Traži

Najbolje žitarice za doručak

Najbolje žitarice za doručak

Što jedete za doručak?

Urednik: BURO.


Znate li da su žitarice jedan od najboljih doručaka za zdrav početak dana?

Žitarice su prepune nutritivnih tvari koje nam daju energiju i hrane naše tijelo vlaknima. Osobe koje doručkuju žitarice imaju manje kilograma od osoba koje doručkuju kobasice, jaja, kruh i ostalo, što su pokazala istraživanja. Pročitajte neke korisne činjenice o ovoj vrsti doručka.

Mješavine žitarica uglavnom se sastoje od pšeničnih, zobenih i kukuruznih pahuljica te amaranta, pira, ječma, kvinoje, riže i heljde. Nekad im se dodaju orašasti plodovi, med, suho voće, čokolada ili začini. Najčešće se jedu s jogurtom, mlijekom ili voćnim sokom. Mogu poslužiti i kao dodatak u raznim receptima. Visok udio u žitaricama čine prehrambena vlakna, bogate su prirodnim vitaminima, imaju malo masnoća, a sadrže i složene ugljikohidrate koji ih čine idealnim doručkom za sve koji već od ranog jutra naporno rade. Nakon konzumiranja žitarica razina šećera u tijelu se polako povećava. To znači da ćemo dulje ostati sitima.

žitarice

Moderne znanosti su se također usredotočile na istraživanje žitarica kao doručka i otkrile da osobe koje ih redovito konzumiraju općenito imaju niži indeks tjelesne mase i manje problema s kilogramima. Dokazano je i da muškarci koji konzumiraju integralne žitarice imaju manje obolijevaju od kardiovaskularnih bolesti, a utvrđen je i smanjen rizik od dijabetesa tipa 2.

Preporučena dnevna porcija žitarica iznosi 30 g, dakle ne dajte se zavarati reklamama u kojima se pojavljuju puni tanjuri žitarica. Uz njih možete jesti i nemasni svježi sir koji će vam pomoći da se dulje osjećate sitima. Pažljivo čitajte deklaracije na kutijama od žitarica i birajte one u koje su dodane najmanje količine šećera i ostalih nepotrebnih dodataka. Ako vam žitarice nisu dovoljno slatke, radije u njih dodajte jednu žlicu meda.

žitarice

Istraživanja su pokazala da osim što žitarice pomažu u sprečavanju obolijevanja od dijabetesa, one mogu pomoći i u snižavanju krvnog tlaka te mogu poslužiti kao dio terapije za kardiovaskularne bolesti. Zbog svojih vlakana pozitivno utječu i na probavni sustav, regulaciju šećera, a pomažu i spriječiti razvijanje raka debelog crijeva. Kod povišenog kolesterola posebno obratite pažnju na konzumiranje žitarica kojima se u bazi nalazi zob, tj. zobene pahuljice.

Više na: savjetnica.com

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor