Traži

Intervju s najpoznatijom srpskom kostimografkinjom

Intervju s najpoznatijom srpskom kostimografkinjom

Bojana Nikitović ekskluzivno za StilBook!

Tekst: BURO.


Fotografija: Foto: Privatna arhiva Stilbook

Najpoznatija srpska kostimografkinja koja je stekla ogromnu popularnost u svijetu, ekskluzivno za StilBook priča o svom poslu, suradnji s holivudskim glumcima, nagradama, Oskaru, ali i životu i majčinstvu.

Diplomirali ste suvremeni dizajn, a dok ste studirali, mislili ste da ćete se baviti modom. Kako i zašto ste odabrali baš kostimografiju?

Počela sam asistirati Ljiljani Dragović na predstavi "Kanjoš Macedonović" i zaljubila se u kazalište. Od Ljilje sam naučila kako se postaviti prema glumcima i kako razgovarati s redateljem. Naučila me da imam stav i mišljenje, da se kostimom bavim kao dijelom režije, a ne pukim kreiranjem, i to je bilo to. Egon Savin me pozvao da radimo "Lažu i paralažu" i ja sam istog dana dala otkaz u Jugoexportu gdje sam radila kao dizajner.

Pored talenta, koliko je sreća zaslužna za vaš uspjeh?

Točno pamtim dan, mjesto pa čak i kako sam bila obučena kada su me pozvali za prvu talijansku koprodukciju. Poslije sam, radeći za kompaniju Film 87, upoznala Milenu Kanonero, od koje sam naučila sve što znam o radu na filmu. Morate imati i sretnu zvijezdu, ali vam ni deset sretnih zvijezda neće pomoći ako niste spremni raditi po 20 sati, ustajati u tri u noći, završavati posao sljedećeg jutra u tri, bojati rukavice za statiste u ponoć i nizati mašne po cipelama, iako znate da se nikada nećete naći u kadru...

Intervju s najpoznatijom srpskom kostimografkinjom (фото 1)

Na nedavno završenom kazališnom festivalu Sterijino pozorje dobili ste Sterijinu nagradu za kostimografsko ostvarenje, i to za predstavu Konstantin. Kakav odnos imate prema nagradama, koliko vam one znače?

Imala sam sreću da nagrade dobivam kao mlad kostimograf i moram priznati da su mi mnogo značile. Bile su potvrda da je to što radim dobro i da ljudi to cijene. Ovo mi je četvrta Sterijina nagrada. Prvu sam dobila s 26 godina za "Kir Janju". Sjećam se koliko sam tada bila ponosna! Dobila sam puno nagrada, a opet, događalo se da neke od mojih najboljih predstava nisu otišle na najznačajnije festivale.

Radili ste na filmu Marie Antoinette za koji je Milena Kanonero dobila Oskara za najbolji kostim. Jeste li ponosni zbog toga što ste dio tima koji je dobio tu zlatnu statuu? Koliko je ovaj Oskar i vaš?

Ogroman tim je radio na kostimima za "Marie Antoinette". Ja sam na taj posao jako ponosna, jer je bio prvi film u kojem mi je Milena s punim povjerenjem ostavljala radionicu dok je ona bila na setu. Radili smo zaista mnogo i iscrpljujuće, ali smo bili svjesni da je rezultat izvanredan. To što sam s Milenom bila na dodjeli Oskara i prisustvovala tom magičnom trenutku, za mene je najbolja nagrada za sav uložen trud.

Intervju s najpoznatijom srpskom kostimografkinjom (фото 2)

Na osnovu čega ste izrađivali kostime za film Marie Antoinette, što vas je inspiriralo?

Pripreme su bile zaista duge i temeljne. Preko šest mjeseci smo skupljali dokumentaciju, birali materijale, razrađivali promjene kostima. Sofia Coppola je na početak priprema donijela macarons, divnih, pastelnih boja i rekla da bi voljela da to bude koloristička paleta filma. Ispostavilo se da je to bila vrlo dobra indikacija.

Radili ste s mnogim holivudskim zvijezdama. Tko je na vas ostavio pozitivan utisak i da li u toku snimanja ima druženja?

Veliki glumci su uglavnom jednostavne i drage osobe. Uživala sam radeći s Ralphom Fiennesom, Vanessom Redgrave, Anthonyjem Hopkinsom, Anjelicom Huston, Kate Blanchett... Pierce Brosnan nas je apsolutno sve osvojio svojom spontanošću i neposrednošću. Sjajan, sjajan čovjek!

Intervju s najpoznatijom srpskom kostimografkinjom (фото 3)

Više pročitajte na stranici časopisa StilBook!

Napišite komentar