Traži

Proljetna superhrana

Proljetna superhrana

Što jesti kako biste se osjećali bolje?


Suncem okupana jutra prepuna mirisnog cvijeća nam svakoga dana kucaju na prozore i vrata prizivajući nas da zajedno uživamo u svim ljepotama prekrasnog proljetnog vremena

Osim mirisa, ovo je sezona boja i okusa svježe ubranog povrća i voća - svakog tjedna možemo naći novi poklon prirode i marljivih ruku uzgajivača na štandovima tržnica i supermarketa.

Hrana koju sada imamo nadohvat ruke vole i nepce i tijelo jer nas ona, ne samo hrani prijeko potrebnom energijom, već nam popravlja raspoloženje, jača koncentraciju, ubrzava metabolizam i jača kožu. Upravo jačanje kože i ubrzanje metabolizma čine možda i najatraktivnije kvalitete sezonske prehrane - UV zrake su sve jače, a mi želimo izbjeći neugodno i opasno crvenilo te alergijske reakcije i dobiti nježnu i zdravu boju. S druge strane želimo, uz vanjske aktivnosti, postići još bolji tonus mišića, možda izgubiti kilu-dvije viška i dočekati ljetovanje u zavidnoj figuri i napokon ponosno nositi omiljene kupaće, tj. bikini.

limun

Svaki dan započnite čašom vode, ne prehladne, u koju ste iscijedili pola limuna, po mogućnosti iz ekološkog uzgoja. U čašu slobodno dodajte i pulpu koja je ostala na cjedilu jer se u njoj nalazi puno vlakana koja će vas uz vitamin C riješiti sivila kože, ali i umanjiti glad tijekom dana. U čašu ne bi bilo loše dodati pola žličice do žličicu praha matcha čaja, promiješati i tada popiti. Matcha je vrsta zelenog čaja koji se sastoji od samljevenog lišća koje se može, ali i ne mora kuhati. Ovako i oni koji ne vole okus zelenog čaja ili za toplog vremena ne žele piti vrući čaj mogu dobiti svu snagu polifenola te će prema istraživanju iz 2011. kroz dvanaest tjedana pojačati elastičnost i glatkoću kože i za četvrtinu smanjiti oštećenja kože uzrokovanih sunčevim zrakama od onih koji zeleni čaj ne piju. Popijte kiselkasti napitak i potom krenite u izradu doručka, ili ako niste tip osobe koja jede ujutro, nastavite s pripremama za posao. Ionako bi bilo idealno ništa ne jesti ni piti otprilike pola sata nakon što ste popili vodu s limunom i zelenim čajem na tašte.

jagode

Ubrzo kreće i sezona naših domaćih, lokalno uzgojenih jagoda, pa kada krenu, pojedite dvije do tri šake ovih crvenih ljepotica tijekom dana, kao dio doručka ili tijekom neke od popodnevnih užina. Jagode su, kao i limun, prepune vlakna, vitamina C pa čak i željeza te ujedno, dok ih jedete, čiste površinu zuba koji će izgledati bjelji. Da, svježa i prirodna hrana jest doista čudesna, tko bi rekao da nekoliko jagoda može učiniti osmijeh i kožu blistavijima te imunitet jačim. Samo ih nemojte sladiti šećerom ili jesti sa šlagom, to pobija njihovo djelovanje.

fruit

Ako poput mene obožavate jagode, ali i drugo šumsko voće, tada se svesrdno bacite i na kupine i maline. Osim drugih nutrijenata, krcate su, kao i jagode, elagičnom kiselinom koja sprječava starenje, stvaranje bora i pruža zaštitu od UV zraka. Pojedite pola šalice svježih ili smrznutih svaki dan. Elagična kiselina pomaže u uklanjanju bakterijskih, virusnih i gljivičnih infekcija.

Volite li šparoge? Čak i ako niste ljubitelj, razmislite o bar nekoliko obroka s ovim divljim zelenim štapićima koje u priobalju rastu skoro poput korova. Šparoge su između ostalog odlične za uklanjanje natečenog izgleda uzrokovanog retencijom vode ili zbog uspavane, odnosno loše probave. Osim njih, prirodno dijuretsko djelovanje imaju i krastavci, celer i mrkva koji, uz al dente skuhane šparoge mogu biti dijelom zdravih i šarenih proljetnih salata. Jedete li salate, izbjegavajte teške preljeve s kiselim vrhnjem, mileramom ili majonezom. U restoranu izbjegavajte tzv. holandez umak uz šparoge.

Vezano uz kraj prošlog paragrafa, masnoće koje jedete mogu smanjiti upalne procese u tijelu ili na koži - crvenilo, psorijaza, ekcem, rozacea, razni dermatitisi, prištići, akne i sličnoDa biste smanjili upale i smirili kožu jedite chia sjemenke, ali i lanene ili konopljine sjemenke, orahe kao i mladi špinat - sadržavaju bogatstvo omega-3 masnih kiselina. Ako ćemo govoriti direktno o masnoćama, onda bih prednost dao, naravno, kvalitetnom maslinovom, svijetlom sezamovom te kokosovom ulju. Sva tri ulja će kvalitetno njegovati kožu okupanu suncem.

Rajčice su doslovce rajsko voće koje redovitom konzumacijom mogu za 33 posto povećati otpornost kože na sunce, tj. vaš prirodni SPF zbog antioksidansa likopena. Da biste dobili visoku dozu likopena ne morate jesti sirove rajčice, još više ga imaju kuhane rajčice. Duže kuhanje rajčice povisuje razinu likopena. Dakle, živjela šalša.

rajčice

Pred kraj vam ostavih dašak aorista i... jedan red tamne čokolade. Da, dobro ste pročitali. Tamna čokolada je jedna od tajni bezvremenske ljepote Elle Macpherson, koja se ne libi pojesti komadić kad se zaželi ovog ukusnog božanstva. Tridesetak grama tamne čokolade nosi oko 150 kalorija, ali i divote koži kroz flavonole, biljne antioksidanse koji hidratiziraju kožu i poboljšavaju joj cirkulaciju. Birajte eko i fair trade čokoladu s bar 70 posto udjela kakaa.

Koliko god pazili na prehranu i jačali kožu iznutra, već sada se pazite sunca, ali ga nemojte sasvim izbjegavati. Birajte stranu ulice koju miluje hlad, nosite omiljen šešir ili mušku košulju i birajte kozmetiku s prirodnim UV filterima.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor