Traži

Koreja vs. Francuska: što su naši omiljeni kozmetički brendovi mogli naučiti od K beauty trenda?

Koreja vs. Francuska: što su naši omiljeni kozmetički brendovi mogli naučiti od K beauty trenda?

Kad se sljube istok i zapad

Urednik: BURO.


Fotografija: imaxtree

U jednom neobaveznom razgovoru s Anom (urednicom BURO.-a op.a.) gdje smo komentirale kako su pojedini francuski beauty brendovi počeli posezati za pametnim rješenjima iz Koreje, razmotrila sam najveće razlike i sličnosti između istočne i zapadne beauty industrije. Iz moje pozicije bi bilo nezahvalno pisati o komparativnim prednostima te naglašavati da je nešto što je novo i drugačije nužno bolje. Stoga, dođoh do pretpostavke da, dok se zapadna beauty industrija temelji na rješavanju problema i činjenicama koje vrijede za određeno stanje i tip kože, istočna se temelji na principima i ritualima koji opetovanim ponavljanjem sprečavaju neke neželjene estetske pojave u startu. Usporedit ću generalno jedne i druge, uz objašnjenje kako vidim najveće kozmetičke divove u ringu. Regionalno, uz francuske brendove jednak dio tržišnog udjela zauzimaju američki i njemački brendovi u kategoriji kozmetike. U narednim rečenicama ću pojednostaviti svaki pristup (možda do netočnosti), ali naglašavam da je to moj osobni stav uglavnom izbrušen iskustvom i formalnim obrazovanjem u prirodnim znanostima.

beauty

Francuzi nam prodaju relativno nedostižan, ali konkretan san u smislu da nas ipak educiraju o važnosti holističkom pristupu njege izvana i iznutra. Aktivni sastojci su tradicionalni i poznati našem podneblju, učinkovitost je vidljiva i mjerljiva, teksture vrhunske mirisom i zadovoljstvom primjene, a pakiranja mala umjetnička djela. Hijaluronska kiselina, vitamin C, kolagen, biljne imitacije botoksa su samo neki oblici čije su formulacije dovedene do savršenstva a samim time i kliničke studije o prodiranju u potrebiti dio epidermisa. Njemački brendovi su više okrenuti prirodi, kod njih cilj ne opravdava sredstva stoga su i marketinške poruke realnije. Najveći market share u kategoriji bio/eco/prirodne kozmetike drže njemački brendovi koji su uostalom davnih '50.-ih godina 20.st. prvi iznjedrili jedan od certifikata koji garantira porijeklo sastojaka - BDIH.

Američki brendovi s treće strane opravdano nude rezultat preko noći - za većinu proizvoda znamo aktivne sastojke, a njihova koncentracija je iznad prosjeka navedenih konkurenata Dodatno, skloniji su brzinskim rješenjima, a teksture i fizički i trenutačno "podižu" kožu, matiraju ili pročišćavaju - do sljedećeg ispiranja. Jedan od najboljih primjera su oksigenirajuće maske koje se aktivno ("same od sebe") pjenušaju u dodiru s vlažnom kožom ili matirajući fluidi koji zaista po učinku fotošopiraju proširene pore te neutraliziraju (na neko vrijeme) neželjeni sjaj T zone. Naravno, postoje brendovi (od globalno poznatih do lokalnih) koji kombiniraju jedan ili sva tri pristupa, no mogli bi se složiti da se navedeni opis donekle može idejno primijeniti i na ostale industrije karakteristične za podneblje kojima određeni brand pripada. Na izbor brenda i proizvoda svakako utječu individualne potrebe i miks istih te marketing (što je za neku drugu temu).

beauty

Staru, ali i dalje aktualnu, školu azijske kozmetike smo upoznali po svilenim i čarobnim brendovima Kanebo i Shiseido, koji su među prvima nenametljivo promovirali beauty rutinu koja se sastojala od nekoliko proizvoda. Njih u ovom nebrendiranom članku jedine "prozivam" po imenu zato što mi se čini da smo zaboravili gdje je sve počelo sa serumima i esencijama, ali i sa zaštitnim faktorima u preparativnim i make up proizvodima koji su bili namijenjeni njezi tijekom cijele godine. Azijski kozmetički tigar Koreja je dodatno rasvijetlila i podcrtala cijeli fenomen. Korejke dnevno koriste 20 različitih proizvoda (od prvog jutarnjeg umivanja do zadnjeg nanošenja cjelonoćne detoks maske), a zaštitni faktor 50 im je neizbježan kako u uobičajenoj dnevnoj kremi tako i toniranom mediju za kojeg se ovisno o teksturi odluče (BB/CC krema ili puder). Aktivni sastojci su minimalni, neopterećeni dodatnim mirisima i više su orijentirani na tehnologiju dobivanja istih nego na marketiranje. Zato ćemo u marketing materijalima korejskih brendova više viđati studije i načine dobivanja, a manje glamurozne vizuale s 3D animacijama.


Otišli su korak dalje, pa su tako primjerice istraživali hijaluronsku kiselinu u području regenerativne medicine (zglobovi i međuzglobne površine) te način sinteze biotehnološkim metodama Jedan od rezultata je bila produkcija hijaluronske kiseline za primjenu i u kozmetologiji, a bez straha od mogućih alergijskih reakcija, budući da je sintetizirana in vitro bez biljnih ili životinjskih primarnih sirovina. Ono što korejske, odnosno azijske brendove, čini sličnima gore navedenim brendovima je svakako i odanost tradiciji u izboru molekula tj biljaka koje su stoljećima poznate kao obnavljajuće za to područje. Ginseng i Centella asiatica su samo neke koje su rado prihvatili i francuski i ostali poznati brendovi u svojim formulacijama ne zanemarujući pri tome neven, gavez ili sličnu, iz narodne medicine, poznatu biljku. Sheet maske su tradicionalnim formatom u novom ruhu i načinom upotrebe bili izvrstan prodajni alat kojim su sastojci na inovativan način dopremani u kožu, a BB/CC/DD kreme s visokim zaštitnim faktorima su možda na pomodan, ali učinkovit, način pomogli kod dodatnog osvještavanja o onim štetnim aspektima sunčevog zračenja.

Pretpostavka s početka, da su zapadnjački brendovi skloniji rješavanju problema - primjerice serumom želimo izbrisati bore, kremom nahraniti suhu kožu i zaokružiti njegu prekrivanjem sitnih nepravilnosti, a istočnjački sprečavaju - ciljani serum+krema+puder sa zaštitnim faktorom čine višeslojnu zaštitu prema vanjskim štetnim faktorima, ima smisla u oba pristupa ako jasno definiramo potrebe svoje kože. Zaključila bih da možda ne trebamo koristiti svih 20 proizvoda dnevno kao Azijatkinje, ali dobro se držati tradicionalnog bakinog recepta - ne ići na spavanje sa šminkom, ne izlagati se Suncu do crvenila i svaki dan koristiti upravo onoliku količinu proizvoda koje nam koža traži. Manje je od 20, ali zahtjeva rutinu i dosljednost što bi nam zasigurno potvrdile žene s obje hemisfere.

Tekst: Željka Suvajac Pichler

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar