Traži

Parfumerija \"Lana\" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom

Upoznajte Svjetlanu Žaknić - ženu koja je hrvatsku publiku upoznala s brojnim luksuznim brendovima

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Matej Jurčević

Svi zagrebački ljubitelji kvalitetnih kozmetičkih proizvoda, s posebnim naglaskom na parfeme - pogotovo ako spadaju u generacije prije millennialsa - dobro znaju što se krije na adresi Bartola Kašića 8. Parfumerija "Lana" uspješno posluje već desetljećima, i to s klijentelom koja im je vjerna jednako toliko, ali stalno iznova privući i nove. Njezinu ćete vlasnicu, Svjetlanu Žaknić, rijetko vidjeti po  medijima i eventima. Umjesto toga, ako nije na kakvom službenom putu, zateći ćete je upravo u parfumeriji, kako svojim stručnim savjetima pomaže u odabiru savršenog proizvoda po svačijoj mjeri ili kako s nekim od svojih spomenutih dugogodišnjih klijenata uživa u neobaveznom ispijanju kave.

U tu sam parfumeriju često odlazila i sama, kao studentica koja se tek počela zaljubljivati u svijet niche parfema i otkrivati svu njihovu raskoš. Svima nam je poznat onaj osjećaj ulaska u neki od dućana višeg cjenovnog ranga u koji baš i ne pripadaš, često podebljan nepovjerljivim pogledima zaposlenika koji priznaju valjda samo ljude u odijelima i toaletama. E, pa taj osjećaj u "Lani" nikad nećete iskusiti. Štoviše, slavna familijarna atmosfera ove parfumerije osjeti se već na ulazu, pa još kad ugledate jednog chow chow psa kako mirno leži i promatra prolaznike... Treba li još što dodati? Parfumerija "Lana" se ljetos otvorila na još jednoj adresi, u strogom centru grada, što mi je bio odličan povod za intervju  s gospođom Svjetlanom, s kojom sam u vrlo opuštenom ozračju njezinog poslovnog prostora doznala sve o počecima poslovanja, građenja uspješnog poslovnog modela, odabiru suradnika, ali i privatnim beauty preferencijama.

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 1)

Nedavno ste otvorili i svoju drugu parfumeriju. Možete li nam ispričati kako je do toga došlo? Je li se radilo o svojevrsnom "statement" potezu s obzirom prestižnu lokaciju u Ilici 25?

U taj se pothvat nisam upustila sama. Meni je trebao showroom, a jedna tvrtka je htjela moje brendove. Upitali smo principale brendova za koje sam ja distributer i za brendove za koje posjedujem ekskluzivu za Hrvatsku bi li se mogla dogovoriti kakva suradnja. U konačnici je odgovor bio da, uz uvjet da su zastupljeni svi moji brendovi, da se moraju poštivati sva zadana pravila kako bi to u konačnici mogao biti moj pravi showroom.

Vratimo se kratko na početak vaše poslovne priče. Mnogo ljudi to ne zna, ali "Lana" je zapravo bila prva privatna parfumerija u Jugoslaviji. Kako ste se uopće našli u beauty biznisu? Je li vam to bila struka, privatna strast, ili ste možda osjetili dobru poslovno priliku...?

Svakako se radilo o strasti, nikako o poslovnoj prilici; baviti se time onda je bilo skupo i komplicirano. Sjetimo se da smo tad živjeli u socijalizmu, da su ljudi koristili kozmetičke proizvode domaćih brendova koji su se mogli nabaviti u tadašnjem lancu Iris i da, što je najvažnije od svega, nije bilo interneta. Kad sam krenula u cijeli tu priču, mislila sam da će sve skupa biti puno jednostavnije nego što je bilo. Naime, tada se nije samo tako moglo doći do podataka tko je menadžer u nekoj tvrtki ili nešto slično. Ne, ja sam trebala kupiti avionsku kartu, platiti hotel, otići u Pariz i na licu mjesta vidjeti što se može.

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 2)

U to je vrijeme posebnu popularnost kod nas uživao brend Lancôme, i tamo sam stoga prvo odlučila otići na sastanak. Došla sam na recepciju hotela i pitala kako da dođem do tamo, a oni su otvorili telefonski imenik i dali mi adresu. Po dolasku, naišla sam na prvu prepreku - portira koji me nije htio pustiti u zgradu bez ugovorenog sastanka. U hotel sam se vratila plačući, gdje mi je prišao recepcioner i pitao što je bilo. Objasnila sam mu da kod kuće imam supruga i malu bebu, da sam napustila jako dobro plaćeni posao u banci i odlučila se početi baviti poslom koji volim, samo da bih došla u Pariz i vidjela da su mi ruke vezane.

Recepcioner mi je rekao da će malo razmisliti i vratio se s prijedlogom. Uputio me u obližnji Guerlain, malu privatnu firmu u kojoj neću naići na portira i u kojoj će me sigurno primiti. Savjetovao je da im ispričam svoju priču baš kako sam je ispričala njemu i uvjerio me da će imati razumijevanja. Prvi brend koji sam dobila je tako postao Guerlain, koji zato i danas u mom srcu nosi posebno mjesto.

Sad me zanima i što se dalje događalo, kako se cijela priča nastavila razvijati?

Jednom kad sam dogovorila posao s Guerlainom, druga su se vrata otvarala lakše. Drugi brend je bio Yves Saint Laurent, treći Chanel, a onda je dalje sve bilo lako. I tako smo radili, radili i još malo radili, uvijek po više od 12 sati dnevno, učili od svojih klijenata (koji će vam često dati bolje znanje nego što možete primiti na kakvom treningu!), a u jednom sam se trenutku počela pitati što dalje. Ne zbog novaca ili prestiža, već izazova. Odgovor sam dobila kad me kuća Amouage pozvala na sastanak i pitala želim li raditi distribuciju za njih. I tako sam se, brend po brend, lijepu riječ po lijepu riječ, našla i u poslu distribucije.

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 3)

Zamolit ću Vas da se još kratko zadržimo na prvim danima, odnosno prvim godinama poslovanja. Možete li se prisjetiti koliko su u to vrijeme ljudi na našim područjima uopće bili zainteresirani za luksuznu kozmetiku?

Pa, mogu vam reći da su je baš bili željni. Prije svega, treba znati da su Hrvatice, Slovenke i Srpkinje generalno slovile za jako dotjerane žene; Hrvatice i Slovenke su redovito odlazile u Trst radi shoppinga. Sjećam se i svog prvog odlaska, odmah sam se uputila u parfumeriju i kupila si parfem. Dakle, neovisno o tome što su naše žene imale niža primanja (u odnosu na primanja u zapadnoj Europi), nekako su se znale snalaziti i priuštiti si nešto finije. Rekla bih da se nekad moglo čak i bolje poslovati, jer je tržište bilo strašno željno.

Tržište danas naprosto nije toliko željno. Ljudima je danas sve dostupnije; tržište je zasićenije, otvoreno je budući da smo članica Europske unije i, naravno, tu je internet. Raspolažemo s puno više informacija i imamo daleko više mogućnosti dolaska do bilo čega. Želim reći, nekad se čekalo u redu da bi se došlo do nekog proizvoda, dok je danas to rijetko slučaj. Isto tako, treba reći da smo mi kao narod i demografski sve manji, a manji su i povrati. Više se ulaže, a manje dobiva natrag. Ti su prvi dani, stoga, bili zapravo jako uspješni!

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 4)

I nas dvije sad sjedimo kod Vas u parfumeriji, pijemo kavu i razgovaramo, što ovdje nije ništa neobično. "Lana" je kroz godine postala poznata kao mjesto u koje ljudi ne dolaze samo u kupovinu, već navrate pozdraviti, malo porazgovarati ili nešto popiti. Atmosfera je gotovo obiteljska i ljudi se kod vas ugodno osjećaju. Koliko vam je zapravo trebalo da steknete stalnu klijentelu i što mislite, zašto vam se iznova vraćaju?

Uvijek sam pazila baš na to da atmosfera bude dobra i svima ugodna. Moram reći da doslovce imam klijente kroz tri generacije jedne obitelji, od baka koje su ovdje prve krenule zalaziti, pa sve do unuka koji su nastavili njihovim stopama. Ljudi vole što ćemo im ovdje pomoći s raznim savjetima, poput onog gdje otići kod frizera, koji se novi dućan cipela otvorio... Mi ovdje, dakle, razgovaramo daleko šire od svoje ponude proizvoda. Kupac zna da kad uđe kod nas ne mora ništa kupiti; možda se došao tek infomirati, vidjeti što ima novo, po savjet... Sretni smo što mnogim našim kupcima znamo imena, kao i imena njihove djece, kad je kome rođendan... To je ono na što sam osobno najponosnija i što sam uvijek govorila svom timu da je najvažnije - imati tu neku toplinu i dobro se slagati međusobno. Moram reći da je moj tim zaista čaroban i jako sam ponosna na njih.

Vaši klijenti nisu samo ljudi iz Zagreba ili čak Hrvatske, dapače. Što mislite, kako vas pronalaze i što im vi nudite, a da drugdje ne mogu pronaći?

Za početak, mi nudimo neke brendove koji drugi u Hrvatskoj ne nude. Primjerice, mi jedini u Hrvatskoj držimo brend Killian. Opskrbljujemo neke dućane po Rovinju, Lošinju i Zagrebu i sjajno surađujemo s partnerima, ali eto, neke brendove držimo samo mi. Budući da smo mi zvanični distributer, na službenim stranicama brenda je za ovo područje navedena baš parfumerija "Lana".

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 5)

Čini se da je neko dominantno vjerovanje među ljudima da su niche parfemi, pa i skuplja kozmetika općenito, rezervirani samo za pripadnike najviših društvenih slojeva. Kako biste vi to komentirali?

Apsolutno netočno! Ljudi se boje samo zato što nemaju vremena sve informacije provjeriti preko interneta, i tu mislim na srednju i stariju generaciju koja takvo što u startu gleda kao preveliki luksuz. Mlađe generacije, pak, to uredno čine i znaju točno koliko što košta. Pazite, cijene mainstream brendova stalno rastu i već su dosegle cijenu niche brendova, a da ne kažem da među niche parfemima možete pronaći one koji koštaju 400 kuna. Ima tu, dakle, prostora za svakoga, ali ljudi se uvijek nekako vole držati onih najskupljih primjera za koje su čuli. U svakom području postoji široki cjenovni rang, tako je i kod niche parfema.

Isto tako, naši klijenti su, neovisno o platežnoj moći, u prvom redu ljubitelji parfema. To mogu biti čak i studenti, službenici, ljudi svih profila, a isto tako moram reći da imamo podjednak broj muških i ženskih klijenata, što je zanimljivo. Svatko od nas ima različite sklonosti; netko će potrošiti veliku količinu novaca na večeru, dok ću ja uvijek, recimo, prednost dati parfemu koji ipak koristim nekoliko mjeseci. Da ne govorim o tome da kod nas postoji i mogućnost kupovine na rate, što je strancima koji kod nas dođu, primjerice, vrlo neobično. Može se, dakle, parfem od 600 ili 1000 kuna kupiti na šest rata, tako da stvarno ne govorimo o velikim iznosima. Konačno, svi mi težimo biti različiti, a ne mirisati isto. To je ljepota niche parfema, kod kojih je puno manja šansa da ćete mirisati kao mnogi drugi.

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 6)

A kako uopće birate brendove s kojima ćete surađivati? Voljela bih da našim čitateljima malo približimo cijeli taj proces dogovora suradnje i nekih vaših kriterija.

Dobivam na stotine mailova s ponudama za neki vid poslovne suradnje, ali odredim sastanke s onim parfemskim kućama za čije parfeme osjetim da bi mi se mogli svidjeti. Nekad i pogriješim, ali uvijek sa sobom ponesem uzroke jer ih volim prokomentirati sa svojim timom. Osim toga, jako mi je bitan kontakt koji ostvarim s osobama koje stoje ispred nekog brenda. Neki brend može biti najbolji na svijetu, ali ako mi se ljudi ne sviđaju, odbit ću surađivati. Isto tako, ponekad uzmem i brend za koji znam da neće napraviti neko poslovno čudo, ali mi se sviđa, baš kao i tim koji na njemu radi, i onda se oko njega dodatno potrudim.

Možete li nam reći, po nekoj vašoj procjeni, koliko su Hrvati spremni isprobavati nove brendove, nove opcije, a koliko su vjerni nekim svojim provjerenim varijantama?

To sve ovisi od osobe do osobe. Imam klijenata koji me isključivo pitaju što smo novo dobili i isti parfem nikad ne kupuje više od jednog puta, dok ima i onih koji su presretni što su pronašli parfem po svojoj mjeri i nipošto ga ne žele mijenjati. A onda imate i ljude kao što sam ja, koja uvijek ima svojih nekoliko stalnih parfema, ovisno o godišnjem dobu, a njima dodaju i neke, kako ih ja nazivam, plutajuće za eksperimentiranje.

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 7)

Ženu Vašeg poslovnog puta ne mogu ne upitati koliko je, uvjetno rečeno, ovisna o kozmetici? Možete li nam nabrojati neke svoje omiljene beauty proizvode ili opisati korake rutine?

Prije svega, moram reći da u svojim proizvodima volim vidjeti što više prirodnih sastojaka. Omiljene skincare kuće su mi definitivno Valmont, Sisley i La Mer, posebice nakon ljeta. Svake večeri koristim mlijeko za skidanje šminke, tonik za lice, krema za područje oko očiju, serum te kremu za lice, dakle pet proizvoda u svakom slučaju! Da ne zaboravim, tu je i set proizvoda za njegu tijela, poput dobrog gela za tuširanje, pilinga, mlijeka za tijela, ... Što se šminke tiče, zapravo ju rijetko koristim, i mogla bih živjeti bez makeup torbice, a od nekih dražih proizvoda ću izdvojiti Valmont puder i, za posebne prigode, La Prairieov Caviar.

A što je s parfemima? Možete li uopće izdvojiti nekoliko najdražih? Ili barem trenutno najdražih?

Kao što sam već spomenula, imam svoja tri vječna favorita koja uvijek moram imati. To su Dia kuće Amouage, inače rađen za princezu Dianu, zatim Ambre Royal brenda Ormonde Jayne koji obožavam te 1872 kuće Clive Christian, koji je jako pogodan i za miješanje s drugim parfemima.Trenutno koristim i Rolling in Love od Killiana, koji je tek izašao, i još jedan parfem kuće Ormonde Jayne, Nawab of Oudh.

Parfumerija "Lana" institucija je zagrebačke beauty scene. O receptu za uspjeh razgovarali smo s njenom vlasnicom (фото 8)

U Vaš su posao uključeni i članovi vaše obitelji. Kako je do toga došlo? Je li bilo riječ o praktičnosti, njihovoj želji...? Pretpostavljam i da vam nisu svi dani idilični.

Suprug se uključio iz praktičnih razloga, dok je kćer to doista htjela, a na kraju dana je, naravno, to bilo i praktično. Nakon srednje škole je otišla u Pariz i završila najbolju makeup školu, nakon toga je odlučila završiti menadžment u Hrvatskoj, a u konačnici mi je ipak pristupila i rekla da bi htjela raditi sa mnom, što sam ja s oduševljenjem prihvatila. Ponekad je teško raditi s najužom obitelji; kćer i ja se ponekad potpuno razilazimo u mišljenjima, ipak se tu radi o dvije generacije i dva pogleda. Međutim, na kraju dana smo obje jako dobre u svom poslu i sve funkcionira.

I na kraju, pitat ću vas tek da nam otkrijete spremate li što novo? Što možemo očekivati? Znam da mirovati nećete!

Spremamo se dovesti još jedan brend, ali detalje ne mogu otkriti dok sve službeno nije potpisano. Ali, vrlo skoro će biti poznato o kojem se brendu radi i mislim da će mnogi biti jako sretni.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar