Search

Zana Marjanović s Magacin Kabareom oduševila Zagreb

Zana Marjanović s Magacin Kabareom oduševila Zagreb

Petodnevni JA BIH festival Sarajevo u Zagrebu

U petak je premijerom filma 'Body Complete' u Muzeju suvremene umjetnosti svečano otvoren prvi Ja Bih festival u Hrvatskoj. Otvorenjem festivala započeo je petodnevni kulturni program s namjerom poticanja suradnje između Zagreba i Sarajeva. Neprofitna organizacija Ja Bih organizirala je bogat kulturni program od filmskih premijera 'Body Complete' i 'Od skloništa do Sarajevskog ratnog teatra', projekcije starijih filmova i klasika BIH kinematografije, izvedbe Magacin Kabarea, promocije knjige 'Sevdalika alhemija duše' do glazbenih nastupa grupa Mavi Kan i Teška industrija. Program festivala nastavio se kazališnom trupom Magacin Kabare koji su izveli svoju predstavu 'Jedinac' u galeriji Velvet u režiji Emira Kapetanovića. Humoristične izvedbe Zane Marjanović, Moamera Kasumića, Aldina Tucića te Aide Bukve oduševile su mnoge okupljene u prepunoj galeriji Velvet. Među posjetiteljima bili su i Mustafa Nadarević, Filip Šovagović te Luka Nižetić. S poznatom glumicom, Zanom Marjanović razgovarali smo neposredno prije nastupa, te nas je oduševila svojom neposrednošću, pristupačnošću i jednostavnošću - tako često karakteristikom upečatljivih i nezamjenjivih umjetnika.  

zana marjanovic

Kako je došlo do ideje za Magacin Kabare?
Dugo sam razmišljala o osnivanju kazališne grupe koja bi se bavila nečim što nije toliko klasični teatarski izražaj, već cabaret koji je u stvari jazz. Ako za klasičnu glazbu kažemo da je to kazalište onda je cabaret za mene jazz. To je uvjet dobre pripreme i najljepši trenutak naše kreacije, koja se događa kada dolazi do improvizacije. To je osnovna ideja Magacin Kabarea koja uključuje i publiku kao još jednog aktera. Ljudi dobacuju, smiju se, piju, puše, izlaze i uvijek postoji jedna posebna dinamika, nikad ne znaš što možeš očekivati: moraš poznavati materiju kojom se baviš da bi mogao igrati.

Gdje najčešće nastupate?
U kafe klubu Gogo. To je kafić mog oca. Nisam nikad razumjela zašto sviram klavir toliko godina, a ne sviram kod kuće za svoju dušu da bi kasnije, kada sam počela skladati, s Magacin Kabareom to došlo do izražaja. Pola pjesama su moj autorski rad, a ostatak smo zajedno napravili.To se sve dogodilo, ta epifanija u magacinu, u skladištu kafića moga tate. Kad sam došla u magacin , u jedan savršen prostor, visine šest i pol metara, izjavila sam kako bi to mogao biti jedan savršeni kabaretski prostor. Trenutno nismo u mogućnosti urediti ga i napraviti naš kabare u magacinu. Kako je to kafić mog oca, on nas velikodušno podržava i daje nam mjesto gdje možemo slobodno nastupati.

zana marjanovic

Koje teme Vas inspiriraju za cabaret?
Inspiracije su razne, vjerojatno su počele čitanjem Pinerove poezije o kojem je napravljen odličan film u kojem Benjamin Bratt glumi glavnu ulogu. Kako sam živjela u New Yorku, meni je bliska gradska umjetnost, o kojoj je govorio Pinero, osjećaj pripadnosti jednoj velikoj imperiji kao što je Amerika. S druge strane, tu je i zadržavanje vlastitog identiteta, odnosno pripadnosti i jednom i drugom. Na istom je mjestu začeta i slam poetry.

Koja Vam je forma draža, film ili cabaret?
Volim jedno i drugo. U cabaretu se osjećam kompletnije, kao čovjek, odnosno kao umjetnik. Bavim se glumom, radim kao redatelj i skladam.

Čitala sam da vas Angelina Jolie iznimno cijeni i da je naklonost obostrana. Što ste naučili od nje?
Radila sam s mnogim redateljima i s mnogim debitantima, Snijeg, Angelina Jolie, Rufus Norris... Takvi filmovi imaju posebnu energiju i posvećenost projektu. Prvi put automatski nosi posebnu energiju, ali i posvećenost glumca projektu. Angelina je nevjerojatan vođa kojem vjeruješ, kojeg poštuješ i s kojim se osjećaš sigurno.
Načelo njezinog življenja sastoji se u suosjećanju što obogaćuje život svakoga tko surađuje s njom. Fantastično je raditi na takvom projektu. Umjetnik se osjeća zaštićeno, slobodno, a najbolje stvari se događaju kada smo slobodni pogriješiti.

Razgovarala: Ivana Karapanđa
Foto: John Pavlish 

više