Traži

Kad se posao pametno gradi: Glossier je sad i službeno brend od milijardu dolara

Kad se posao pametno gradi: Glossier je sad i službeno brend od milijardu dolara

Prema navodima Wall Street Journala

Tekst: E.G.


Fotografija: PR

Američki Glossier je jedan od onih brendova koje brojne Hrvatice koje vole dobru kozmetiku još uvijek moraju naručivati od ljudi koji odlaze u SAD, a svoje želje uglavnom svode na samo nekoliko ključnih proizvoda, iako bi ih zapravo htjele sve. Ako ste se kojim slučajem kad našli među tim ljudima koji su odlazili po narudžbe, onda znate da ulazak u njihov dućan smješten u njujorškoj četvrt Little Italy nije laka misija. Na bolje dane, u redu ćete stajati desetak minuta, a na gore i do pola sata. Cijeli niz njihovih proizvoda je u relativno kratkom roku stekao kultni status (npr. Haloscope highlighter), a ponudu konstantno pametno unapređuju (parfemom, maskarom, ...), dobro znajući da će ubrzo osvanuti na Instagram profilima tisuća tzv. beauty junkieja. Zbog ovog, ali i brojnih drugih razloga, zapravo nas nije začudila najnovija vijest vezana uz ovaj brend- da je nakon posljednjeg kruga financiranja od investitora dobio 100 milijuna dolara i dosegao vrijednost od milijarde dolara. Vijest je, međutim, posebno važna zbog činjenice da se radi o nezavisnom brendu, nastalom zbog truda nekoliko pojedinaca koji su stajali iza popularnog beauty portala Into the Gloss, na čelu s osnivačicom Emily Weiss. U prilog tome da će manji brendovi uzimati sve veći dio tržišnog kolača kozmetičkim gigantima, ide i činjenica da je u drugoj polovici prošle godine milijardu dosegao i brend Pat McGrath, baš kao i Kylie Comestics.

I dok se prethodno navedeni brendovi oslanjaju na popularnost svojih osnivačica, Glossier svoj uspjeh duguje isključivo izrazito pametnoj strategiji poslovanja. Danas možete imati genijalnu ideju, ali ako ne pratite aktualne trendove, vrlo vjerojatno vam ona neće previše koristiti. Emily Weiss je, u sklopu portala Into The Gloss, gradila zajednicu koja se oslanja na feedback. Bila je dovoljno mudra te na vrijeme prepoznala potencijal interakcije sa čitateljima. Društvene mreže poput Facebooka i Twittera redovito ispunjavaju sadržajem na koji se čitatelji mogu nadovezati. "Ako u komentarima vidimo nešto uzbudljivo, apsolutno ćemo to prihvatiti", izjavila je Weiss. Portal danas posjećuje preko 8 milijuna čitatelja mjesečno, a uredništvu je takav broj predstavljao dobar potencijal za daljnji razvoj poslovanja.

Tri godine nakon lansiranja portala, Emily Weiss je odlučila krenuti u još ambiciozniji poslovni projekt te pokrenuti liniju proizvoda preparativne i dekorativne kozmetike. Takav je potez objasnila višegodišnjim iskustvom u testiranju sličnih proizvoda, koje joj je omogućilo znanja o tome što na tržištu eventualno nedostaje te od čega se sastoje doista kvalitetni proizvodi. Uskoro je nastao brend Glossier, koji u ponudi ima šminku, tonike, balzame za usne, hidratantne kreme, merchandise te cijeli niz srodnih proizvoda. Proizvodi su prepoznati kao kvalitetni, a brend se našao u situaciji da ne može proizvesti dovoljnu količinu proizvoda u odnosu na potražnju.

No, ono što je za ovu priču čak i zanimljivije od samog uspjeha jest način na koji je on ostvaren. Emily Weiss je kao osnovno načelo poslovanja uvijek isticala transparentnost i upućenost kupaca/čitatelja u gotovo sve njegove sfere. Sukladno tome, na portalu je objavila detaljan izvještaj o tome kako je njihova beauty linija krenula od nule te došla do investicija od preko 20 milijuna dolara koje im omogućuju daljnje poslovanje i poboljšanje usluge, koje bi trebalo uključivati otvaranje fizičkih trgovina te međunarodnu dostavu. Za početak je objasnila kako je znala da put neće biti lagan jer unatoč velikom broju čitatelja, ne postoji garancija da će itko biti zainteresiran za kupovinu proizvoda ili da će oni uopće biti dobri.

Nije prihvaćala ne kao odgovor i nakon dugog je traženja pronašla Kirsten Green, poduzetnicu koja se bavi rizičnim ulaganjima. Green je pristala kupiti udio u tvrtki, a platila ga je milijun dolara te time dala prvi poticaj proizvodnji. Brend je sada mogao unajmiti ured te zaposliti desetak ljudi. Potaknuti početnim uspjehom, nastavili su tražiti investitore i pronašli ih u tvrtki Thrive, koja je već ulagala u mega projekte poput Instagrama. Glossier dobiva novih 8 milijuna dolara te lansira nove proizvode, širi uredske prostorije i zapošljava veći broj ljudi. Brend je postao razvijen i tražen, a nove investicije postaje sve lakše privući. Tvrtka IVF, koja je ulagala u Snapchat i Twitter, dala je konačni vjetar u leđa Glossieru, s investicijom od 24 milijuna dolara. 

Portal Into The Gloss i brend Glossier koji je nastao kasnije, predstavljaju savršen primjer suvremenog poslovanja u kojem treba pratiti trendove, maksimalno uključiti korisnike te htjeti riskirati. Čitatelji koji su pratili savjete stručnjaka na portalu, sada su postali klijenti brenda Glossier. Naučili su se vjerovati izboru uredništva, vrlo dobro znajući da će se njihovi eventualni prijedlozi ili kritike uvažiti. U sukusu, Emily Weiss je od svojih brendova napravila ono čemu mnogi teže, a samo rijetki uspijevaju, a to je voditi posao koji je dijelom stvorila i publika, kojoj je maksimalno stalo da se on poboljšava i opstane. I upravo se tako u manje od jednog desetljeća dolazi do brenda od milijarde dolara.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više