Search

Kako njegovati kožu prije i poslije treninga

Kako njegovati kožu prije i poslije treninga

Tekst: BURO.


Njega kože je apsolutno ključna kako za njeno zdravlje, pa tako i za izgled. Jutarnje i večernje rutine njege danas znaju zvučati i poput elaborata (iako "više je bolje" mantra zaista ne važi u ovom slučaju), a omiljeni sport beauty entuzijasta je da se utrkuju pričama o novim aktivnim sastojcima. Ipak, jedna stvar je jednako bitna koliko i način na koji pazimo na svoje lice ujutro i navečer, a to je princip po kojem ga njegujemo za vrijeme treninga. Ovo je tema koja se odnosi na sve, ali posebno je važna za osobe s problematičnom i osjetljivom kožom koja zna burno reagirati na eventualne greške.

A koji su to osnovni postulati sretne kože prije i poslije treninga? Ako ste se spremili na priču o čudotvornim kremama i serumima, razočarat ćete se. Ovdje, uglavnom, vrijede pravila koja se tiču vašeg ponašanja. Evo i koja:

SKINITE ŠMINKU

Najbolje je vježbati čistog lica.

Kada kažemo "šminka" mislimo prvenstveno na proizvode za toniranje, rumenila i slično, ne na maskaru ili gel za fiksiranje obrva. Ne želite ubitačnu kombinaciju znoja, sebuma i pudera u svojim porama, vjerujte nam na riječ. Iako maramice za čišćenje nisu dobro rješenje za svakodnevnu upotrebu iz više razloga, ako zaista nemate vremena ni za što drugo, bolje su i one nego da se na trening zaputite sa šminkom na licu.

Jasno nam je da nije svima ugodno biti bez šminke i ako vam to predstavlja nepremostiv problem, onda se umjesto za puder odlučite za toniranu kremu ili SPF koji će dati malo pokrivenosti ali neće zagušiti pore. Ključna riječ je svakako nekomedogeno.

UVIJEK, ALI UVIJEK OPERITE LICE NAKON TRENINGA

Oko ove stavke nema pregovora, nosili šminku ili ne.

Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je važno nježno, ali temeljito očistiti kožu nakon treninga kako bi se uklonile bakterije i tragovi znoja. Pored toga, umivanje i pranje lica hlade kožu i vraćaju njenu temperaturu u normalu te ublažavaju crvenilo. Čak je i brzo umivanje hladnom vodom bolje nego ništa, ali idealno je koristiti i blagi čistač, nakon kojeg idu hidratacija i zaštita od sunca pa tek onda šminka (ako je koristite).

koristite VATICE s kiselinama za čišćenje

Još jedan način da uklonite prljavštinu, znoj i sebum jesu vatice natopljene kiselinama - lako ćete ih pronaći u asortimanu korejskih brendova - koji sadrže salicilnu ili glikolnu kiselinu. Salicilna kiselina posebno je djelotvorna za uklanjanje nečistoća s masne kože, kao i za regulaciju lučenja sebuma, ali obje ove kiseline će efikasno skinuti sve ono što ne želite na licu nakon vježbanja, od znoja preko ostataka kreme sa SPF-om i šminke.

Slobodno ih koristite i na vratu i dekolteu (pošto njega lica ne završava samo na, pa, licu) ali i ramena i dio leđa koji možete dohvatiti, pogotovo ako imate problematičnu kožu. Ako pak imate osjetljivu kožu, prije nego što počnete s upotrebom ovih vatica posavjetujte se s dermatologom kako biste odabrali kiselinu koja vam odgovara.

pažljivo odaberite RUČNIK

Da, postoji razlika i da, treba ju znati.

Za početak, izbjegavajte upotrebu ručnika koje vam nudi fitness centar i nosite svoj. Ovo je jedini način da budete sigurni na koji način i kada je opran. Može se dogoditi i da budete alergični na neki deterdžent ili omekšivač na koji niste navikli.

Kada smo već kod omekšivača, najbolje je da ga ne koristite na ručnicima koje nosite na trening zato što oni smanjuju moć upijanja. Iz istog razloga, želite ručnik koji nije previše mekan ili tanak. Idealan je klasični frotirni ručnik bez ikakvih detalja (bakterije i prljavština se lakše zadržavaju u naborima, trakama i slično) ili o tkanini koja ima antimikrobne osobine, a koje su se relativno nedavno pojavile na tržištu.

Najvažnija stvar vezana za ručnik je da ga perete nakon svake upotrebe.

ne dirajte lice prstima

I sklonite kosu s lica! Uvijek. Tako ćete izbjeći da kosa na lice donese dodatnu količinu znoja i sebuma, a o proizvodima za stiliziranje da ni ne govorimo, što sve zajedno može dovesti do začepljenja pora.

Teretane i dvorane za vježbanje su leglo bakterija. Svuda ima tragova (tuđeg!) znoja što bi vam već samo po sebi trebalo biti dovoljno da nikada ne prinosite prste licu. Ovo posebno vrijedi za ljude koji vježbaju na spravama i s rekvizitima koje koriste i drugi zato što vam zaista ne treba "tuđa prljavština" na koži. Znamo da je ovo lakše reći nego izvesti, ali u posljednje vrijeme smo valjda i naučili stvar ili dvije o nesvjesnom dodirivanju lica i kako da ga kontroliramo. Sve u svemu, trudite se da to ne radite, a čim završite s treningom lice očistite temeljito - operite i prebrišite vaticama s kiselinom.

spremite led

Točnije, spremite kockice leda koje ćete cuclati kao bombone nakon treninga. Ovo je odličan način da smanjite crvenilo lica koje nastaje nakon vježbanja zato što se u ustima nalazi receptor za temperaturu koji reagira na hladno i resetira rumenilo u licu nastalo zagrijavanjem. Ovaj trik može koristiti svima, ali je posebno namijenjen onima koji se bore s kroničnim crvenilom ili, recimo, rozaceom.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više