Search

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske

Tekst: Tina Lončar


Održivost, etičnost i društveno odgovorno poslovanje sve je više u fokusu kako svjetskih pa tako i domaćih brendova. Jedan od njih je i 757 Natural Cosmetics, mladi, ali već izuzetno uspješni brend prirodne kozmetike sa sjedištem u Žrnovnici, malom mjestu pored Splita gdje je, osim sjedišta poduzeća, uspostavljen i proizvodni pogon. Dvije ekonomistice i prijateljice Blanka Srdelić i Antonija Kvasina brend su na tržište lansirale 2018. godine. Premda mlad, brend stoji na itekako čvrstim temeljima. Sve recepture izrađuju same, testiranje na životinjama ne dolazi u obzir, ručna obrada i visokokvalitetni sastojci su prioritet, baš kao i fokus na lokalnu proizvodnju.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 1)

"Obje smo velike ljubiteljice prirodne kozmetike te dugo godina koristimo hrvatsku prirodnu kozmetiku, sada naše konkurencije, što nas ne sprječava da i dalje koristimo te proizvode, posebno one koje nemamo u svom asortimanu. Počele smo izrađivati prirodnu kozmetiku za sebe i samo nam je jednog dana sinula ideja – zašto uistinu ne bismo pokušale kreirati i razviti svoj vlastiti brend. Tako smo i došle na ideju da radimo prirodnu kozmetiku, pritom kombinirajući sastojke koje mi želimo i koji su najbolji za naše tipove kože. Sve više vremena smo posvećivale tome, te ulazeći sve dublje u ovo područje, shvatile smo koliko potencijala ima kvalitetna prirodna kozmetika", govore Antonija i Blanka danas. Osim što su njihovi proizvodi izrađeni ručno od sastojaka iz, većinom, domaće proizvodnje, brend ima i vrlo specifičan i neobičan, no sjajno promišljen, cilj. Želja im je, naime, izraditi 757 proizvoda prirodne kozmetike od kojih svaki predstavlja jednu prirodnu ljepotu Hrvatske, a predblagdansko vrijeme odlučile su začiniti posebnom kampanjom "There are only 34 whites" koju prati limitirana edicija proizvoda.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 2)
757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 3)

Cilj brenda je razviti 757 prirodnih kozmetičkih proizvoda. Moramo priznati da to zvuči vrlo ambiciozno. Zašto baš 757, koje je značenje tog broja?

757 predstavlja broj prirodnih ljepota Hrvatske, mi ih nazivamo fragmentima Hrvatske, a ideja je da svaki naš proizvod prirodne kozmetike predstavlja po jednu prirodnu ljepotu. Kreirali smo kategorije prirodnih ljepota unutar kojih ćemo razvijati nove proizvode i jednostavno ih zbrojili. Na taj način su nastale naše kategorije proizvoda: The Blues (602 otoka i otočića), The Greys (78 planina), The Whites (34 rijeke), The Blacks (24 prirodna jezera) i The Greens (19 nacionalnih parkova i parkova prirode). Htjele smo na malo drugačiji način predstaviti publici jedinstvene prirodne ljepote naše zemlje. Osim priče o 757 fragmenata koja daje cijelu sliku ljepota Hrvatske, na svakom proizvodu se nalazi i priča o prirodnoj ljepoti koju taj proizvod predstavlja. Želimo upoznati širu publiku s predivnim skrivenim mjestima koja sačinjavaju pravu čar ljepote Hrvatske, pozivajući kupce da 'koriste' fragmente Hrvatske – 'Take a fragment of Croatia.'

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 4)

Kako je priča krenula?

Priču smo započele s kategorijom The Blues koja predstavlja otoke i otočiće. U ovoj liniji koja predstavlja proizvode za čišćenje kože trenutno imamo 6 vrsta prirodnih sapuna: The Sea Heart (Galešnjak – naranča, limun i citronela), No Man's Land (Velika Palagruža – lavanda i cimet), The Island Man (Bodulaš – lavanda), The Big Rock (Veliki Sikavac – eukaliptus, ružmarin i palmarosa), The King Alminty (Kraljevac – menta, cimet i klinčić sa sjemenkama plavog maka) te The Bruce Tea (Brusnik – čajevac i aktivni ugljen). Svi naši sapuni su bazirani na ekstra djevičanskom maslinovom ulju, kokosovom ulju i shea maslacu, proizvode se hladnim postupkom, te se svaki suši mjesec dana i ručno je obrađen.

Nakon kategorije The Blues, krenuli smo s kategorijom The Whites koja predstavlja rijeke Hrvatske, a sadržava prirodne proizvode za njegu tijelu. U njoj trenutno imamo 2 vrste pilinga za tijelo i jedno ulje za tijelo. Pilinzi za tijelo su The Minor Canyon (Cetina - piling za tijelo od ružinog drveta) i Valley Down South (Neretva - piling za tijelo od naranče i limuna). U ovoj kategoriji imamo trenutno i jedno ulje za tijelo naziva The Butterfly Effect, koje predstavlja rijeku Kupu, te se radi se o kombinaciji hladno tiještenih ulja suncokreta, slatkog badema i jojobe te eteričnog ulja lavande, upotpunjenog sušenim cvjetovima lavande, a upravo sada lansiramo na tržište i novo ulje za tijelo od ružinog drveta naziva Rose Gold, koje predstavlja rijeku Dravu.

Svjesne smo kako je vizija da razvijemo 757 prirodnih proizvoda ambiciozna i sigurne smo da će taj proces razvoja trajati jako dugo, ali nama je to u redu. Naime, ideja nam je od samog početka poslovanja ići polako, detaljno se posvetiti razvoju svakog aspekta poslovanja jer smatramo da će nam onda biti lakše u budućnosti. Što se tiče razvoja proizvoda, prije odluke o bilo kojem novom proizvodu, dugo istražujemo sve moguće sastojke te testiramo različite formulacije dok ne dobijemo idealan proizvod, onaj kojeg i mi same želimo koristiti. Trenutno smo u fazi kada plasiramo manji broj proizvoda na godišnjoj razini jer smo i dalje mikro poduzeće, ali se isto tako nadamo da ćemo s vremenom rasti i da ćemo moći razvijati i plasirati veći broj proizvoda na godišnjoj razini kako bi uistinu dosegle ovaj cilj. Mi smo te koje su kreirale priču i to je samo početak, a daljnjim rastom i širenjem poslovanja se nadamo da ćemo i moći zaposliti nove mlade ljude koji će nam pomoći da ispunimo ovaj cilj.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 5)
757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 6)

Novi proizvod koji lansirate na tržište se zove Rose Gold, recite nam nešto više o njemu.

Novi proizvod Rose Gold predstavlja rijeku Dravu, te spada u liniju proizvoda The Whites (proizvodi za njegu tijela). Radi se o prirodnom ulju za tijelo s uljem suncokreta, slatkog badema, jojobe, avokada, koštica marelice i noćurka, oplemenjenog čistim eteričnim uljem ružinog drveta i suhim pupoljcima ruže. Novo ulje je namijenjeno osjetljivoj i normalnoj koži jer nudi jedinstvenu kombinaciju esencijalnih masnih kiselina, vitamina i antioksidanata. Izrađeno je od visoko hranjivih mješavina hladno tiještenih prirodnih ulja, te daje koži trenutnu hidrataciju i blistav sjaj. Mi ga vidimo kao ružino zlato u bočici.

Kako svaki naš proizvod priča priču o prirodnoj ljepoti, odnosno fragment Hrvatske kojeg predstavlja, ovaj proizvod priča priču o tradiciji pronalaska zlata u rijeci Dravi. Naime, zlato, jedan od najrjeđih prirodnih elemenata, se pronalazi u prirodi, samo je potrebno znati gdje i kako ga pronaći. Jedno od mjesta gdje se pojavljuje su rijeke s velikim oblim stijenama koje ukazuju da je rijeka stara te da voda već milijunima godina u njoj ispire kamenja i sedimente. Rijeka Drava jedno je od takvih jedinstvenih mjesta za koje se veže stoljećima duga tradicija potrage za zlatom. Ljudi su od davnina iz dravskog pijeska ispirali zlatno grumenje koristeći samo lopatu i sito, a zlatari u njemu nalazili zlatnu prašinu iznimno visoke čistoće. Kao što tradicija kaže, zlatari bi tražili ružičasto crveni pijesak jer, tamo gdje bi ga pronašli, su znali da se tu nalazi zlato.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 7)

Sve što radite, pa čak i ambalaže, izrađeno je od prirodnih materijala. Zašto vam je to toliko važno?

Etička proizvodnja je osnova cijele ideje i brenda, primarni fokus predstavljaju visokokvalitetni sastojci koje pokušavamo u što većoj mjeri nabavljati od hrvatskih dobavljača (naravno, one koje možemo) i fokus na održivi razvoj i društvenu odgovornost. Iznimno nam je bitno u svim svojim proizvodima imati maksimalno moguć postotak visokokvalitetnih prirodnih sastojka, imati što veći postotak sirovina koje su prošle kroz što manji proces obrade, kao i zadržati aspekt ručne obrade u proizvodnji, koliko god to bilo zahtjevno. Primjerice, kod izbora dobavljača ekstra djevičanskog maslinovog ulja nam je važan kriterij bio da se radi o hrvatskom proizvodu. Zatim, kod pilinga i ulja, proizvoda namijenjenog njezi kože, da se radi o hladno tiještenim uljima. Isto tako, prilikom biranja mirisa proizvoda, koristimo samo eterična ulja, dok parfumirane sastojke ne koristimo.

Niti jedan naš proizvod nije testiran na životinjama, niti će ikada biti. Veliki smo ljubitelji životinja te od samog starta pokušavamo kao poduzeće dati doprinos, pa barem u vidu donacija udrugama koje pomažu životinjama. Naravno, ne možemo reći da se tu radi o velikim donacijama jer smo mi mali proizvođači, no radimo ono što možemo u danom trenutku. Ponajviše smo radili s udrugom Šibenske šape koja pomaže napuštenim životinjama u okolici Šibenika. Također, tijekom cijelog, iako još uvijek kratkog, perioda poslovanja sudjelovali smo i u drugim donacijama npr. za International's Women Club Zagreb, za udrugu Lions Trogir, za Super Cure, za udrugu Ljubav na djelu za pomoć djeci oboljeloj od malignih bolesti, itd.

Još jedan dio koji nam je važan jest uspostavljanje održivog poslovanja, barem unutar naših mogućnosti. Jedan od glavnih srednjoročnih ciljeva nam je uklanjanje plastike iz ambalaže. Trenutno koristimo razgradivu papirnatu ambalažu, te staklenu ambalažu, no još uvijek pokušavamo pronaći alternativu za plastične čepove i plastične špatule, te se nadamo da ćemo uskoro uspjeti u tome. Jednostavno, smatramo kako je najbitnija transparentnost i iskrenost prema našim korisnicima. Svjesne smo da, s obzirom na svoje trenutne mogućnosti, nešto možemo uspješno implementirati odmah, dok nam je za određene aspekte održivog poslovanja potrebno puno više resursa i vremena, ali nama je najbitnije da znamo što želimo da naš brend predstavlja i da idemo dalje tim putem, naravno uz potporu naših korisnika.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 8)
757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 9)

Izrađujte li same i recepture za svoje proizvode?

Da, sve recepture izrađujemo same, s tim da surađujemo s laboratorijima i kooperantima koji nam pružaju potporu u segmentima razvoja proizvoda koje nismo u mogućnosti same provesti, poput mikrobioloških i kemijskih analiza te dermatološkog ispitivanja proizvoda. Primjerice, kada se radi o odabiru sastojaka, prije odluke o bilo kojem novom proizvodu, dugo istražujemo sve moguće sastojke te testiramo različite formulacije dok ne dobijemo idealan proizvod, odnosno onaj kojeg mi same želimo koristiti. Iako smo krenule s malo iskustva, do sada smo neizmjerno puno naučile, ali isto tako svaki dan naučimo nešto novo te želimo da tako i ostane. Želja nam je kreirati proizvode s visokokvalitetnim sastojcima koji su uistinu prirodna hrana za kožu naših kupaca. Nadamo se da će kupci to prepoznati i da će biti zadovoljni kada probaju naše proizvode.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 10)

Predblagdansko vrijeme začinile ste i novom kampanjom "There are only 34 whites", a riječ je o limitiranoj ediciji proizvoda. Koliko limitiranih pakiranja proizvoda izbacujte na tržište i kako do njih doći u slučaju da ih poželimo pokloniti?


Da, kako postoje sveukupno 34 rijeke odnosno 34 fragmenta (The Whites), kreirale smo samo 34 limited edition pakiranja koja sadrže naše novo ulje za tijelo u ručno izrađenoj kutiji hrvatskog proizvođača, umotano u crni papir sa sušenim mirisnim pupoljcima ruže. Limited edition pakiranje se može kupiti samo tijekom pre-ordera ovog proizvoda po promotivnoj cijeni te ga je moguće naručiti samo putem našeg webshopa: https://www.757.hr/hr/there-are-only-34-whites/. Ideja za ovu promotivnu kampanju nam je bila da u cijelu priču uključimo nekoliko cura koje nas konstantno podržavaju na svojim društvenim mrežama te smo odlučile svakoj od njih poslati naše limited edition pakiranje jer su one uistinu naše #1of34 te im se na ovaj način želimo zahvaliti. Radi se o Matei Bakarić (@oprrosti), Nini Slišković Goleš (@ninasliskovicgoles), Niki Turković (@nikaturkovic), Ani Bacinger (@anabacinger), Lani Harjaček (@lanic.4), Karli Zelić (@superbabekillah), Pameli Smoljanić (@august_xvi) te Ivani Pirizović (@ivana.pirizovich). Također, s @oprrosti, koja fotografira različite fragmente Hrvatske na jedinstven način, smo kao uvod u ovu kampanju održale nagradnu igru 'Guees the fragment!' u kojoj smo pozvale naše pratitelje da pogode koji sljedeći fragment Hrvatske će predstavljati naš novi proizvod te su na taj način mogli osvojiti naše ulje za tijelo 'The Butterfly Effect'. Želja nam je u daljnjem poslovanju uključiti naše korisnike u razvoj sljedećih fragmenata, uzimajući u obzir njihove želje i potrebe, a ovo je bio prvi korak k tome.

757 Natural Cosmetics - priča koja spaja održivo poslovanje, prirodnu kozmetiku i ljepote Hrvatske (фото 11)

Gdje sve možemo pronaći vaše proizvode?

Do naših proizvoda se najlakše može doći putem našeg web shopa: www.757.hr/shop ili putem Facebook i Instagram trgovine. Osim na web shop-u, naši proizvodi se mogu pronaći u različitim design concept trgovinama, u specijaliziranim trgovinama prirodne kozmetike, suvenirnicama i hotelima diljem Hrvatske. Prisutni smo u sljedećim design concept trgovinama: Isola (Hvar), Life According to Kawa (Dubrovnik), Designer Store Krug (Split), BAG & CO (Split), NuShu (Opatija), Art Shop Unique (Primošten), Galerija Brek (Rovinj), Panula (Rovinj), Croatia in a Box (Rijeka), LP Design (Zagreb) i Babushka (Zagreb). Također, nalazimo se i u različitim suvenirnicama: Terrami (Split), Treasure Box (Podgora), Stari Pag (Pag), Stari Trogir (Trogir), te Stara kuća (Makarska). Što se tiče specijaliziranih trgovina prirodne kozmetike, možete nas pronaći u Origin – Croatian Cosmetics (Omiš) te Ars Natura (Zadar i Split).

Od početka poslovanja nudimo kastomizaciju naših proizvoda. Željele smo proširiti svoj fokus i na dodatne potencijalne kategorije kupaca kao što su poslovni kupci (poslovni pokloni za posebne prigode ili različite događaje); hoteli, vile i apartmani (poklon paketi za goste kao jedinstveni suvenir iz Hrvatske); te mladenci (zahvalnice za vjenčanja – „Thank you for taking a fragment of our wedding.“).

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više