Traži

Beauty revolucija ili kako su potrošači preuzeli kontrolu poslovanja?

Beauty revolucija ili kako su potrošači preuzeli kontrolu poslovanja?

Fokus na približavanje kupcu


Pravila tržišta se mijenjaju, a kupci su ti koji diktiraju ritam

Ako ste pomno pratili Instagram profile mnogih kozmetičkih kuća sigurno ste primijetili promjene u marketinškim strategijama kada je u pitanju predstavljanje novih proizvoda. Nekad je backstage na Tjednima mode bio rezerviran za zaviriti iza revija najvećih svjetskih dizajnera, a danas je postao mjesto na kojem se brendiraju novi proizvodi. Sukladno kolekcijama odjeće koje se prikazuju na Tjednima mode, prikazuju se i nove kolekcije šminke, koja je u većini slučajeva odmah dostupna u dućanima.

Jedna od prvih modnih kuća koja se odlučila na taj potez bio je Dior, odnosno kreativni direktor beauty sekcije Peter Philips koji je 2014. godine krenuo u tom smjeru približavanja kupcima. Osim samog proizvoda, kupac se odmah može inspirirati i lookovima s modnih pista. Iako ova strategija i nije tako neočekivana, prisutna je tek nekoliko sezona unatrag i kupac je stavljen u prvi plan. Zašto su baš sada modne kuće počele kreirati proizvode koji su prihvatljivi za potrošače? Odgovor je vrlo jednostavan, a leži u društvenim mrežama na kojim ako nisi prisutan, ne postojiš. Isto kao i s odjećom na koju sada ne trebate čekati više 6 mjeseci već ju možete kupiti odmah. Brendovi su prisiljeni ubrzati tempo i što brže ponuditi se na tržištu. 

Beauty revolucija ili kako su potrošači preuzeli kontrolu poslovanja? (фото 1)

Burberry i Tom Ford su primjerice svoje nove kolekcije šminke za ljeto odmah lansirali u online dućane i bili su dostupni po završetku showa, a Topshop je otišao korak dalje i svojim potrošačima je omogućio da kupuju beauty proizvode putem pop up dućana na londonskom Spitalfields marketu tijekom Tjedna mode. Vizažistica Pat McGrath i manikuristica Marianne Newman također su se pridružile ovom principu prodaje: kreiraj look i proizvod te ga kasnije prodaj. Pat McGrath se može pohvaliti s dugačkim listama čekanja za njezine proizvode. 

Beauty revolucija ili kako su potrošači preuzeli kontrolu poslovanja? (фото 2)

U cijeloj ovoj priči nikako ne možemo izostaviti ni ključne modele s modnih pista. Nakon što je Kendall Jenner na svojim usnama nosila novu nijansu Diorovog ruža za usne, nema tko ga nije poželio. Svijest kupaca tako funkcionira: vidimo nešto što nam se sviđa i ako je proizvod dostupan taj trenutak, mi ćemo ga kupiti. Ako na njega moramo čekati, postoji mogućnost da ga zaboravimo i odaberemo nešto što možemo kupiti odmah.

Tako nove kolekcije šminke postaju sve važnija strana poslovanja u modnom svijetu, a dobro znamo da beauty sekcija modnim kućama nosi puno veći prihod od odjevnih kolekcija. Za neke brendove ova strategija će neizbježno nametnuti velike promjene u kalendaru proizvodnje, ali ako žele ostati na tržištu morat će reagirati na izazov koji je sve veći ako uzmemo u obzir mnoge nove neovisne brendove koji su svoj uspjeh postigli gotovo preko noći. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor