Search

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce

Mrkva, batat, blitva, mango, dinja, avokado...


Image: Instagram,
buro247.ru

Vrijeme je za beta-karoten!

Ljeto je već u punom jeku i samo je pitanje kad će većina nas spakirati svoje kofere, potrpati u njih kupaće kostime i ručnike te otići na svoj zasluženi godišnji odmor. No prije sezone sunčanja trebali bismo svakako razmisliti o tome kako zaštititi svoju kožu. A u tome nam, osim krema za sunčanje, uvelike može pomoći pravilan odabir namirnica i konzumacija istih, posebice onih koje su bogate beta-karotenom. Najvažnija funkcija beta-karotena je njegova pretvorba u vitamin A koji je neophodan za normalan rast i razvoj, za zdravije kosti, kožu i bolji vid, te općenito za zdraviji organizam. Danas vam, stoga, donosimo šest namirnica bogatih navedenim supstratom, a koje blagodati točno sadrže i kako ih možete spremiti kod kuće pročitajte u nastavku.

Marelica
O marelici kruže mnoga narodna vjerovanja. Primjerice, u staroj Grčkoj su za marelicu mislili da je "zlatno jaje sunca", dok su u srednjem vijeku vjerovali da marelica uzrokuje groznicu. Danas je pak poznato da su one jedan od najbogatijih prirodnih izvora vitamina A, C i B, kao i kalija i beta-karotena, a pored njihove nutritivne vrijednosti marelice su vrlo značajne i u kozmetici. Ulje marelice poželjan je sastojak u kozmetičkim preparatima za lice i tijelo, kao i u pripravcima za njegu kose, a osim što kožu i kosu omekšava, hrani i regenerira, ulje marelica ujedno pomaže zacijeliti opekline od sunca, što ga čini idealnim ljetnim kozmetičkim suputnikom. Svježe marelice možete konzumirati na mnogo načina. Narezane, svježe ili konzervirane mogu biti izvrstan početak dana, a posebno ako ih možete umiješati u voćnu salatu ili dodati u smoothie.

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce (фото 1)

Špinat

Špinat je namirnica bogata vitaminom B koji pomaže u održavanju čvrstoće kože. Špinat također štiti kožu od štetnih zraka sunca uključujući i UV zrake. Sitne mlade listove vrlo često nazivamo i baby špinatom i mogu se jesti svježi na salatu. Veće starije listove potrebno je ipak termički obraditi. Kuhanje na pari idealna je metoda pripreme ovog povrća koje tako ne treba kuhati dulje od 5 minuta. Špinat također u malo slane vode možete izblanširati, i to maksimalno jednu do dvije minute. Nakon toga ga ohladite i dodajte mu malo češnjaka i maslinovog ulja.

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce (фото 2)

Mrkva
Davni predak današnje mrkve uzgajao se prije više od 1000 godina, a tadašnja mrkva nije nimalo sličila današnjoj, osobito zato što joj je boja korijena bila ljubičasta. Danas smo najviše upoznati s crvenom i žutom boje mrkve za čiju je boju najzaslužniji betakaroten. Karoten iz mrkve različito se iskorištava u našem organizmu ovisno o načinu pripremanja te namirnice. Tako je iskorištenost karotena u sirovoj ribanoj mrkvi 82 posto, dok je u kuhanoj samo 18. Mrkva je posebno ukusna kao pire, a također je izvrsna i kao sok, posebno ako se u njega doda malo cikle. Dobro se slaže s đumbirom, kurkumom, medom, citrusima i kuminom. Za čips od mrkve u staklenoj zdjelici pomiješajte malo maslinovog ulja, kurkumu, papar, sol i češnjak u prahu. Mrkvu izrežite na tanke trakice i stavite ih u zdjelu. Istresite mješavinu ulja i začina po trakicama te prstima ujednačeno rasporedite. Ostavite da miruje par minuta pa istresite mješavinu na papir za pečenje u što tanjem sloju i pecite u prethodno zagrijanoj pećnici 10 minuta na 180 °C.

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce (фото 3)

Dinja

Dinja je jedna od voćki s najmanje kalorija. Sto grama sadrži samo 34 kalorije pa je slobodno možete jesti bez imalo grižnje savjesti. Osim ploda koji uvelike pomaže da se oslobodite od štetnog zračenja sunca, mogu se jesti i koštice dinje koje se naročito preporučuju ljudima koji boluju od bolesti bubrega. Za zdravo ljetno osvježenje mi vam predlažemo da od dinje napravite smoothie. Dinju treba dobro ohladiti i očistiti od sjemenki i kore. U blender stavite dinju, kolutiće smrznute banane, med, narančin sok i nekoliko listića mente, te sve dobro promiješajte.

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce (фото 4)

Mango

Zbog visoke razine vitamina i antioksidanata mango se pokazao odličan za prevenciju karcinoma. Mango je pun i vitamina B6 koji je odgovoran za funkcioniranje živčanog sustava i mozga. Rashlađujuća limunada od manga idealna je za ljetne dane. Mango očistite, narežite na sitnije komade i usitnite u blenderu. Dva limuna iscijedite i odstranite sjemenke. 250 mililitra vode i 100 grama šećera zagrijete dok se šećer ne otopi. U velikom bokalu pomiješajte tako otopljen šećer, samljeven mango i limun. Dodajte litru hladne vode, led i napitak odmah poslužite.

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce (фото 5)

Batat
Žuta ili narančasta boja batata također je dokaz da ova još relativno neistražena namirnica na hrvatskoj kulinarskoj sceni obiluje betakarotenom. Batat je uz to bogat i bjelančevinama koje pružaju tijelu antioksidativnu zaštitu, ali i vitaminima A, C, B, kalijem i željezom. Batat se može kuhati, pržiti i peći, a najzdravijim načinom pripreme smatra se njegovo kuhanje na pari, i to između sedam do deset minuta. Takvo kuhanje ga omekšava, istodobno ističući njegov fini okus.

Namirnice kojima ćete pripremiti kožu za sunce (фото 6)

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više