Traži

Je li navikavanje kože na kozmetiku istina ili tek marketinški mit?

Je li navikavanje kože na kozmetiku istina ili tek marketinški mit?

Donosimo odgovore na neka od vječnih beauty pitanja

Tekst: BURO.


Fotografija: Buro247.rs,
Unsplash,
Buro247.kz

Većina beauty entuzijasta je barem jednom prošla kroz ovaj scenarij: pronašli smo genijalni proizvod, svoje takozvano čudo u bočici, a on je prestao davati iste rezultate nakon nekog vremena. Prvo smo u nevjerici, pa smo ljuti (bezrazložno, i na sebe i na proizvod), onda razočarani i na kraju ga često zamijenimo - nažalost nečim što radi sasvim prosječno. Ako se kojim slučajem poslije nekoliko mjeseci ili čak godina vratimo toj prvoj izgubljenoj ljubavi - gle čuda! Opet radi.

Razne kozmetičarke i magistre će vam ovu pojavu objasniti time da se koža i kosa navikavaju na kozmetičke proizvode kao takve i da ih je zato važno mijenjati. To, međutim, nije istina, a oni koji vam to tvrde ili ne raspolažu dovoljnom količinom informacija ili namjerno daju krive informacije kako bi prodali neki drugi proizvod.

Naime, koža i kosa se ne navikavaju na obične kozmetičke proizvode (s izuzetkom jakih formula koje se izdaju na recept i često nisu u slobodnoj prodaji, ali one nisu današnja tema). To, pak, ne znači da ste potpuno u krivu i da nema razlike u vašoj koži ili kosi nakon duge upotrebe nekog proizvoda. Za to postoji cijela paleta mogućih razloga, ali navikavanje nije jedan od njih. U nastavku doznajte o čemu se doista radi.

Je li navikavanje kože na kozmetiku istina ili tek marketinški mit? (фото 1)

Mit: Svu kozmetiku treba mijenjati ili rotirati da bi ostala efikasna

Netočno

Za mnoge sastojke vrijedi upravo suprotno. Vitamin C i retinol (i retinoid) moraju se koristiti duži period kako bi dali željene rezultate -  govorimo o mjesecima i godinama u kontinuitetu. Da, za njih se kaže da je koži potrebno vremena da se navikne, ali ne u smislu da prestaju biti efikasni, nego upravo suprotno: duža upotreba ojačava kožu i čini je manje podložnoj iritaciji.

Mit: S nekim proizvodima se mora praviti pauza

Točno

Neki proizvodi zaista zahtijevaju prekid. To su, u prvom redu, preparati koji sadrže kortikosteroide, ali oni spadaju u grupu lijekova i svakako ih ne treba koristiti bez konzultacija s liječnikom. Druga grupa proizvoda su oni koji sadrže silikone. Daju glatki efekt i koži (nalaze se u primerima za šminku) i kosi (serumi, kreme za stiliziranje, balzami…). Problem je, međutim,  u tome što se talože. Dakle, ne prestaju djelovati nego se naprosto ne skidaju.

Je li navikavanje kože na kozmetiku istina ili tek marketinški mit? (фото 2)

Mit: Mogu stalno koristiti iste proizvode, osim gore navedenih

Netočno

Nećemo pretjerivati! Razlog nije u tome što vam se koža navikla na dobru kremu, već zato što se sama koža promijenila uslijed nekih drugih faktora, na primjer, promjene godišnjeg doba. Ne možete očekivati da vam laka hidrantna krema koju koristite na plus 40 stupnjeva bude dovoljna u prosincu. Osim toga, kozmetika ima rok trajanja (od trenutka otvaranja, naznačen na poleđini). Ovog roka se ne morate držati u dan, nećete se otrovati, ali svakih nekoliko mjeseci pretresite kupaonicu i bacite sve proizvode kojima je istekao rok trajanja.

A objašnjenje zašto nam se čini da neki proizvod više "ne radi"?

Radi! Ali ste se vi, najvjerojatnije, navikli na rezultate. Kad prvi put probate nešto novo, a dobro, promjena je očigledna. Nažalost, na sve dobro se lako navikavamo i počinjemo uzimati zdravo za gotovo. Nakon nekoliko mjeseci čini vam se da se ništa posebno ne događa; da izostaju drastični rezultati s početka. Ono što se zapravo dogodilo jest to da vam je koža bolja, čvršća i hidratiziranija pa više nema toliko mjesta za napredovanje.

Je li navikavanje kože na kozmetiku istina ili tek marketinški mit? (фото 3)

Ako vas ovo pitanje i dalje muči, predlažemo da napravite sljedeće; prestanite s korištenjem nekog preparata na mjesec dana i čekajte da vidite što će se dogoditi. Ako vam koža bude izgledala ljepše bez njega, onda mijenjate. U suprotnom ga jednostavno nastavite koristiti bez previše razmišljanja.

 

*Tekst je originalno objavljen na portalu BURO. Srbija

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar