Traži

Pet koraka do zdravog tijela i pozitivnijeg uma

Pet koraka do zdravog tijela i pozitivnijeg uma

Vaša proljetna detoksikacija

Tekst: Snježana Nina Vukas


Fotografija: Sangha Yoga centar

Naša kolumnistica i učiteljica joge, Snježana Nina Vukas, podijelila je s nama nekoliko savjeta kako se osjećati zdravije i pripremiti tijelo na nadolazeće tople dane

Da je čovjek dio prirode a priroda dio nas, činjenica je koju često zaboravljamo ili pak ignoriramo. No, promotrimo li prirodu, puno toga možemo naučiti i razumjeti i o sebi. Primjerice, nije neobično da tijekom zime nabacimo koju kilu, malo se uspavamo i manje smo aktivni. Ovo je vrijeme kad se i priroda odmara, noći su duže, manje je sunca. Tako se usporava i naš metabolizam, rado smo više kod kuće ispod dekice nego vani na hladnom, manje smo u prirodi i manje se družimo. 

Proljetni umor posljedica je sporijeg metabolizma i toksina nakupljenih tijekom zime. Ovo se, osim na fizičko tijelo, odnosi i na um – zima je vrijeme kad nakupimo i mentalne toksine poput negativnih misli, nedostatka motivacije i bezvoljnosti. Proljeće, kad se priroda počne mijenjati i buditi, idealno je vrijeme za detoksikaciju – na svim razinama našeg bića.

Pet koraka do zdravog tijela i pozitivnijeg uma (фото 1)

Pet koraka je pred vama kako biste se i vi probudili i osjećali zdravije:

1. Svako jutro na prazan želudac popijte šalicu tople vode s pola iscijeđenog limuna. Osim što limun alkalizira organizam, ovaj će napitak pokrenuti metabolizam i očistiti probavni trakt. Tijekom dana pijte samo vodu i biljne čajeve i to u većim količinama, do dvije litre dnevno. Odličan napitak za podizanje uspavanog metabolizma je i čaj od svježeg đumbira i limuna.

2. Izbjegavajte procesiranu hranu, slatko, kavu i alkohol i pokušajte konzumirati što više svježe hrane, puno salata, bistre lagane juhe, više povrća i voća. Doručak započnite zelenim sokom ili pak sokom citrusa poput grejpa ili naranče. Ne preskačite obroke – ovo usporava metabolizam. Ako je moguće, izbjegavajte teže probavljive žitarice poput pšenice i ječma. Iste možete zamijeniti rižom, heljdom i kvinojom, naprimjer.

3. Vježbajte yogu! Posturalna, dinamična yoga poput Vinyase ili Ashtange dokazano je najbolji način za oslobađanje i otpuštanje nakupljenih toksina. Nakon zagrijavanja serijom Pozdrava suncu, tijelo postavljamo i zadržavamo u raznim pozicijama koje masiraju unutarnje organe, pospješuju cirkulaciju i time oslobađaju nakupine toksina.

Pet koraka do zdravog tijela i pozitivnijeg uma (фото 2)

4. Provedite vikend u prirodi umjesto u gradu ili pak nekom šoping centru. Provedite pauzu za ručak u parku, prošećite nakon posla, vježbajte u prirodi. Boravak u prirodi blagotvorno djeluje na naše tijelo i um. Bilo da se osjećamo umorno ili pod stresom, priroda djeluje izuzetno iscjeljujuće.

5. Dišite! U yogi vježbe disanja nazivamo pranayama, što u prijevodu sa sanskrta znači produljenje životne energije. Svjesno i dublje disanje, osim što nas puni životnom energijom, umiruje um, hrani tijelo kisikom te kroz izdah izbacujemo fizičke, mentalne i emotivne toksine. Kad se tijekom dana osjećate umorno, dekoncentrirano, nezadovoljno, tužno, uznemireno i slično, sjednite na stolicu, na klupicu u parku ili pak na pod i samo svjesno i duboko dišite nekoliko minuta i promatrajte dah.

Pet koraka do zdravog tijela i pozitivnijeg uma (фото 3)

Lagane glavobolje i umor moguće su i česte nuspojave svakog plana detoksifikacije, no obično traju samo nekoliko dana. Pratite ove korake najmanje dva tjedna i bit ćete ugodno iznenađeni rezultatima. Zimske zalihe nestaju, koža postaje sjajnija i čišća, razina energije visoka, a um fokusiran i pozitivan.

Više o radu Snježane Nine Vukas potražite na www.sanghayogacentar.com  i www.ninavukasyoga.com.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor