Traži

Zavirite u mističan svijet \"niche\" parfema

Zavirite u mističan svijet "niche" parfema

Parfemi koji se smatraju malim umjetničkim djelima

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Top,
Institut Parfemeur Flores,
Lana,
LeBand,
Modus Design Shop

Listajući modne časopise ili pregledavajući portale ste možda naišli na pojam "niche" parfema, a nije vam u potpunosti jasno što on predstavlja. Što su to "niche" parfemi i po čemu se razlikuju od ostalih parfema?

Sam termin (franc. niche) označava nišu, odnosno u ovom slučaju proizvode koji se prodaju "pod nišom", one koji su posebni i imaju svoje specifičnosti koje ih izdvajaju u odnosu na ostale slične proizvode. Drugim riječima, niche parfemskim kućama nije najbitnija masovna prodaja i planetarni uspjeh parfema, ono što se cijeni je individualizam u svakom smislu. Takvi parfemi se smatraju malim umjetničkim djelima, a od tzv. mainstream parfema razlikuju se i po sastojcima koji se koriste, a koji su mnogo neuobičajeniji s obzirom da ciljaju na užu publiku.

LeBand

Svaka niche parfemska kuća ima tri glavna principa koji ih razlikuju od ostalih parfemskih kuća. Prvo, naglasak je na tradiciji i svaka niche kuća mora imati svog glavnog parfemskog nosa, kao što je bilo u starim danima. Drugi princip se tiče distribucije proizvoda, odnosno selektivnosti u istoj. Ovo se pravilo odnosi na mjesta gdje ćete moći nabaviti parfeme, a to nikada neće biti drogerije, veliki lanci dućana ili klasične parfumerije. Niche parfemi se u pravilu prodaju u manjim, specijaliziranim prodavaonicama kojih je uvijek relativno malen broj. Treće i posljednje pravilo se odnosi na marketing i oglašavanje samih kuća, odnosno izbjegavanje navedenog. Naime, niche kuće ćete vrlo rijetko vidjeti u mainstream medijima budući da prednost ima usmena predaja o kvaliteti parfema.

Parfumerija Lana

Jedna od češćih zabluda o niche parfemima jest da su mnogo skuplji od ostalih parfema, što uopće ne mora biti istina, raspon cijene je raznolik baš kao i kod svih drugih parfema. Ono na što ipak treba pripaziti se odnosi na dio oko specifičnosti samih mirisa. Naime, nije nemoguće da se ili zaljubite u neki parfem ili u vama izaziva potpunu odbojnost. Razlog tome su upravo vrlo specifični sastojci i note korišteni pri izradi ovakvih parfema. Upravo zato ih je najbolje osobno probati, ukoliko do sada niste. Ovo su zagrebačke adrese niche parfumerija:

INSTITUT PARFEMEUR FLORES, Dežmanov prolaz 2, 10 000 Zagreb

TOP, Tomićeva 4, 10 000 Zagreb

PARFUMERIJA LANA, Bartola Kašića 8, 10 000 Zagreb

LEBAND, Obrtnički prolaz 1, 10 000 Zagreb

MODUS DESIGN SHOP, Tkalčićeva 48, 10 000 Zagreb

Institut Parfemeur Flores

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor