Traži

Zašto je dobro vježbati jogu u trudnoći?

Zašto je dobro vježbati jogu u trudnoći?

Kolumnistica i vlasnica Sangha Yoga centra objašnjava razloge

Tekst: Snježana Nina Vukas


Fotografija: Sangha Yoga centar,
Julia Caesar

Razlozi zbog kojih je sat prenatalne joge odličan izbor ukoliko ste u tom periodu života

Iako smo u sklopu Sangha Yoga centra, koji ove godine slavi 10 godina postojanja, uvijek nudili satove joge za trudnice, najčešće je te satove vodio netko drugi, a ja sam po potrebi i, iskreno, nevoljko 'uletavala' na zamjene. Vođenje ovih satova nije me baš privlačilo, najviše radi toga što nisam rodila pa sam se osjećala kao da, iako sam znala ovaj tehnički dio i mogla skrojiti kvalitetan sat za trudnice, vjerovala sam da ne razumijem što one zapravo prolaze u tom periodu života i da im, obzirom na to ne mogu pružiti ono što trebaju. Moju nesigurnost promijenile su tri predivne trudnice koje su mi se početkom jednog ljeta javile za privatne satove. Sve tri rodile su tog rujna i vježbale do posljednjeg tjedna trudnoće. Ništa ih nije moglo spriječiti da dođu na sat pa tako ni ljetna vrućina. Zapravo im je vježbanje joge ublažilo sve nelagodnosti visoke trudnoće u srpnju i kolovozu. Ove tri divne žene inspirirale su me da već idući mjesec upišem edukaciju prenatal joge u Londonu kako bi dobila međunarodni certifikat. Njihova energija, zahvalnost i pozitivan feedback rezultirali su mojom željom da saznam puno više o trudnoći i porodu te naučim više o tome kako joga može pomoći ženi tijekom ovog, zaista magičnog perioda.

Drugo stanje

Trudnoća je vrijeme radosti, nade, iščekivanja, dubljeg povezivanja sa sobom i bebom, produbljivanja odnosa s partnerom, a nerijetko i drugim bliskim osobama. Prioriteti se mijenjaju pa je ovo vrijeme i za otpuštanje nekih negativnih odnosa, obrazaca i loših navika. Žena postaje intuitivnija, mekša u odnosu prema sebi, drugima i svijetu oko sebe. Tako je ovo vrijeme idealno za buđenje ženske energije koja je kod mnogih žena, posebno onih sa zavidnim karijerama, uspavana.

U hrvatskom jeziku trudnoća je poznata i kao drugo stanje - pojam koji zaista dobro opisuje ovaj period života; ovo je vrijeme promjena fizičkog, mentalnog i emotivnog stanja žene. Gore navedene promjene su pozitivne, no trudnoća ima i onu drugu stranu pa su umor, česte promjene raspoloženja, oticanje zglobova, bolovi u leđima i nesanica, trudnicama dobro poznata stanja. Razne jogičke tehnike pomoći će kod ovih simptoma, ali možda još važnije, joga nas uči prisutnosti, povezivanju i prihvaćanju promjena.

Zašto je dobro vježbati jogu u trudnoći?

Serijom vježbi kreiranim samo za trudnice, koje se sastoje od kombinacije raznih tehnika poput serije joga pozicija, vježbi disanja, vizualizacije i meditacije moguće je ublažiti ili otkloniti mnoge trudničke boljke poput bolova u leđima, loše cirkulacije, zadržavanja vode, sporije probave, nesanice... Asane (joga pozicije) izgradit će snagu i izdržljivost koja je potrebna ne samo u prenatalnoj već i u postnatalnoj fazi. Jogičke tehnike disanja, relaksacije i vizualizacije pomažu pri opuštanju, fokusu, umanjuju stres i balansiranju hormone.

Prenatal joga trudnici pomaže pri dubljem povezivanju sa svojim tijelom i s bebom, a ovo je izrazito važno za prvu trudnoću. Satovi su obično vrlo intimni i u manjim grupama, a trudnice se povezuju s drugim trudnicama s kojima često dijele iskustva i savjete, ostvaruju nova poznanstva i prijateljstva.

No, prednosti prenatalne joge ne staju s trudnoćom; tehnike disanja i kontrole vlastitog tijela pomažu pri trudovima i samom porodu. Također, studije pokazuju da se žene koje vježbaju u trudnoći lakše i brže fizički oporavljaju od drugog stanja. Sve ove tvrdnje potvrđene su raznim studijama i danas mnogi liječnici i ginekolozi preporučuju vježbanje prenatal joge u trudnoći, no meni osobno još važnije - o ovome svjedoče mnoge trudnice koje tijekom trudnoće vježbaju jogu.

Zašto je dobro vježbati jogu u trudnoći? (фото 1)

Ukoliko se radi o urednoj trudnoći, preporučljivo je početi vježbati od 12. tjedna kada je rizik za komplikacije minimalan, a žena se, ukoliko je imala jače simptome tijekom prvog tromjesečja, počinje osjećati bolje. Prije bilo kakvog rekreativnog vježbanja koje iziskuje neki fizički napor, važno je da se radi o urednoj trudnoći te da ste dobile zeleno svjetlo od liječnika. U našem centru prenatal jogu možete vježbati petkom u 17:45 sati. Radi regulacije šećera u krvi dobro je pojesti nešto lagano i probavljivo sat do maksimalno dva prije joga prakse te popiti dovoljno tekućine.

Više o radu Snježane Nine Vukas potražite na www.ninavukasyoga.com i www.sanghayogacentar.com.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor