Traži

Roba Merchandise - "must have" promotivni odjevni komadi

Intervju: Branka Šćepanović

Roba Merchandise - "must have" promotivni odjevni komadi

Urednik: Buro 24/7

Već nekoliko sezona svjedočimo popularizaciji tzv. merchandisea - promotivnih odjevnih modnih komada koji su pored osnovne funkcije - promoviranja različitih proizvoda, tvrtki, manifestacija, bendova, mobitela, dostavnih službi itd. postali i nezaobilazni komadi za odjevne kombinacije koje viđamo na modnim fotografijama - bilo na izvještajima s Tjedana mode ili kod influencerica na Instagramu. Funkcioniraju i kao suvenir s festivala na kojem ste imali najbolji ljetni provod, ali i kao prilika da se svima da do znanja koju glazbu slušate ili čiju politiku podržavate - slogani, rime, ilustracije, umjetničke intervencije - sve je dozvoljeno. Domaćim tržištem promotivne odjeće koja je tražena i od najzahtjevnijih klijenata te se rado pokazuje i nosi sezonama suvereno vlada Roba Merchandise - modno-proizvodni pogon ispred kojeg stoji Branka Šćepanović, poznata i kao osnivačica visokomodnog brenda Roba i Roba Storea. Sjeli smo s Brankom popričati što radi, kako i s kim radi i koja je tajna uspješnog i kvalitetnog mercha.

Za početak, nabolje da svima razjasnimo kako je luksuzni modni brend Roba postao Roba Merchandise - sinonim za upečatljivu i kvalitetnu promotivnu odjeću koju često viđamo po cesti, na Instagramima pa čak i u modnim editorijalima.

Jednom riječju - neplanirano! S brendom ROBA pojavili smo se tik pred početak velike krize 2010. godine - reakcije svih kupaca bile su potpuno iznad naših očekivanja, fantastične. Obilazili smo pariške modne i prodajne sajmove nekoliko sezona, strani i domaći mediji su nas intenzivno pratili i promovirali, sve se fino kotrljalo. Kako smo uglavnom radili s inozemnim, alternativnim i nezavisnim trgovinama i zastupnicima koji su za vrijeme krize usporili s radom ili su se zatvorili, odlučili smo i mi usporiti tempo i djelovati lokalno. Na našu sreću, u isto vrijeme u Hrvatskoj se počeo događati procvat glazbenih festivala, a kako smo oduvijek povezani s tom scenom - prirodno smo počeli surađivati. Budući da su naši proizvodni principi i način rada usko vezani za profesionalni fashion, ti su odjevni komadi ispali fantastično, potpuno su odskakali od uobičajene promotivne odjeće i posljedično se rasprodali u tren oka! Suradnja se, naravno, nastavila; dobar glas se pročuo pa je i tako rođena Roba Merchandise. No, pravi "boom" dogodio se nakon suradnje s Weekend Media Festivalom koji okuplja vodeće stručnjake iz komunikacijske industrije i poslovnog svijeta. Pored svih gorućih tema o kojima se priča na Festivalu, jedno od češćih pitanja bilo je: "Tko vam je radio majice?".

S kim surađujete i kako izgleda dinamika jednog dogovora iz kojeg na kraju nastaje taj "most wanted" komad odjeće?

Surađujemo s kreativnim pojedincima ili agencijama, odnosno marketinškim timom klijenta. Nama pripada jedan manji dio ukupnog posla koji odrađuju kreativci iz agencija, a nastupamo u trenutku kada iz skica treba izraditi fizički proizvod. Budući da imam sve potrebno znanje o proizvodnji odjeće, ali i ostalih tekstilnih proizvoda te vjerujemo da je baš SVE moguće izraditi, dizajneri vole surađivati s nama jer je i njima drago kad se neka zanimljiva, nesvakidašnja dizajnerska rješenja, materijali i postupci mogu izrealizirati. Mi uglavnom predlažemo i razvijamo modele odjeće, materijale, tehnike dorade i detalje, te pomažemo sve to složiti i uklopiti se u puno širu priču komunikaciju/promociju nečijeg rada, a kada je sve definirano krećemo s proizvodnjom koja je lokalna - Made in Croatia.

Poznate su Robine suradnje s mladim umjetnicima, ilustratorima i slikarima, a taj ste dobar običaj prenijeli i u rad s popularno zvanim "merchom", odnosno promo odjećom i dodacima.

Suradnja s ilustratorima i umjetnicima je najljepši dio ovog posla stoga nastojimo što češće u proizvodnju upogoniti neka željena umjetnička imena i njihovu umjetnost, a srećom to nam često i uspijeva. Surađivali smo s puno izvrsnih kreativaca koji su se vremenom premetnuli u uspješne međunarodne umjetnike i umjetnice, spomenula bih Doru Budor i Maju Čule koje posljednjih godina izlažu u najpoznatijim svjetskim muzejima i galerijama; Dunja Janković izvrsna je u polju apstraktnih motiva i apsolutna je miljenica štovatelja minimalizma; Jovan Mikonjić Biskoteka autor je nekoliko skoro pa kultnih majica za ROBU... Posljednja realizirana suradnja je s umjetnicom Sanjom Stojkov poznatijom kao Neon Black čiji su zaštitni znak hrabre, monokromatske figure. Te ćemo majice predstaviti na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu.

Koliko su u sprezi modna proizvodnja u Hrvatskoj, ili u Europi, s tehnološkim napretkom? Što nam to na kraju donese u smislu poboljšanja proizvodnje ili u konačnici - u izgledu i konkurentnosti proizvoda?

To prvenstveno ovisi u odluci klijenta; što želi, da li su spremni na nešto novo što bi ih izdvojilo u odnosu na konkurenciju, da li taj tehnološki i proizvodni pomak odgovara nečemu što i sami žele iskomunicirati u odnosu na svoje poslovanje ili jednostavno žele sjajnu odjeću koja će biti -prepoznatljiva i upečatljiva. Više puta godišnje posjećujem tekstilno-industrijske sajmove i većina proizvođača promo artikala pomno prati tehnološki napredak, a isto vrijedi i za proizvođače repro materijala za nas tekstilce pa možemo proizvesti predmete od pametnih, ekoloških, fair-trade materijala i uvesti neke zanimljive, zabavne tehnološke dosjetke i sezonske trendove. Prošle smo sezone tako proizvodili majice s etiketom koja je pored uobičajenog logoa imala i skriveni čip koji se mogao očitati mobitelom i direktno vas linkati na stranice klijenta - interaktivna majica koja je uveseljavala i one koji primaju i koji poklanjaju.

Voljela bih istaknuti nešto vrlo važno u vremenu tehnološkog napretka, a to je održiva proizvodnja - vrlo zastupljena u Europi, a pomalo se njen značaj osvještava i kod nas. U krug održive proizvodnje uključuje se, primjerice, odabirom ekološkog materijala, izborom lokalnih proizvođača koji posluju prema principima pravedne proizvodnje i pravedne trgovine (fair production & fair trade). Klijenti se u svakom slučaju mogu reklamirati na razne "fair" načine, no kad pokažu spremnost i budžete usmjeriti na takvu vrstu proizvodnje, to znači da su pozitivno uključeni u proizvodnju, ostavljaju pozitivan trag i daju pozitivan primjer da i oni učine isto.

Postoji li aspiracija Roba Merchandisea za proširenjem u inozemstvo?

Postoji želja da nastavimo raditi sve bolji, zanimljiviji i kvalitetniji proizvod i da nastavimo proizvoditi lokalno po principima "slow fashiona" te da s klijentima i kreativnim agencijama osmišljavamo i plasiramo nove i zanimljive ideje. Stoga, širenje zamišljamo više kao mogućnost biranja kvalitetnih projekata na kojima bismo voljeli raditi, a budući da je Hrvatska malo tržište to svakako uključuje i inozemstvo. Odradili smo već nekoliko zanimljivih projekata za klijente izvan Hrvatske, primjerice prodajni merchandise za jedan od cjenjenijih europskih glazbenih manifestacija - Tallinn Music Week u Estoniji, opskrbili smo trgovinu u Dubaiju i birane klubove u Londonu, a već godinama uspješno surađujemo s englesko-hrvatskim organizacijskim timovima festivala Dimensions i Outlook u Puli.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

Učitaj još