Search

Jeste li znali da je moguće piti previše vode? Ovo su znakovi na koje trebate obratiti pažnju

Jeste li znali da je moguće piti previše vode? Ovo su znakovi na koje trebate obratiti pažnju

Tekst: BURO.


Nedovoljan unos vode na dnevnom nivou je velik i realan problem, a njegove posljedice - umor, lošu probava, zamagljenost (i glavobolju) - itekako osjećamo. Sve, apsolutno sve u našem tijelu ovisi o optimalnoj hidriranosti, od toga da vam "radi glava" pa do toga da ne dobijete bespotrebne probleme s leđima (jeste li znali da su diskovi između kralježaka neka vrsta spužvastih amortizera koji uslijed dehidratacije postaju kruti i gube svoju funkciju?), o lijepoj koži i kosi da ni ne govorimo.

Ipak, ako ste zakleti pristalica principa “od viška glava ne boli”, razmislite još jednom. Previše bilo čega može ostaviti posljedice, pa čak i nešto što naizgled djeluje apsolutno nemoguće kao što je voda. Istina, intoksikacija vodom se događa zaista rijetko u običnim okolnostima, ali bilo bi svejedno dobro znati što upućuje na granice trovanja.

Voda je zdrava. Voda je neophodna za funkcioniranje našeg tijela. Voda je, isto tako, u trendu, a svi znamo da je sa stvarima koje su u trendu (po)nekad lako zastraniti.

Boce vode eksplodirale su na društvenim mrežama. Počevši od toga da je svaki dizajner kojem je stalo do vlastitog imidža izbacio neki model sa svojim potpisom pa do toga da se Influenceri natječu tko će popiti više vode - što zvuči super u teoriji, ali je manje dobra ideja u praksi. Zašto? Zato što je pretjerana hidratacija također stvaran problem koji ostavlja potpuno realne posljedice.

Pretjerana hidratacija iliti overhydration predstavlja višak vode u tijelu, a u osnovi je stanje u kojem unosimo više vode nego što je tijelo u stanju izbaciti. Ovisno o stupnju, pretjerana hidratacija može utjecati na tijelo na različite načine. Početni simptomi su obično veoma blagi i često uključuju blagu glavobolju ili mučninu. Ako se stupanj pretjerane hidratacije poveća, ona može postati i uzrok napadima, grčevima u mišićima ili čestom padanju u nesvijest. Ovo se događa zbog pretjeranog razrjeđivanja soli i elektrolita u tijelu.

Dobra vijest je da je pretjerana hidratacija kod zdravih osoba izuzetno rijetka. obično se javlja kod ljudi koji imaju neku vrstu poremećaja vezanu za izlučivanje/izbacivanje vode iz organizma. Jednostavno, pretjerano konzumiranje vode ne čini problem zdravim osobama čiji su bubrezi u stanju lako izbaciti veću količinu vode.

A što ako ste počeli - zbog TikToka - piti galon za galonom? Prvo, prestanite. Tako ne činite sebi nikakvu uslugu i ne, nećete biti ni mrvicu zdraviji, naprotiv. S druge strane, pošto se simptomi razvijaju postepeno vrlo je vjerojatno da nećete nanijeti sebi ni ozbiljnu štetu prije nego što primijetite da nešto nije u redu. Ako se baš trudite piti veće količine vode i nakon toga dobijete glavobolje, vrtoglavicu ili mučninu, ako vam se misli počnu mutiti, onda bi pretjerana hidratacija svakako trebala ući u obzir kao dijagnoza.

A ako se pitate koliko je to vode optimalno popiti u toku dana općeprihvaćen stav je da je količina od 1.5 do 2 litre u toku dana dovoljna, ali to ovisi o mnogo faktora, počevši od spola pa do godišnjeg doba i temperature. Na primjer, tijekom fizičkih aktivnosti i vrućina, pojačano je znojenje, disanje je dublje i brže, temperatura tijela raste. Osobe izložene ovim faktorima trebaju uzimati i veće količine vode od optimalnih. Isto vrijedi i u slučajevima povraćanja i dijareje, zatim prehrane bogate solima i dijetetskim vlaknima koja zahtjeva unošenje vode u većim količinama.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više