Traži

Izložba tjedna: \"Dozvoljeno plakatiranje\"

Izložba tjedna: "Dozvoljeno plakatiranje"

Galerija Hrvatskog dizajnerskog društva


Fotografija: PR

U HDD galeriji otvara se izložba "Dozvoljeno plakatiranje", koja predstavlja dosad realizirane autorske radove nastale u sklopu projekta "Plakatiranje" koji je prije godinu dana pokrenuo portal Vizkultura

U kontekstu osnivanja tada novog portala nazvanog Vizkultura koji je za cilj imao praćenje i posvećenost vizualnoj kulturi s naglaskom na dizajn i suvremenu umjetnost, projekt "Plakatiranje" poslužio je kao sredstvo promocije. No, stavimo li na stranu promotivni aspekt projekta, ono što "Plakatiranje" u širem smislu čini zanimljivim upravo je njegov zapanjujući mobilizacijski učinak na sceni te njegov kapacitet da oživi medij plakata kao mjesto na kojem se artikuliraju neka od bitnih društvenih i kulturnih pitanja.

Dozvoljeno plakatiranje

"Intrigantno, autentično, vizualno snažno, tipografski čitljivo i/ili sadržajno aktualno" stajalo je u opisu što bi plakati trebali predstavljati. Do trenutka otvaranja ove izložbe na poziv se odazvalo 56 autora, kako već etabliranih tako i onih koji tek stječu autorsku vidljivost. Prisutna je kronologija akutnih društvenih i političkih tema koje su obilježile proteklu godinu - ambivalentne reakcije na euforiju oko primanja Hrvatske u Europsku uniju, sramotni referendum o definiciji braka, zagovaranje zabrane ćirilice i drugi populistički izljevi ksenofobije, te manje ili više izravni komentari socijalnog i ekonomskog stanja u zemlji. Drugu tematsku liniju čine plakati koji zagovaraju važnost vizualne kulture, dizajna i umjetnosti u širem kontekstu, ili pak agitiraju za njihovo odgovornije i angažiranije promišljanje. Treća grupa plakata odražava unutarnju problematiku samog medija plakata, subvertira konvencionalne standarde vizualnog komuniciranja ili pak drsko ironizira same parametre projekta u sklopu kojeg su nastali. Posljednji niz autora služi se plakatom kako bi u javni prostor infiltrirala vlastite opsesije, trenutačna zapažanja ili sitne stvari iz svakodnevice u izravnoj i pomalo osobnoj konfrontaciji s prolaznicima.

Zavidan odjek projekta i leži upravo u simboličnom pozivu na ponovno osvajanje javnog prostora i na rehabilitiranje plakata kao nekad moćnog, a danas marginaliziranog medija, degradiranog oglašivačkim klišejima i izguranog s ulica u korist agresivnih reklamnih panela ili tragikomičnih kanti za smeće koje se odnedavno prodaju pod oglasni prostor. 

Izložba autorskih plakata osmišljenih za projekt "Plakatiranje" portala Vizkultura otvara se ovog četvrtka, 27. ožujka, u 20 sati i moći će se pogledati sve do 15. travnja.

(iz predgovora Marka Goluba)

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor