Search

Ublažite posljedice praznika uz ova mini detox pravila

Ublažite posljedice praznika uz ova mini detox pravila

Tekst: BURO.

Za početak da se dogovorimo da radikalna short term rješenja koja obećavaju 5 kilograma manje za 10 dana, nikada nisu ni realistično niti dugotrajno rješenje, pogotovo kada se želja za vrtoglavim gubitkom kilograma maskira “potragom za zdravljem”. Iz tog razloga nisam pristalica detoksa limunadom (s medom i papričicom) ni na dva dana, a kamoli preporučenih deset. Isto tako, naše tijelo je u stalnom procesu detoksikacije i regeneracije te ovo za njega nije nikakvo specijalno stanje. Ipak, to ne znači da svom tijelu ne možemo (ili ne trebamo) pomoći i da prema njemu u periodima stresa ne trebamo biti nježni i pažljivi. Upravo ovo bi trebalo podrazumijevati riječ “detoks”: pomoć tijelu da lijepo funkcionira.

Obzirom da smo u periodu godine koji uzima svoj danak, ta nježnost prema sebi samima nam je zaista potrebna tijekom praznika koje ćemo vjerojatno provesti kod kuće i na, klasično govoreći, ne baš najzdraviji način. No, postoje načini da posljedice blagdana ipak ublažimo. I da se ne lažemo, kada se naviknemo na zdravije navike više ih i čuvamo. Zato predlažem nekoliko tjedana promjena koje su prije na polju načina života nego samog izbora hrane, a koje će vas učiniti zdravijim. Bez drastičnih rezova, bez šokova i bez glavobolja koje se spinnaju kao izbacivanje toksina, a često nisu ništa drugo do reakcija na skidanje sa šećera.

Što više ovih stavki uspijete ispuniti - tim bolje. I ne zaboravite da ne ganjate savršenstvo, već optimum.

Jedite polako i osviješteno 

Budite prisutni. Potrudite se da ne jedete "bez mozga", u prolazu, uz seriju ili posao. Kada ste svjesni onoga što jedete ne samo da ćete lakše ostati na optimalnoj količini hrane već ćete je i pažljivije birati, te generalno jesti zdravije. Potrudite se da svaki zalogaj žvačete 25 puta ne samo da bi se smanjio broj unesenih kalorija već i zato što to produžava trajanje obroka, a mozgu je potrebno otprilike dvadesetak minuta da primi signal da je sit.

Birajte organsku hranu 

Kad god je to moguće, birajte hranu za koju znate da nije tretirana pesticidima i kemijom. Ovakve namirnice imaju više vitamina, minerala i više su hranljive vrijednosti.

Smanjite unos mesa, a povećajte unos vlakana 

Meso ne treba biti jedini izvor proteina i željeza. Za početak prorijedite obroke koji ga sadrže, a zatim ga izbacite na 5 do 7 dana. Za to vrijeme konzumirajte druge kvalitetne izvore proteina, idealno biljnog porijekla (odlične alternative su gljive, tempeh, mahunarke kao i koštuničavo voće i sjemenke) ali i veće količine dijetetskih vlakana koja se nalaze u većini namirnica biljnog porijekla.

Alkalizirajte tijelo  

Povratite pH ravnotežu u tijelu tako što ćete smanjiti ili, ako možete, eliminirati namirnice poput kave, alkohola, prerađenih šećera i proteina životinjskog porijekla. Umjesto njih konzumirajte mahunarke, voće i povrće, limun i limetu, biljne čajeve bez kofeina i žitarice cijelog zrna. Započnite svaki dan velikom čašom mlake vode s limunom.

Pijte dovoljno tekućine (i preskočite akohol)

Da, to nitko ne voli čuti ali ne postoji detoks tijekom kojeg se konzumira alkohol. Naravno da se alkohola teško odreći tijekom blagdana, u tome nema ništa loše ali... dozvolite tijelu da u njih ne uđe na izmaku snaga. Pored toga, kada ponovo počnete piti, obavezno uz alkohol pijte i vodu (em ćete piti manje, em će vas spasiti najgoreg mamurluka).

Tijekom dana konzumirajte minimum 2 litre vode, a zatim i biljnih čajeva i prirodnih sokova od povrća i voća koji su odlična užina ili način da započnete dan.

Koncentrirajte se na disanje 

Većina ljudi ovoga nije svjesna ali svaki naš udah/izdah je neki vid detoksa. Samo pet minuta koncentriranog dubokog disanja na dan može biti veoma blagotvorno za cijeli organizam. Glavni cilj je da dišete dijafragmom, a činite li to dok sjedite, stojite ili ležite, potpuno je svejedno. Tehnike su razne, pronađite onu koja vam najviše odgovara i prija pa je prakticirajte svaki dan.

Krećite se 

Idealno bi bilo reći "vježbajte" ali ovo ne podrazumijeva isključivo naporan trening i promjenu života iz korijena. Zaista je dovoljno da se samo počnete kretati malo više. Ako niste sportski tip, jednostavno šetajte, vozite bicikl, idite stepenicama umjesto dizalom (znam, zvuči kao klišej ali je istina). Napravite nešto od ovoga svaki dan.

Uhvatite ritam spavanja

Idite u krevet nešto ranije nego uobičajeno. Tijelo se regenerira tijekom sna, a to čini uz pomoć hormona koji se najviše luče između 10 sati navečer i 2 sata ujutro. Bezbrojne studije pokazale su i dokazale prednosti odlaska na spavanje prije ponoći. Potrudite se da ispoštujete ovakvu satnicu (i ne idite u krevet s laptopom ili telefonom). Možda vam se i svidi.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više