Traži

Jesenske preporuke: namirnice za zdravu i blistavu kožu

Jesenske preporuke: namirnice za zdravu i blistavu kožu

Büro 24/7 kolumnist Jurica Grosinger savjetuje


Fotografija: buro24/7 arhiva,
Mali plac

Lijepa koža je uvijek u trendu, a može biti bezvremenska ako je pažljivo njegujete, ako je mazite i pazite. Nije bitno što imate na sebi, lijepa i blistava koža očarat će svakog. Evo savjeta kako je učiniti zdravijom...

Preparativna kozmetika, tretmani uljepšavanja i sve ulaganje u njegovan i mladolik izgled znači tek pola jednadžbe uspjeha. Drugu polovicu čine zdrava i uravnotežena prehrana te dovoljno vode kako bi vaše tijelo bilo zdravo, a time i koža prelijepa. 

Jesen sa sobom na ulicama donosi šarenilo lišća koje prekrasno šumi pod našim korakom, ali i sve hladniji zrak i vjetar. U zatvorenim prostorijama se sve više grije, a to znači suhoću zraka u prostorijama u kojima boravimo. Ako se uz to prisjetimo i naglih promjena temperatura, jasno nam je da će naš najljepši kaput, naša koža, patiti i moguće brzo posivjeti. Ipak, rješenje je nadohvat ruke i vrlo je jednostavno. Danas ću vam pričati o nekoliko prekrasnih jesenskih plodova koji su marljivo skupljali svaku zraku sunca i grumen plodne zemlje kako bi nama, kroz ukusna i zdrava jela ili brze međuobroke, donijeli svu divotu prirode na tanjur. Svaki je plod sočan, ukusan i nepcu drag.

Prva namirnica je buča, tikva ili bundeva, kako god je zvali. Nije bitno koju ćete vrstu, običnu tikvu, hokkaido ili muškatnu buču, pripremiti i pojesti. Topla, okrugla i ljupka poput sunca opskrbljuje nas visokim razinama vitamina A te beta karotenom i retinolom koji su prirodni derivati tog vitamina. Oni će popravljati oštećenja stanica kože i potaknuti je na bržu obnovu. Pomoći će kod zaštite od hiperpigmentacija, poboljšat će tonus i teksturu kože. Tu još nalazimo vitamin C, vitamin E, vlakna, minerale i brojne druge antioksidanse. Izvrsna je za svaku kožu, od suhe i naborane, do mješovite i masnije koja proizvodi više sebuma. Upravo će buča smanjiti upalne procese; ona se s nama bori protiv bora i akni. Još ću napomenuti da otprilike 200 grama buče sadrži tek nešto više od osamdeset kalorija, dakle, navalite!

Jesenske preporuke: namirnice za zdravu i blistavu kožu (фото 1)

Ne smijemo zaboraviti ni bučine sjemenke. One su prepune cinka koji potpomaže stvaranje zdravih stanica kože i kolagena; alfa-linolenske kiseline, odnosno omega-3 masne kiseline koja pomaže u održavanju hidratacije kože, ali i blagonaklono djeluje na srčane bolesti, visok tlak i kolesterol. Možete ih jesti sirove ili tek blago prepečene, ali ih nemojte soliti jer sol znači suhoću kože i podbuhlost zbog retencije vode.

Cikla. Za razliku od klasične ukiseljene na kakvoj smo odrasli, mislim na sirovu ili čak pečenu u pećnici. Također prepuna vlaknima koji nas dulje drže sitima, ali i koji čiste naša crijeva. Trebali bismo znati da dobra probava i idealna crijevna mikroflora znače odličan imunitet i prekrasnu kožu. Da, toliko su bitna vlakna. Cikla stimulira krv i limfni sistem te ga čisti od nusprodukata naših stanica. Ona svojim antocijaninima, snažnim antioksidansima, prevenira bore, usporava stanično starenje i umanjuje upalne procese. Samo vas molim, slijedite moj primjer i opranu te oguljenu ciklu sirovu naribajte i napravite od nje prekrasnu salatu s malo maslinovog ulja, mljevenim crnim paprom i daškom dimljene soli.

Nar. Lagano kiselkast i prepun antioksidansa kojih sadrži više od crnog vina, a tu su još i vitamin C i folat. Brojne preparativne kreme koriste ekstrakt nara zbog njegovih anti-age svojstava, zato vi krenite korak dalje i jedite ga ocijeđenog ili jednostavno sočne sjemenke ubacite u salate kako biste im pojačali okus i vlastitoj koži podarili glatkoću, elasticitet i jednostavno bolji izgled koji zaslužuje.

Jesenske preporuke: namirnice za zdravu i blistavu kožu (фото 2)

Prokulice ili kelj pupčar su male zelene loptice koje izgledaju kao bonsai verzija kupusa, a sadrže visoke razine vitamina C i glukozinolata, supstance koja im daje specifičan okus i koja ima snažno antikancerogeno djelovanje. Kuhane na pari, prokulice začinite dresingom od dimljene paprike, soli, maslinovog ulja, soka mandarine i malo meda. Onesvijestit ću se od divote okusa.

Osim vrlo sličnih sastojaka kao i prokulice, svježi kupus će vas divno zasititi; kalorijski gledano kupus je jedna od namirnica negativnih kalorija što znači da ćemo potrošiti više energije kako bismo ga probavili nego što ćemo unijeti jedući ga. Samo pripazite na količinu masnoće i šećera u preljevu za salatu. Sirovi kiseli kupus donosi vitamine C i K, željezo i probiotike kojih je prepun i time nam pruža prijeko potrebnu energiju i podiže imunitet. Samo pripazite na razinu soli – zagrabite jednom vilicom i to je dnevno dovoljno.

Jesenske preporuke: namirnice za zdravu i blistavu kožu (фото 3)

Listi namirnica kojima tijekom jeseni jačamo naša tijela i činimo ih lijepima bih još dodao jabuke, šljive, kruške, mandarine, batat, mrkvu, repu i pastrnjak. Obratite pozornost da su iz eko uzgoja i jedite ih svakodnevno. Vaša koža će ove jeseni sve ostavljati bez daha, garantiram vam.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor