Search

BURO. vodič kroz vegansku kozmetiku

BURO. vodič kroz vegansku kozmetiku

Tekst: BURO.


“Smiju li vegani sjediti na kožnom kauču?”

Vjerovali ili ne, ovo je jedno od Quora pitanja koja vam Google nudi u svom pretraživaču. Za vegane i sve varijacije na temu vegetarijanaca postavljaju se mnoga apsurdna pitanja i važe mnoge isto toliko apsurdne zablude. Najjednostavnije rečeno: vegani su ljudi koji ne koriste (i samim tim i ne jedu) ništa što je životinjskog porijekla. U konkretnom slučaju kauča, vegan neće kupiti kožni kauč zato što ne želi da svojim postupcima generira potražnju za proizvodima koji sadrže sirovine životinjskog porijekla ali će, ako ga imate u svojoj (neveganskoj) kući, sjesti na njega.

Nevezano za to smatrate li ih osobama koje brinu o svom zdravlju i životinjama ili jednostavno ljudima koji se komplicirano hrane, vegani su u trendu. Prošla godina je definitivno protekla u njihovom znaku i ankete pokazuju da se u svijetu čitava četvrtina generacije milenijalaca identificiraju kao vegani ili vegetarijanci, a veganska industrija hrane zabilježila je prošle godine porast od 20%. Ovaj val se, poslije hrane, prvo proširio na kozmetiku. Zato se već izvjesno vrijeme na listama etiketa visoko kotiraju one sa riječima “vegan” i “cruelty free”, ali mnogi ljudi ne znaju što zapravo “veganska kozmetika” znači.

BURO. vodič kroz vegansku kozmetiku (фото 1)

Što podrazumijeva veganska kozmetika

Ovdje stižemo na teritorij zbunjujućeg žargona, a kako bismo je razriješili potrebno je vratiti se na osnovni princip veganstva: nije dozvoljeno ništa što je životinjskog porijekla. Ovo znači da vegani ne bi trebali koristiti mnoge sastojke čija je upotreba veoma rasprostranjena u kozmetici (za detaljniju listu, nastavite sa čitanjem).

Pored toga, postoji zabuna da je veganski isto što i “cruelty free”. Jednostavno rečeno, prva riječ znači da proizvod ne sadrži sastojke životinjskog porijekla, a druga nešto sasvim drugo: da proizvod nije testiran na životinjama. Iako se proizvođači trude da ispune oba uvjeta, sasvim je moguće da proizvod bude veganski, ali i da je testiran na životinjama. Kada smo kod “cruelty free” etikete, ona podrazumijeva da sam gotov proizvod nije testiran na životinjama ali ne podrazumijeva isto i za pojedinačne sastojke. Inicijativa Leaping Bunny Program je trenutno jedina certifikacija koja garantira da neki proizvod, ali ni njegovi pojedinačni sastojci nisu testirani na životinjama u bilo kojoj fazi proizvodnje i razvoja.

Dakle, dok je izabrati vegansku hranu relativno lako, kada se radi o kozmetici to je druga priča.

BURO. vodič kroz vegansku kozmetiku (фото 2)

Veganski i neveganski sastojci

Najčešći sastojci životinjskog porijekla koji se koriste u kozmetici su: med, pčelinji vosak, lanolin (prirodna mast iz vune ovaca koja se dobiva s ošišane vune), skvalen (iz jetre ajkule), pigment karmin (samljeveni oklop košenil buba), želatina (iz kosti, tetiva i ligamenata krava i svinja), alantoin (iz mokraćne kiseline krava), ambergris (žučni sekret kita ulješure) i placenta sisara. Svi ovi sastojci su dobri za kožu, nemaju štetna svojstva i koriste se vjekovima u kozmetičke svrhe ali ne postoje definitivni znanstveni dokazi da su bolji od svojih biljnih alternativa koje su sve prisutnije na tržištu i koje se u posljednje vrijeme ubrzano razvijaju zahvaljujući napretku tehnologije (i povećanoj potražnji).

Iako je istina da je sinonim za veganski kozmetiku kozmetika biljnog porijekla, ovo također lako vodi u zablude pošto automatski asocira na zdravlje, a to vrlo često nije istina. Podsjetit ćemo vas da čips od krumpira i Oreos zadovoljavaju uvjete veganske hrane - ali ih to apsolutno ne čini zdravim i iste kriterije treba primjenjivati na svim poljima. U veganskoj kozmetici se, isto kao i u prehrambenoj industriji, koriste sintetički dobivene sirovine.

Isto tako, činjenica da je sastojak biljnog porijekla ne znači da je etički proizveden ili da je dobar za planet, a ne treba vam bolji primjer od glicerina biljnog porijekla iz palminog ulja.

BURO. vodič kroz vegansku kozmetiku (фото 3)

Efekti potražnje za veganskom kozmetikom

Zahvaljujući zahtjevima potrošača, sve više kompanija počinje mijenjati modele poslovanja. Iako ovo ne znači da preko noći - ili uopće - postaju zaista veganske, mijenja se način na koji se provode kliničke studije i testiranje koje se kreće u humanijem pravcu. Mnoge kompanije koje nisu u potpunosti veganske, sada imaju proizvode ili linije koje to jesu. Upravo ovo je jedna od najboljih posljedica pokreta koji se bore za čistiju kozmetiku u svakom smislu: ovo nije prolazni trend, već globalna tendencija koju potpuno podržavamo.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više