Search

Slučaj Glossier: transparentnost kao mudra poslovna strategija

Slučaj Glossier: transparentnost kao mudra poslovna strategija

Promišljeno stvaranje brenda

Tekst: Ema Glavina


Image: Facebook,
Glossier,
Into the Gloss

Industrija beauty proizvoda je danas snažnija nego ikada prije, nove se tvrtke suočavaju s nevjerojatnom količinom konkurencije, a tržište se može osvojiti samo iznimnom inovativnošću kakvu je pokazao i brend Glossier...

Internet je promijenio svijet kakvog smo poznavali i to je činjenica. Digitalna era je uvela neka potpuno nova pravila igre, kojima su se gotovo sve branše trebale prikloniti. Jedan od sektora koji je značajno profitirao jest i beauty sektor, budući da je oglašavanje podignuto na višu razinu, a platforme za komunikaciju su se značajno proširile. Danas postoji nebrojeno mnogo blogova koji se bave savjetovanjem o ljepoti, njezi kože ili pak novim linijama šminke i kozmetike. Uz to, čini se da nikad nismo svjedočili tolikom broju brendova na tržištu koji se natječu za pažnju prezasićenih kupaca. U takvom je okruženju najbitnije ponuditi proizvod koji će brend jasno izdvojiti iz mase ili pak ponuditi jedinstvenu strategiju koja će pomoći u građenju cjelokupne poslovne priče.

Slučaj Glossier: transparentnost kao mudra poslovna strategija (фото 1)

Into The Gloss je dobro poznata adresa svim ljubiteljima preparativne i dekorativne kozmetike. Na svojim stranicama nude recenzije i preporuke različitih proizvoda, savjete o njezi lica i tijela, ali i intervjue s planetarno popularnim osobama (poput Kim Kardashian i Emily Ratajkowski) koje pričaju o svojim omiljenim proizvodima. Nekome tko to promatra izvana, izgleda kao još jedan u nizu sličnih projekata, koji se ni po čemu ne izdvaja od konkurencije. Ipak, osnivačica i izvršna direktorica portala, Emily Weiss, od samih je početaka imala jasnu viziju o tome što želi postići i na koji način. Drugim riječima, posjedovala je ključne karakteristike za opstanak na tržištu: razrađen poslovni plan te način razmišljanja koji ide u smjeru kreativnosti, inovativnosti i praćenja trendovaDanas možete imati genijalnu ideju, ali ako ne pratite aktualne trendove, vrlo vjerojatno vam ona neće previše koristiti. Emily Weiss je, u sklopu portala Into The Gloss, gradila zajednicu koja se oslanja na feedback. Bila je dovoljno mudra te na vrijeme prepoznala potencijal interakcije sa čitateljima. Društvene mreže poput Facebooka i Twittera redovito ispunjavaju sadržajem na koji se čitatelji mogu nadovezati. "Ako u komentarima vidimo nešto uzbudljivo, apsolutno ćemo to prihvatiti", izjavila je Weiss. Portal danas posjećuje preko 8 milijuna čitatelja mjesečno, a uredništvu je takav broj predstavljao dobar potencijal za daljnji razvoj poslovanja.

Slučaj Glossier: transparentnost kao mudra poslovna strategija (фото 2)

Tri godine nakon lansiranja portala, Emily Weiss je odlučila krenuti u još ambiciozniji poslovni projekt te pokrenuti liniju proizvoda preparativne i dekorativne kozmetike. Takav je potez objasnila višegodišnjim iskustvom u testiranju sličnih proizvoda, koje joj je omogućilo znanja o tome što na tržištu eventualno nedostaje te od čega se sastoje doista kvalitetni proizvodi. Uskoro je nastao brend Glossier, koji u ponudi ima šminku, tonike, balzame za usne, hidratantne kreme, merchandise te cijeli niz srodnih proizvoda. Proizvodi su prepoznati kao kvalitetni, a brend se našao u situaciji da ne može proizvesti dovoljnu količinu proizvoda u odnosu na potražnju. No, ono što je za ovu priču čak i zanimljivije od samog uspjeha jest način na koji je on ostvaren.

Slučaj Glossier: transparentnost kao mudra poslovna strategija (фото 3)

Emily Weiss je kao osnovno načelo poslovanja uvijek isticala transparentnost i upućenost kupaca/čitatelja u gotovo sve njegove sfere. Sukladno tome, na portalu je objavila detaljan izvještaj o tome kako je njihova beauty linija krenula od nule te došla do investicija od preko 20 milijuna dolara koje im omogućuju daljnje poslovanje i poboljšanje usluge, koje bi trebalo uključivati otvaranje fizičkih trgovina te međunarodnu dostavu. Za početak je objasnila kako je znala da put neće biti lagan jer unatoč velikom broju čitatelja, ne postoji garancija da će itko biti zainteresiran za kupovinu proizvoda ili da će oni uopće biti dobri.

Nije prihvaćala ne kao odgovor i nakon dugog je traženja pronašla Kirsten Green, poduzetnicu koja se bavi rizičnim ulaganjima. Green je pristala kupiti udio u tvrtki, a platila ga je milijun dolara te time dala prvi poticaj proizvodnji. Brend je sada mogao unajmiti ured te zaposliti desetak ljudi. Potaknuti početnim uspjehom, nastavili su tražiti investitore i pronašli ih u tvrtki Thrive, koja je već ulagala u mega projekte poput Instagrama. Glossier dobiva novih 8 milijuna dolara te lansira nove proizvode, širi uredske prostorije i zapošljava veći broj ljudi. Brend je postao razvijen i tražen, a nove investicije postaje sve lakše privući. Tvrtka IVF, koja je ulagala u Snapchat i Twitter, dala je konačni vjetar u leđa Glossieru, s investicijom od 24 milijuna dolara.

Slučaj Glossier: transparentnost kao mudra poslovna strategija (фото 4)

Na kraju pisma, Emily Weiss ističe kako vrlo dobro zna da je brend tek na početku i ne može se mjeriti s gigantima industrije. Uz to, objašnjava kako u svakom poslu, pa tako i u ovom kojim se ona bavi, novac ne znači uspjeh, već pogonsko gorivo koje pomaže na putu prema uspjehu. Bilo kako bilo, portal Into The Gloss i brend Glossier koji je nastao kasnije, predstavljaju savršen primjer suvremenog poslovanja u kojem treba pratiti trendove, maksimalno uključiti korisnike te htjeti riskirati. Čitatelji koji su pratili savjete stručnjaka na portalu, sada su postali klijenti brenda Glossier. Naučili su se vjerovati izboru uredništva, vrlo dobro znajući da će se njihovi eventualni prijedlozi ili kritike uvažiti. U sukusu, Emily Weiss je od svojih brendova napravila ono čemu mnogi teže, a samo rijetki uspijevaju, a to je voditi posao koji je dijelom stvorila i publika, kojoj je maksimalno stalo da se on poboljšava i opstane.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više