Grazia Chiuri po prvi put koristila i džersej. Definitivno je zbog haljina oslobođenih korzeta ova kolekcija nešto nosivija, a samim time i privlačnija kupcima, a nosi i tu notu elegancije i ženstvenosti koja je postala rijetkost u kolekcijama velikih modnih kuća (iako se u posljednje vrijeme stvari mijenjaju). Paleta boja je također veoma nosiva i umjerena, pa sve zajedno čini jednu zaokruženu cjelinu, ali iako je možda ovo najbolja kolekcija talijanske dizajnerice, nije predstavljeno ništa uzbudljivo. Moderne cargo hlače i parke lijepo su se slagale s haljinama A-kroja i plisiranim midi suknjama, a kao i uvijek "vrag je bio u detaljima" - predivnom vezu koji je krasio gotovo sve komade. Kraj revije bio je rezerviran za haljine od jednog sloja ombre tila, ispod kojih se naziralo basic donje rublje, a jednostavne sandale, salonke i balerinke u nude nijansama bezvremenski su modeli koje se isplati kupiti. Iako veoma samouvjereno iznosi svoju viziju Diora, počelo se šuškati kako bi dizajnerica Maria Grazia Chiuri mogla napustiti svoju poziciju te će ovo postati posljednja njezina kolekcija za francusku kuću. Ako je tako, bit će nam žao što neće otići s vatrometom, ali će iza sebe ostaviti elegantnu i modernu Dior frajericu s kojom ćemo se još dugo htjeti poistovjećivati.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više