Search

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan?

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan?

Tekst: BURO.


Oduvijek sam volio Gwyneth Paltrow. Još dok je bila aktivna kao glumica, imao sam potrebu braniti ju, kada god bi se za stolom povela rasprava, a obično se sve završavalo na zaključku da je u pitanju samo još jedna razmažena plavuša iz bogataške ovitelji. Međutim, zaista je mnogo vremena prošlo, ali i njenih transformacija, od njenog čuvenog plakanja na dodjeli Oskara 1996. godine kada je dobila nagradu za ulogu u filmu “Shakespeare in Love”, traumatičnih prekida s Bradom Pittom, Benom Affleckom, a kasnije i s Chrisom Martinom, pa sve do pokretanja njenog osonog biznisa u vidu concept online platforme koji se na kraju pretvorio u imperij vrijedan više stotina milijuna dolara.

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan? (фото 1)

Ova odlična glumica i trendseterica, kada je u pitanju stil života, bila je na vrhuncu svoje karijere, s više od 30 filmova, kada je odlučila, naizgled preko noći, napustiti A-listu Hollywooda kako bi postala vlasnica i izvršna direktorica sada već nesumnjivo popularnog, ali i kontroverznog carstva - Goop. Naravno, sve što je dobro i isplativo ne pada s neba, pa se tako i njen biznis nije razvijao munjevitom brzinom, kao što neki to misle sada, s obzirom na to da se rijetko tko sjeća njenih početaka. Tijekom posljednjeg desetljeća njen se početni newsletter pretvorio u posao kao vrhunski primjer e-trgovine s vrlo stabilnim interim brendovima u najrazličitijim kategorijama od odjeće do kozmetike i mirisa, a onda se proširio i na posjedovanje sve većeg broja prodavonica za prodaju opeke. Strpljivo je gradila svoju gigantsku korporaciju, materijaliziranu u website naizgled površan i pretrpan filozofijom za bogate žene, i ne podcjenjujući svoje pratitelje zapravo je čitavo vrijeme svoju veliku bazu podataka pametno pretvarala u posao unosnih ideja koja danas izgleda kao biznis kojeg svi žele biti dio.

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan? (фото 2)

Ako ste je pratili dosljedno kao i ja, shvatili biste da je njena osnova strategija traženje "područja" koja nisu zauzeta, točnije potraga za brisanim prostorom u kojem ona slobodno može postavljati trendove umjesto da ih slijepo prati. Dobar primjer za to je trenutak kada je objavila svoju kulinarsku knjigu "My Father’s Daughter", a odmah zatim i "It’s All Good", fokusirajući se na recepte bez glutena, šećera i povrća. Kada su knjige ugledale svjetlost dana i ušle u prodaju, svi su mislili da je pala s Marsa, međutim danas tržište proizvoda bez glutena doseže vrijednost preko 23 milijarde dolara u Americi i naprosto tu kategoriju sada doživljavamo kao ljuti mainstream. Ubrzo nakon toga bacila se na kozmetičke proizvode i lansirala čistu liniju za njegu kože, reklamirajući je kao nešto izuzetno bez upotrebe tipičnih sulfata, parabena i formaldehida. Samo dvije godine kasnije, Sephora pokreće sličnu liniju i potražnja za ovim proizvodima ne jenjava ni danas.

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan? (фото 3)

Jednostavno, o njoj možete misliti što god želite, ali da žena ne zna namirisati što će postati planetarni hit - to ne možete. Ona zapravo želi, pored očigledne zarade, pomoći ljudima da žive život poput njenog. I baš kako ona vremenom mijenja svoje stavove, tako i mijenja sekcije na svom siteu ili ulaže u projekte koji je u tom trenutku opsesivno zanimanju. Stoga i ne čudi da je baš u određenom trenutku (kada je shvatila da je status single osobe za jednu ženu dosta oslobađajući), usporedno s događanjima u privatnoj sferi, počela sve više uvoditi teme seksa i oslobađanja u Goop prostor. Tako je nastala čuvena svijeća od 75 dolara pod nazivom "This smells lika my vagina" i nitko nije vjerovao da će ta mala količina voska postati toliko viralna i biti rasprodana za svega nekoliko dana, što je bio još jedan šamar za sve skeptike koji se uglavnom živciraju kada su u pitanju slični sajtovi koji pod okriljem surove prodaje govori o načinu života.

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan? (фото 4)

Sve više i više namjere Gwyneth Paltrow počele su se osporavati, međutim, to nju nije spriječilo da nastavi raditi sasvim nove stvari, pa samim time da dođe i do Netflix produkcije i lansira serijal od šest dijelova "The Goop Lab With Gwyneth Paltrow", u kojem četvero zaposlenih u Goopu šalje na iscjeliteljsko putovanje na Jamajku, na kojem isprobavaju razne psihodelične supstance i čarobne gljive, pokušavajući doći do svoje suštine. Mnogi su pomislili da je u pitanju još jedna budalaština, još jedna proizvoljna igračka osnivačice Goop carstva, međutim uspijeh je bio toliko velik da je Netflix odlučio potpisati ugovor za još jednu seriju - ovog puta o seksu i orgazmu. Naime, "Sex, Love and Goop" u nekoliko epizoda prati realne parove koji žele poboljšati svoje odnose i produbiti intimu uz pomoć stručnjaka, seksologa i same Gwyneth koja se pojavljuje u funkciji voditeljice.

BURO. istražuje: Kako je kontroverzni GOOP Gwyneth Paltrow postao toliko popularan? (фото 5)

Dok čekam da vidim kako će da izgleda seksualno savjetovalište iz vizure milijunašice koja svake sekunde obrće neviđenu količinu novca, razmišljam o tome kako sam bio uvjeren da je velika šteta što je ona uopće prestala glumiti. A zapravo, svi su izgledi da nije pogreška uopće, s obzirom na to da je sama izabrala ulogu života, da bude na vrhu operacije koja mijenja navike potrošača, možda daleko više od same filmske industrije. Doduše, za to ne može dobiti još jednog Oskara, ali zato može mirne duše otići do bankomata i uživati u svemu što joj padne na pamet. Čini se da je u tome više nego uspjela.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više