Search

Oni su intenzivni, kratko traju i daju nevjerovatne rezultate: Upoznajte se sa sve popularnijim tabata treninzima

Oni su intenzivni, kratko traju i daju nevjerovatne rezultate: Upoznajte se sa sve popularnijim tabata treninzima

Tekst: BURO.


Što biste rekli nekom tko vam kaže da vam je dovoljno samo 4 (slovima: četiri) minute za jako efikasan trening pomoću kojeg ćete biti u najboljoj formi ikada? Biste li požurili i otkazali sve druge grupne treninge ili biste tog nekog jednostavno nazvali lažovom? Realno, doista zvuči previše dobro da bi bilo istinito, ali baš kao i dijeta s krafnama, stvari nisu baš tako jednostavne kao što se na prvu (senzacionalističku) loptu čini. Istina jest da se Tabata - jedna podvrsta HIIT treninga, najčešće u trajanju od 4 minuta - pokazala izuzetno efikasnom i realnim pandanom dužih kardio treninga u smislu poboljšanja kondicije i dostizanja maksimuma vlastite aerobne i anaerobne sposobnosti. Ipak, ova metoda nije namijenjena ljudima koji su početnici ili nisu trenirali neko vrijeme i to što njegova najkraća forma traje svega četiri minute ne znači i da će vam te četiri minute proći brzo (prije će vam se činiti kao da nemaju kraj).

Oni su intenzivni, kratko traju i daju nevjerovatne rezultate: Upoznajte se sa sve popularnijim tabata treninzima (фото 1)

Ovi treninzi su, naravno, izuzetno naporni i tjeraju vas da izađete iz svoje zone komfora - a svi znamo da je upravo to trenutak u kojem se napreduje. Metod Tabata, nosi ime svog izumitelja profesora Izumi Tabate koji je bio trener olimpijske reprezentacije Japana u brzom klizanju. Dakle, napravljen je za vrhunske sportaše koji su već u vrhunskoj formi, a treninzi su podijeljeni na intervale od 20 sekundi intenzivnog napora koje prate intervali od 10 sekundi “odmora” što se zajedno ponavlja osam puta – otkud i dolaze te famozne 4 minute. Nakon jednog ciklusa možete se zaustaviti ali i nastaviti do maksimalno 20 minuta. Svaka vrsta vježbe se praktično može prilagoditi Tabata metodi pa zato, ako je želite isprobati, najbolje je da počnete od onih vježbi s kojima vam već dobro ide i pređete svoj uobičajeni prag. Principi zbog kojih je bilo koji visokointenzivni intervalni trening efikasan leže i u srži uspjeha i Tabata metode: dolazi do bržeg sagorijevanja kalorija čak i za vrijeme “odmora”, metabolizam se ubrzava, a izdržljivost i snaga poboljšavaju.

Oni su intenzivni, kratko traju i daju nevjerovatne rezultate: Upoznajte se sa sve popularnijim tabata treninzima (фото 2)

Vježbe koje se izvode uglavnom se koncertiraju na velike mišićne grupe, od kojih svakoj grupi pripada 4 minute - i kao kod vježbanja u teretani često se radi samo na jednoj. Kompletan trening ne traje samo 4 minute zato što njima prethodi zagrijavanje koje traje od 5 do 10 minuta, a zatim i hlađenje koje podrazumijeva postepeno usporavanje i spuštanje pulsa. Dakle, ukupno maksimalno dvadesetak minuta za odličnu formu - i dalje zvuči nevjerojatno, složit ćete se - ali nemojte nasjedati na senzacionalizam: iako trening od svega nekoliko minuta odlično zvuči na papiru, treninzi po Tabata metodi najbolje funkcioniraju kao integralni dio osmišljenih treninga, uglavnom pri kraju sesija kako bi se izvukao maksimum benefita.

Pored toga, ovi treninzi zbog svog intenziteta doista nisu namijenjeni svima, a pri tom mislimo prvenstveno na početnike bez nadzora kao i na vježbače sa zdravstvenim problemima, od onih s kardiovaskularnim bolestima pa nadalje.

Oni su intenzivni, kratko traju i daju nevjerovatne rezultate: Upoznajte se sa sve popularnijim tabata treninzima (фото 3)

Kada je mršavljenje u pitanju, kao i kod svakog drugog treninga, nemojte misliti da Tabata daje zeleno svjetlo da se zanemari ishrana samo zbog toga što se radi o maksimalno učinkovitoj metodi. Izreka “trbušnjaci se prave u kuhinji” vrijedi i ovdje pa je gore pomenutu dijetu s krafnama najbolje zaboraviti. Balansirana ishrana prilagođena individualnim potrebama ključna je kako za uspjeh treninga (ovo nije tip vježbanja koji se može izvoditi na drastičnim kalorijskim deficitima) tako i za uspjeh u gubljenju na težini. Ovo podrazumijeva sve grupe namirnica u zdravom i optimalnom odnosu.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više