Traži

Zaljubili smo se u spektakularne radove britanske make up artistice Isamaya Ffrench

Zaljubili smo se u spektakularne radove britanske make up artistice Isamaya Ffrench

Neobična kombinacija mainstream i eksperimentalne estetike osvaja na prvi pogled

Tekst: D.M.


Fotografija: Imaxtree

Šminka upravo doživljava svoj najveći preporod od 18. stoljeća. Kao u dobra stara vremena, sve je manje iznenađujuće, možda ponajviše zahvaljujući drag kulturi i RuPaulovom Drag Raceu i YouTubeovoj makeup zajednici, vidjeti muškarca s našminkanim licem ili kreativce koji ustrajno svoj identitet pokazuju uz pomoć kistića i spužvica za blendanje ili unovčuju svoje umijeće i sposobnost za stvaranje avangardnih, visokomodnih fantazija preobražavajući lica u najdivljije maštarije.

Jedna od takvih je zasigurno i Isamaya Ffrench, britanska makeup artistica zaslužna za izvanredne beauty trenutke. Iako se zahvaljujući posebnoj kombinaciji mainstream i eksperimentalne estetike dočepala suradnji s YSL-om i Tom Fordom, Ffrench je u svijet mode ušla kroz poslovični prozor počevši sa šminkanjem na dječjim zabavama za vrijeme studija. Studij industrijskog dizajna na Central Saint Martinsu joj je osigurao senzibilitet za trodimenzionalni izraz, stoga se vrlo često koristi trodimenzionalnim dodacima i protezama kada je riječ o šminki. Umjesto da tek oboji ili teksturira neki zasebni dio lica ili čak konturira nove crte, mlada Britanka modele ukrašava predmetima poput Lego kockica, kljunolikih proteza ili kao, primjerice, za ovosezonsku reviju Giambatiste Vallija, žive latice cvijeća. Look koji nas je očarao prije no što smo uspjeli cinično odmahnuti i izjaviti "Florals for spring. Groundbreaking." (eng. Cvjetni uzorci u proljeće. Revolucionarno.) á la Miranda Priestly.

Bilo da je riječ o laticama za Valli, pozlati za Vivienne Westwood, olovke za oči u obliku mačkastih okvira sunčanih naočala 50-ih za Halpern ili ekstra paučastih trepavica za Theyskens, Ffrench zna kako točno odigrati karte da bi look bio dovoljno zanimljiv da izgleda inovativno, a opet dovoljno suptilan da ne preuzima vodeću pozornost nad outfitom kojeg dopunjuje, a opet stoji sam za sebe.

Za Guardian predviđa kako budućnost ljepote leži u pokazivanju svog vlastitog DNK, zaključak do kojeg je došla istražujući samu bit estetike i ljepote. Neprestano podriva ustaljene ideje ljepote eksperimentirajući s karikaturom u neuobičajenim materijalima, naglašavajući kvalitete neke suvremene estetike do krajnje mjere, kao da ju pojednostavljuje do mjere da svima postane kristalno jasna. Posebne stilove ne kritizira niti favorizira te svaku pojavu, već ih gotovo kao stiliziranu mrtvu prirodu prenosi na lica, dokumentirajući i okušavajući se u svemu. Tvrdi kako je najzanimljivija stvar u beauty svijetu trenutno trend rodne inkluzivnosti i androginosti, a posebno ju fascinira uključenost znanosti u svijet ljepote - od plastičnih operacija koje su u Južnoj Koreji postale toliko svakodnevne da im se podvrgava 80 posto ženskog stanovništva do unaprijed isplaniranog izgleda još nerođenog djeteta. Politički nepristranim pristupom stvorila si je igralište za eksperimentiranje bez osuđivanja što treba izdvojiti kao vrlo pametan potez kada je riječ o umjetničkoj slobodi.

 

Napišite komentar