Search

Barbie ima novo tijelo

Barbie ima novo tijelo

I nalikuje stvarnim ženama

Tekst: A.P.


Image: Time

Svi smo odrasli u društvu vitke lutkice nevjerojatnih proporcija koja je predstavljala simbol ljepote

Ne postoji popularnija i kontroverznija lutka od Barbie. Vječno našminkana i nasmiješena plavokosa ljepotica s dugim nogama, modernom odjećom, ružičastim kabrioletom, čak i ljubičastim jednorogom u posjedu, znala je izazivati dječje prolome histerije na odjelu igračaka. Svi su željeli Barbie i svi su morali imati najpopularniji model sezone. Jedno vrijeme svi su voljeli princezu Barbie, pa je na red došla surferska Barbie u zlatnom monokiniju, kakve još uvijek viđamo na plažama Miamija, sirena Barbie s pramenovima u duginim bojama, crvenokosa Barbie u vjenčanici kakve bi se posramili i likovi iz serije "Dinastija"... Sigurno se i vi sjećate svoje prve Barbie lutkice, upakirane u sjajnu ružičastu kutiju s velikim logotipom koji je svaka djevojčica mogla prepoznati s udaljenosti od 100 metara. Ako ste pripadali u onu skupinu curica koje su voljele "stilizirati" lutke, onda se vjerojatno sjećate i prve Barbie koju ste ošišali na "nulericu" ili joj na glavi napravili neku grozomornu frizuru sa škarama za papir. Kod Barbie se tijekom godina mijenjala odjeća, automobili, boja kose, modni dodaci, zanimanja, sve osim figure koja je u posljednjih dvadeset godina postala predmetom rasprave.

barbie

U 57 godina postojanja Barbie je izazvala cijeli niz kontroverzi. Brojne ženske organizacije i udruge apelirale su na Mattel da ovom "vanzemaljskom" idolu djevojčica pokušaju dati realnije proporcije. Stranica rehabs.com onomad je objavila rezultate istraživanja iz kojih su jasno bile vidljive nerealne proporcije lutke u odnosu na proporcije prosječne žene. Da je kojim slučajem Barbie stvarna žena s tijelom kakvo joj je dao Mattel, izgledala bi čudovišno. Predug vrat, nevjerojatno tanak struk, velike grudi i preduge noge. Mattel se godinama tvrdoglavo držao gore spomenutih standarda bez naznake da će uslijediti bilo kakva promjena. U međuvremenu su tržište preplavile nove lutkice – Bratz, Monster, nove i opasnije verzije Barbie – koje su imale još veće usne, mršavije tijelo i izgledale su poput Instagram profila supermodela stravično obrađenih u fotošopu.

Mattel je gubio novac na Barbie brendu. Prodaja je padala iz godine u godinuČinilo se da današnja generacija klinaca nema vezu s Barbie lutkicom, niti ju želi imati. Sve navedeno dovelo je do revolucionarnog poteza koji će ostati zapisan u povijesti tvrtke Mattel. Na tržište su izbacili seriju Barbie lutkica koje nalikuju stvarnim ženama. Visoke, niske, tamnopute, smeđih očiju, zelenih očiju, kratke i duge kose, djevojke iz susjedstva, svi tipovi žena s kojima se djevojčice mogu poistovjetiti. Svijet je ovu seriju lutaka dočekao s oduševljenjem pa je nova Barbie dobila i naslovnicu prestižnog Time magazina. Iz Mattela su kazali da su dijelom bili inspirirani novom zdravijom generacijom idola poput Christine Hendricks i Kim Kardashian koje se ponose svojim oblinama i nameću nova pravila ljepote.

barbie

Mattel je, čini se, na stol bacio svoju posljednju kartu. Savjestan, društveno odgovoran i osvježavajuć potez, međutim konačan sud donijet će kupci koji se ponovno moraju boriti s moćnim marketingom raznih Monsterica (koje također proizvodi Mattel) i svojoj djeci u ruke bespogovorno dati lutku koja izgleda kao stvarna žena. I dok internet debata traje, Barbie je napokon uspjela skinuti preusku odjeću, ubojite potpetice i svijetu poručiti: "Možemo li sada prestati raspravljati o mom tijelu?"

Related articles

Buro 24/7 Selection

više