Search

Jesu li trikovi u poslovanju Glossiera osnova za izgradnju uspješnog biznisa?

Jesu li trikovi u poslovanju Glossiera osnova za izgradnju uspješnog biznisa?

Tekst: BURO.


Svatko tko voli kremice i make up zna što je Glossier. Organski produžetak bloga Into the Gloss, idejno dijete natprosječno talentirane, natprosječno inteligentne i natprosječno ambiciozne Emily Weiss koja je uspjela od uspješne platforme napraviti ultra-giga-mega uspješan posao, prvi i najjači od svoje vrste. Glossier je tijekom prošle godine postao službeno težak milijardu dolara, najveličanstveniji među svim veličanstvenim beauty jednorozima. O genijalnosti njenog pristupa i marketinga mogu se pisati doktorske teze.

Jesu li trikovi u poslovanju Glossiera osnova za izgradnju uspješnog biznisa? (фото 1)

Ipak, danas stvari stoje nešto drugačije. Nakon uspona koji je trajao punih deset godina, Emily Weiss našla se prvo na pijedestalu, a zatim je krenula nizbrdo. Ništa pretjerano dramatično, ova djevojka sigurno ne planira skloniti s tržišta svoje sjajilo za usne, ali ni Glossier nije imun na društvenu klimu pa je, nakon prvih problema sa samim proizvodima i povlačenja šljokica iz linije Glossier Play prošle godine - mini fijaska iz kojeg su se lako izvukli - tvrtka danas u puno nezavidnijem položaju. Naime, krajem kolovoza, više od 50 bivših zaposlenih koji su sebe nazvali “Outta The Gloss” iznijeli su u javnost optužbe na račun brenda Glossier na temu rasističkih praksi i cjelokupne nezdrave atmosfere u tvrtki. Realno, Glossier nije ni prvi ni posljednji i gotovo ni po čemu poseban u ovoj priči - osim po tome što je do tog trenutka bio na vrhu liste kompanija s brendingom koji je bio usmjeren upravo na sve suprotno. Individualnost, feminizam, zeitgeist… ovo su riječi koje su više od samih proizvoda (od kojih je dosta i prosječnih) izgradile famozni brend.

Što će se točno dogoditi sa Glossierom, ne znamo. Mnogi brendovi sa sličnim poolom, da ne kažem publikom, su se posljednjih mjeseci strovalili u provaliju. Etiketa #cancelled trenutno je baš u širokoj upotrebi i što god o njoj mislili i koliko bila potencijalno oružje za manipulacije, može biti poprilično stvarna prijetnja pogotovo za brend čiji su glavni adut hype i online prisustvo.

Jesu li trikovi u poslovanju Glossiera osnova za izgradnju uspješnog biznisa? (фото 2)

Ipak, Glossier je poseban po još jednoj stvari o kojoj malo tko razmišlja: on je rasadnik.

U kojem smislu? Pa, kao što je američki Vogue neka vrsta finishing schoola za bogate udavače, tako je i Glossier poput inkubatora za mlade biznismene. Kako je kompanija rasla tijekom posljednjih deset godina, tako su se i njeni čelni (i mladi) ljudi povremeno rasipali i započinjali vlastite poslove, osnivali vlastite brendove. Za mnoge od njih se u Hrvatskoj, naravno još uvijek ne zna, ali znanje i iskustvo koje su ponijeli iz Glossiera daju im ozbiljne šanse da se to promjeni. Negdje sam čak za ovu grupicu ljudi pročitala izraz “Glossier mafija” i iskreno, sviđa mi se.

Henry Davis je osnivač tvrtke Arfa i nalazi se na mjestu CEO-a, pozicije koju je u Glossieru držao pune četiri godine (od 2014. do 2018). Pored njega, Arfin ko-osnivač je Bryan Mahoney na poziciji CTO-a koju je držao i u Glossieru. Helen Steed, potpredsjednica tvrtke i kreativna direktorica također je prešla s tih istih pozicija iz Glossiera. Pomalo izgleda kao neki mini ustanak, zar ne?

Brend aperitiva koji ne sadrže alkohol Ghia, osnovan je u lipnju od strane Melanie Masarin koja je godinu dana bila na čelu prodaje Glossiera. Brend posvećen oralnoj higijeni Ojook, osnovao je Youn Chang bivši direktor nabave Glossiera (od 2016. do 2019). Morgan Von Steen, bivša Emilyna sekretarica osnovala je Supersistem tvrtku koja se fokusira na “nonpartisan government services and information” - razlog zbog kojeg ovo nisam prevela je činjenica da nisam sigurna da razumijem o čemu se radi . Možda je i prvi od njih otišao nekadašnji urednik “Into the Gloss” Nick Axelrod još 2014. kako bi osnovao svoj skin care brend Nécessaire.

Jesu li trikovi u poslovanju Glossiera osnova za izgradnju uspješnog biznisa? (фото 3)

Nije čudno da osnivači i prvi rukovodioci revolucionarnih tvrtki kada odu započinju vlastite pothvate, ali činjenica je da je Glossier poslužio doslovno kao najveći inkubator za druge kozmetičke i lifestyle brendove. Oni koji su otišli, o Glossieru i Emily Weiss nemaju ništa do riječi hvale. Mnogi od njih govore o tome koliko su naučili, o tome da im je iskustvo u Glossieru dalo kredibilitet kod drugih ljudi, kao i o tome koliko je Glossier podržavao njihove samostalne pothvate. Neki čak ističu da im je Glossier bio inspiracija za nove brendove. Emily Weiss je svoje zaposlene, ali i svijet naučila da promijene pravac gledanja kada nešto proizvode. Za razliku od velikih tvrtki u kojima je na neki način pekla zanat, ona je sistem uvijek promatrala “od potrošača pa na gore” i prvo ispitivala što to potrošači žele pa tek onda osmišljavala proizvode. Ova formula je više nego uspješna i, na prvi pogled, više nego ispravna. Ne znam koja je najjača nagrada za biznis na svijetu, ali Emily bi je trebala dobiti.

ALI. Danas, ako se prisjetimo nekih stvari poput njenih izjava o tome kako potrošače nije baš pretjerano briga što se nalazi u proizvodu dok god im se isti sviđa, o tome da je dozvolila da Instagram kampanju za svoj tekući eksfolijator zasniva na (kulturnom?) pljuvanju konkurencije i između ostalog i kompanije Biologique Recherche, je li nam zapravo promakla srž priče? Srž da Emily, sa svojim Glossier modelom, uz svu inteligenciju i sposobnost igra isključivo na kartu naših emocija i doslovno ništa drugo, stavljajući kvalitetu, učinkovitost i praktično sve osim vrhunskog marketinga ne čak ni u drugi već u tko-zna-koji plan. Uz neki genijalan proizvod za obrve, naravno. 


Ako je ovo što sam napisala istina, što trebamo očekivati od njenih podanika?

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više