Search

Žena koja je dovela pilates u Hrvatsku

Žena koja je dovela pilates u Hrvatsku

Razgovor s Asjom Petersen

Tekst: Ana Pavić


Image: John Pavlish

Sofisticiranu tehniku vježbanja danas primjenjuju svi, od holivudskih glumica i modela do ljudi koji žele poboljšati zdravlje i kvalitetu života, a Asja Petersen se ističe kao najveća stručnjakinja za pilates u Hrvatskoj

Prvo što primijetite na Asji Petersen je nevjerojatna tjelesna forma koju zahvaljuje strasti prema sportu, koju njeguje još od tinejdžerskih dana. Biti uspješan sportaš znači imati samopouzdanje, upornost i čeličnu volju koja se neće slomiti ni u najtežim trenucima, a u sportu ih, kao i u životu, ima napretek. Asja to dobro zna jer je u svojoj bogatoj karijeri postigla sve što je naumila. Bila je dvostruka državna viceprvakinja u body buildingu, radila je kao trenerica s NATO vojnicima te naposljetku otvorila zasigurno najuspješniji pilates studio u Zagrebu. S Asjom smo porazgovarali o njenom životnom putu, ali i malim stvarima koje je vesele kad uhvati koji trenutak za sebe.

Često Vas nazivaju mamom pilatesa u Hrvata. Kako ste se i kada zaljubili u ovu tehniku vježbanja?
Kad sam završila svoju sportsku karijeru kao članica hrvatske body building reprezentacije, tražila sam smjer u kojem bih krenula jer sam znala da ću se uvijek baviti sportom i da će to biti moja profesija. S tadašnjim suprugom, vojnim pilotom, godinama sam putovala Europom i Bliskim istokom pa sam tako bila u prilici otkrivati nove stvari. Pokušala sam s jogom, no u tome se tada nisam našla, iako sam željela ići u tom ili sličnom smjeru. U to sam vrijeme radila kao trenerica s NATO vojnicima u sklopu programa "Keeping NATO fit". To je period kad je Europu zahvatio trend pilatesa, koji je stigao iz Amerike. S pilatesom sam se prvi put srela u Veroni i to je doista bila ljubav na prvi pogled. Prepoznala sam da je to tehnika vježbanja koja sadrži sve što je potrebno i koja predstavlja temelj svake kvalitetne kretnje. Ubrzo nakon toga krenula sam na školovanje u Milano kod AnnaMarie Cove, poznate bivše balerine milanske La Scale. Nakon dvogodišnje edukacije odlučila sam da je vrijeme za povratak te sam u Zagrebu 2003. otvorila svoj studio.

Asja Petersen

Čitala sam da ste od djetinjstva jako voljeli sport i bavili se njime. Neki možda ne znaju da ste bili viceprvakinja u body buildingu. Gledala sam jedan dokumentarac u kojem se prati život i dijetne navike jedne bodybuilderice koja se priprema za državno natjecanje. Čini mi se da je takav način života poprilično asketski. Kako je izgledalo to razdoblje u Vašem životu?

Svaki profesionalni sport zahtijeva puno odricanja i discipline, naročito mentalne. Treba se prisiliti na trening često i dva puta dnevno, na to da si u pred-takmičarskom periodu više gladan nego sit. Ja sam ljubav prema prema sportu naslijedila od oca koji se bavio džudom, a onda dizanjem utega i dan-danas vježba svaki dan. Također, neizostavni dio te lijepe priče su prijateljstva sklopljena tada, a koja traju dan-danas.

Čega ste se sve u životu odrekli zbog sporta?
Pizze i piva! (smijeh)

Asja Petersen

Otvorili ste prvi pilates studio u Zagrebu. Jeste li se ikada razmišljali o širenju na druge gradove poput vaših inozemnih kolega koji od uspješnih studija rade franšize?
Mislim da je potpuna posvećenost onome što radim kvaliteta mog rada. Edukacija budućih trenera mi je iznimno bitna i ulažem puno vremena u taj segment rada. Isto tako, barem jedan put godišnje odlazim na edukacije i surađujem s vrhunskim svjetskim stručnjacima jer smatram da je to nužno i jako važno. Koncentrirala sam se na rad s klijentima u svom studiju, na posao predavača na fitness učilištu u Zagrebu. Podizanje standarda kvalitete rada budućih trenera mi je od velike važnosti i sretna sam da na tom polju surađujem s Kineziološkim fakultetom u Splitu. Podržavam i aktivno surađujem na mnogim projektima koji promiču zdraviji način života, poput projekta "Pokreni se". Nadam se da će uskoro doći i trenutak za širenje po drugim gradovima, ali zasad nije bilo vremena za to.

Smeta li Vam što se danas događa ekspanzija pilatesa koja za rezultat čak ima situaciju da nekad treninge vode ljudi koji nisu najstručniji. Što loše vježbanje pilatesa može napraviti tijelu?

Kao i mnogim drugim profesijama, to je vidljivo i čini se neizbježno te ni moja struka nije iznimka. Danas je fitness ogromna industrija! Kult lijepog, savršenog izgleda prodaje razne programe, čudotvorne napitke i pilule. Ljudima je teško snaći se u svemu tome, odabrati, znati kome vjerovati. S druge strane, ne može se postati kvalitetan preko noći ili za jedan vikend, edukacije su skupe i traju. Treba se steći iskustvo... Pa kad se spoje nestrpljenje, kad se očekuju rezultati preko noći, pa se doda nestručnost trenera, onda smo otvorili put ka ozljedama i povredama. Nebitno je kako se zove tehnika vježbanja, važno je samo da su vježbe sigurne, efikasne i prilagođene osobi.

Asja Petersen

Koliko je po Vašem saznanju Hrvate uhvatio svjetski trend zdravog života? Naime, neke statistike za nas su poražavajuće, a odnose se na pretilost i konzumaciju alkohola i duhana...

Brojke su poražavajuće! Prema statistici Kineziološkog fakulteta u Zagrebu manje od 10 % našeg stanovništva vježba. Po pretilosti i konzumaciji alkohola i duhana stojimo isto tako jako loše. Vremena su teška, ljudima nije lako, opća situacija nije sjajna. Međutim, postoje uvijek načini da se čovjek pokrene. Ne mogu si svi priuštiti svog privatnog trenera, ali postoje i puno pristupačniji grupni treninzi, nude se besplatne radionice. Sat vremena žustrog hoda ne košta ništa, a učinit će jako puno za zdravlje.
Moja šetnja od kuće do posla svaki dan iznova izaziva moju zabrinutost jer mi je profesionalna deformacija promatrati ljude kako se kreću

I vidim da je sve više pretilih ljudi, loše se kreću i čini mi se da u tome čak prednjače mlađi ljudi koji su u gorem fizičkom stanju od starijih generacija. Gledam klince kako se vuku, nose teške torbe na leđima, pogrbljeni s mobitelima u ruci. Ne bismo smjeli dozvoliti da nam djeca tako odrastaju jer to bitno utječe na njihovo zdravlje, zadovoljstvo i, na kraju, možda i uspjeh u životu.

Ono što ljude uvijek zanima kada krenu na trening je kada će vidjeti rezultate. Možete li nam reći koliko prosječnoj osobi treba da oblikuje tijelo uz pomoć pilatesa, naravno, ako je dosljedna i uporna?

To mi pitanje često postavljaju i, nažalost, nema univerzalnog odgovora. Ne kreću svi s istih startnih pozicija i nisu svi jednako motivirani. Činjenica je da redovitim vježbanjem, dakle barem 2 – 3 puta tjedno i pravilnom zdravom prehranom prve promjene i pomake nabolje osjećamo jako brzo. I to je onda pravi poticaj za dalje, ta lijepa energija koja vas pokreće dalje, kad shvatimo da je sve u našim rukama. A mi treneri smo tu da pokažemo kako i dodatno motiviramo.

Kako izgleda Vaš prosječan radni dan?

U osnovi je moj dnevni raspored prilično jednostavan. Pokušavam održavati ravnotežu između poslovnih obaveza i privatnog života, što baš i nije uvijek jednostavan zadatak.
Ustajem rano, pripremam si zdrav doručak i obrok za posao. To su stare navike koje sam usvojila još iz vremena kada sam se bavila bodybuildingom. Volim jutarnji mir i šetnju do posla. Koristim tih pola sata za neku vrstu meditacije u hodu. Prijepodne do ručka provodim u radu s klijentima kroz treninge, konzultacije, razgovore. Ručak je vrijeme rezervirano za odmor i druženje s prijateljima ili za mog nećaka, sada studenta prava u čijem društvu doista uživam. Nakon tog se vraćam na posao i počinju popodnevni treninzi, neizbježan administrativni rad – mailovi, priprema seminara i predavanja, konzultacije sa studentima. Ako u večernjim satima nemam radne obaveze, vrijeme odvojim za sebe, za čitanje, kino, koncert, druženje. Naravno, treba odvojiti sat vremena i za moj
trening. Zdrava prehrana mi je važna jer osjetim razliku kad se nezdravo hranim, nemam energije i ne funkcioniram baš najbolje, a i to zahtijeva vremena i određenu logistiku.

Asja Petersen

Što Vas veseli osim vježbanja? Kako provodite slobodno vrijeme?

Veselim se druženjima s obitelji i prijateljima, odlascima na Sljeme, putovanjima, volim ići u kino. Uživam u sasvim jednostavnim, mirnim i uobičajenim stvarima.

Kako vidite svoj posao u narednih deset godina? Postoje li neki planovi koje nam možete otkriti?

S mojim godinama dolaze i novi izazovi. Jasno mi je da ću morati sve više raditi na sebi. Moje tijelo sad traži puno više nego u mladosti. Godine polako nose svoje i nije sasvim bezbolno prihvatiti te promjene. Voljela bih još više raditi na promociji i aktivnoj primjeni svoje nove tehnike vježbanja koja se zove "Focus Point" i koju sam razvijala godinama. Daje izvanredne rezultate, vrlo je jednostavna i učinkovita te čuva i obnavlja zdravlje kralježnice i svih ostalih zglobova u tijelu. Plan mi je više raditi i na projektima edukacije novih trenera jer je to jedna od karika koja nedostaje u fitnessu. S kolegama koje izuzetno cijenim i poštujem i s kojima već dugo surađujem planiram organizirati višednevne treninge na lijepim lokacijama diljem Hrvatske, u prirodi, na svježem zraku uz zdravu prehranu. I veselim se i dalje raditi s profesionalnim sportašima, najčešće kroz programe rehabilitacije nakon njihovih teških treninga, ali i s ciljem poboljšanja rezultata na terenu. Već godinama redovito radim s hokejašima Medveščaka te zlatnim veslačima braćom Sinković, što mi s obzirom na prirodu njihovog sporta predstavlja poseban profesionalni izazov, ali i veliko zadovoljstvo.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više