Traži

Kako do snažnog imuniteta zimi?

Kako do snažnog imuniteta zimi?

Nekoliko savjeta da zima prođe što bezbrižnije


Fotografija: buro247.hr arhiva

Redovita vježba, dovoljno sna, čiste ruke, puno vitamina D, probiotici... Sve će to utjecati na vaš organizam i osnažiti ga...

Ove smo jeseni imali neopisivu sreću s vremenom. Sunca i stabilnog vremena bilo je praktički više nego ikada, a svi ćete se složiti sa mnom kada kažem da je za takvog vremena bio gušt hodati ulicama, parkovima i prirodom prekrivenim tepihom od jesenskog lišća. Boje jeseni polako odlaze, najavljujući zimu, a to osim nadolazećeg blagdanskog razdoblja i ugodnih druženja s dragim ljudima može značiti i povišeni rizik od prehlada, viroza pa čak i gripe. Kako možete osnažiti svoj imunitet zimi?

Perite ruke po povratku doma. Čistoća doista jest pola zdravlja i u ovom kontekstu. No, ne pretjerujte s mokrim maramicama ili dezinfekcijskim gelovima – njih koristite jedete li vani ili ako se baš morate dirati po licu/očima/nosu. Birajte one s najobičnijim alkoholom i aloe vera gelom, ti su najbolji. Prije svega, bitno je i dobro se naspavati. Spavajte minimalno sedam ili poželjnih osam sati dnevno. Ako mislite da spavate po spomenutoj satnici, vjerojatno se varate. Tijekom noći se često probudimo, ponekad i nesvjesno, a to se sve ne računa kao kvalitetan san. Dakle, već večeras namjestite budilicu na bar pola sata, ako ne i cijeli sat dulje. Vaš imunitet, ali i koža lica bit će vam zahvalni. I da, popodnevna siesta itekako je dobrodošla pa makar i na 15 minuta drijemanja.

Vitamin D jedan je od najvažnijih vitamina koji sudjeluju u optimalnoj funkciji imuniteta. Poznato je da naša koža sama može, za izlaganja sunčevim zrakama, proizvesti ovaj vitamin. No, čak i ljeti kada je sunce najjače, u 20 minuta do pola sata direktnog izlaganju suncu naša će tijela proizvesti otprilike 100 – 200 međunarodnih jedinica vitamina D. Dakle, zimi smo ionako u zatvorenim prostorijama, a vani je sunca malo, odnosno nedovoljno je kože otkriveno da bismo sami proizveli i to malo vitamina D. Možete slobodno uzimati kapsule vitamina D3, ali i uzimati ga kroz hranu. Losos, skuša, tuna, pastrva, haringa, bakalar, sardine i brojne druge ribe pune su vitamina D, ali i gljive, posebice bukovače, maslac, mlaćenica, jogurt, kozje mlijeko, kravlje mlijeko, jaja (žutanjak), svinjetina pa čak i svinjska mast.

Kako do snažnog imuniteta zimi? (фото 1)

Fermentirana hrana, odnosno probiotici. Poznato je da se otprilike 80 posto našeg imuniteta nalazi u probavnom traktu. Upravo je zato bitno crijevnu floru održavati zdravom. Tu nam pomažu probiotici, odnosno dobre bakterije koje nas čine zdravima, a bome i lijepima. Znanstvenici su kroz analizu deset studija došli do zaključka da probiotici doista pomažu u smanjivanju pojave prehlade i viroze. Probiotike također možete uzimati u obliku kapsule ili praška – ciljajte na one od otprilike dvadeset milijuna bakterija dnevno za prevenciju. Od prirodnih jestivih izvora izdvajam mlaćenicu, probiotske jogurte, kefir i druge probiotske mliječne napitke, sojin ili kokosov jogurt i druge biljne probiotske napitke, sojin miso, kiseli kupus i kiselu repu. Osobno kombiniram više ovih izvora svakodnevno tijekom cijele godine, a isto preporučujem i vama. Probiotici su hit, ne samo za imunitet nego i za održavanje tijela mladim i jakim.

Kako do snažnog imuniteta zimi? (фото 2)

Ministarstvo zdravstva RH uz druge domaće i EU institucije i organizacije pokrenulo je akciju dizanja svijesti o izbjegavanju antibiotika kod prehlada i viroza. Čuvajte imunitet i odgovor vašeg tijela na snagu antibiotika samo kada to doista zatreba. Antibiotici ne djeluju na viruse, već na bakterije, a to znači da ne pomažu kod viroza i gripe, a ujedno mogu narušiti zdrave bakterije, probiotike, iz naših crijeva i time otvoriti vrata raznim bolestima, od gljivičnih oboljenja pa na dalje.

Vježbajte bar triput tjedno. Teretana, grupni fitness, ples, joga, hodanje prirodom – pronađite omiljenu fizičku aktivnost i bavite se njome redovito. Tjelovježba poboljšava opće stanje tijela, ubrzava cirkulaciju, poboljšava san, čini nas jačima i, danas najbitnije, jača imunitet. Ne morate biti fanatik ili vježbati jako, prilagodite intenzitet i tip vježbe sebi i svakodnevno odvježbajte bar malčice.

Kako do snažnog imuniteta zimi? (фото 3)

Izbjegavajte kupovne suhomesnate proizvode, prženu i zagorenu hranu, gazirane sokove i sve sokove s dodanim šećerom, izbjegavajte i slatko, koje si dozvolite jednom tjedno kao desert.

Započnite dan s vodom u koju ste dodali limun, svježi đumbir i malčice domaćeg meda. Svakodnevno jedite mandarine i druge citruse. Pripremajte jela i salate sa sirovim češnjakom, lukom i đumbirom, ali i crnim te kajenskim paprom. Koristite kurkumu, curry, klinčić, cimet, anis i sve začinsko bilje koje vam padne pod ruku. Jedite povrće, posebice brokulu, kelj i kupus svaki dan bar u jednom obroku tijekom zime jer i oni poput drugih namirnica i začina koje sam nabrojao u ovome zadnjem paragrafu sadrže pregršt vitamina, minerala, vlakana i brojnih fitonutrijenata koji našem imunitetu pomažu kod održavanja optimalne razine. Pratite ove savjete i rizik od oboljenja ćete svesti na minimum, a sezonu ugodnih druženja na toplome odvucite na maksimum.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor