Search

Büro247.hr u Veneciji s Terryjem Gilliamom

Büro247.hr u Veneciji s Terryjem Gilliamom

Filmski festival u Veneciji by Stjepan Hundić

Tekst: BURO.


Büro247.hr u Veneciji s Terryjem Gilliamom (фото 1)

"Ljubav je jako opasna stvar, ne bih je nikome preporučio!", u svojem je tipičnom zafrkantskom tonu, uz obavezan veseo i glasan smijeh, Terry Gilliam započeo odgovor na pomalo neobično pitanje "Koja je uloga ljubavi u današnjem svijetu?" pa nastavio: "To je dobro pitanje. Glavni junak u našem filmu bježi od ljubavi i lijepog života jer se opekao u prošlosti zbog čega je danas nesposoban imati normalan odnos sa stvarnom ženom - čak i s tako lijepom i punom ljubavi kakva je naša junakinja - pa radije bira 'život' u virtualnom svijetu koji misli može kontrolirati." Zapravo pitanje i nije toliko neobično ako znamo da je vezano uz redateljev najnoviji film "The Zero Theorem" čija je svjetska premijera održana na 70. Mostri. Legendarni 73-godišnji montipajtonovac i jedan od "najluđih" američkih filmaša ("Monty Python i Sveti gral", "Vremenski banditi", "Brazil", "Dvanaest majmuna", "Strah i prezir u Las Vegasu") vraća se svojim autorskim korijenima u ovoj neobičnoj retro futurističkoj fantasy drami o kompjutorskom hakeru (dvostruki oskarovac Christoph Waltz) koji pokušava otkriti formulu koja će objasniti smisao života u hladnom tehnološkom otuđenom svijetu kojim vladaju moćne korporacije.

Büro247.hr u Veneciji s Terryjem Gilliamom (фото 2)

"Tako izgledam inteligentniji, pametniji i organiziraniji!", (smijeh) objašnjava Gilliam na tiskovnoj konferenciji je li njegov najnoviji film završni dio njegove neslužbene apokaliptične trilogije koju je započeo s "Brazilom" 1985. godine, nastavio s "Dvanaest majmuna" 1995. i sad završio s "The Zero Theorem". "Nisam planirao raditi trilogiju, ali sigurno je da su ova tri filma povezana svojim konceptima, pričama i idejama. Dok je 'Brazil' bio Orwellova '1984.', a 'Dvanaest majmuna' futuristički triler o apokaliptičnoj budućnosti, ovaj film govori o korporacijskom svijetu budućnosti koji će nas proždrijeti. Taj je svijet zapravo već tu, mi već živimo budućnost, iako toga možda nismo svjesni. Tehnologija kojoj robujemo sve više postaje naša svakodnevica, a mi postajemo sve manje humani i sve manje društvena bića", zaključuje Gilliam. Već u sljedećem trenutku poznati američki filmaš, koji već dugi niz godina svojim domom smatra Europu i London, brani svoj film o etiketiranju "geekovskom tehnološkom fantazijom": "Ovo nije film o kompjutorskim geekovima niti film za iste, ovo je film o svima nama, jer smo danas svi ovisnici o tehnologiji. Svi sjedimo kod kuće ispred svojih kompjutora, komuniciramo s prijateljima na Facebooku, surfamo non-stop tražeći zabavu. Moja žena me pita gdje je nestao čovjek! (smijeh) Sigurno je da su mlađe generacije povezanije s novim tehnologijama, ali svi smo mi danas 'umreženi'." nekako razočarano i pomalo tužno odgovara Terry Gilliam na postavljeno pitanje. 

Büro247.hr u Veneciji s Terryjem Gilliamom (фото 3)

I "The Zero Theorem" krasi Gilliamov prepoznatljivi autorski pečat: budućnost izgleda više retro nego futuristički, likovi su sve samo ne svakidašnji, kostimi pitoreskni... vizualno film je gilijamovski razigran i atraktivan na što nas je odavno navikao. "Zamišljati budućnost za mene znači gledati u prošlost i spajati te slike s vizijom svijeta koji će tek doći", objašnjava nam redatelj kako u njegovoj glavi nastaje svijet budućnosti koji želi prikazati na velikom ekranu pa nastavlja, "tako naš glavni junak živi u staroj crkvi u kojoj je okružen futurističkom tehnologijom na svom radnom mjestu, na primjer. Inače radili smo s mizernim proračunom, zato smo film snimali u Bukureštu gdje je mnogo jeftinije nego u Londonu, a kostimografi i scenografi napravili su čuda s malo love. Recimo materijale za kostime bi kupovali na kilograme na kineskoj tržnici u Bukureštu! Bili su grozne kvalitete pa bi se glumci u njima znojili kao svinje! (smijeh) Posebno Matt Damon (kao misterizni korporacijski mogul, op. a.) u jeftinim odijela koje je morao nositi. Hahaha! Ali barem su kostimi super izgledali!" U svojoj egzistencijalističkoj filozofiji i razmišljanju o smislu i značenju života i svega onoga što čovjeka čini humanim bićem film postavlja mnoga pitanja na koja redatelj ne želi dati odgovore: "Naravno da vam neću reći kakvo je značenje završne scene, želim da svi razmišljate o filmu, njegovom značenju i idejama. Na samom kraju filma naš junak izgleda ponosno i moćno jer kontrolira svoj život kakav god da on jest. A to je jedino važno. Nisam vam trebao ovo reći! Kvragu!", završava u svom stilu uz glasan smijeh Terry Gilliam.

Büro247.hr u Veneciji s Terryjem Gilliamom (фото 4)

Tekst: Stjepan Hundić

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više