Search

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako to zapravo izgleda u jednoj redakciji (iz prve ruke!)

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako to zapravo izgleda u jednoj redakciji (iz prve ruke!)

Tekst: Jelena Karakaš


Ako ste odrastali 90-ih i 2000-ih, i grešno uživali u chick lit romanima i romantičnim komedijama između dva zalogaja čokoladne krafne i shakea od jagode (tad još nismo znali za avokado toast i matcha čaj), sigurno ste primijetili da svaka glavna junakinja radi u nekom od modnih magazina. Bilo da je ambiciozna novinarka, otkačena urednica, ili pr stručnjakinja – priča se uvijek događala u medijima koji su imali velike prozračne urede ispunjene najnovijim beauty i modnim stvarčicama, knjigama i mekanim čupavim tepisima. Je li me to inspiriralo za moj profesionalni smjer? I nije baš. Ali činjenica je da sam već u 13. godini života, svima saopćila da se pripreme jer uskoro kreće moja uspješna karijera u nekom glossy magazinu. Fun fact: u to vrijeme na našem području nije postojao niti jedan licencirani modni magazin, ali sam imala čeličnu volju. Danas je iza mene 15 godina rada u print i online redakcijama i agencijama. Vjera u život i sretan kraj mi je daleko manja, cinizam je izbrušen do perfekcije, snalaženje u kaosu rokova za jučer je na maksimumu, ali povremeno u slavu te neke slađe i naivnije Jelene pustim neki stari film i prisjetim se bajke. Jer to filmovi jesu. Čiste bajke. Danas znam ako je prošla ponoć a nemam jednu cipelu, nešto je sigurno krenulo po zlu, ako me razumijete.

OD KLINKE DO KOMADA

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako to zapravo izgleda u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 1)

Ovo je bio moj film kad bih ostala bolesna kući ili kada bi me opalila tinejdžerska depresija. DVD player se vrtio sve dok se nije izlizao na ovoj priči. Zaplet? 13-godišnja Jenna u napadu očaja poželi imati 30 godina i postati „thirty and flirty and thriving“. I tako odjednom Jenna živi u stanu na Petoj Aveniji, vozi se limuzinom, urednica je glossy magazina Pose i druži se s Madonnom. I ona sama, i sve njene kolegice su u stvari zmijurine koje podmeću jedna drugoj, a prave se da su prijateljice. Koja je istina? Naravno da postoji poneka „loša jabuka“ u svakoj industriji te iako sam dobila svoju porciju zlobe i slamanja svega i svačega preko mojih leđa, tvrdnju da su sve cure iz mode zle moram odbaciti. Ljudi u medijima su svakakvi, ali urođena zloba nije osobina koja prednjači. I kako je raditi u tom Pose magazinu? Jako zabavno i čini se da nije teško postati zvijezda tvrtke. Dovoljno je da napraviš odličan moodboard i euforično ga predstaviš na sastanku. Iako je vizualizacija u našem poslu jako važna, iza ugla će vas dočekati urednik s pitanjem o projekciji troškova, i tko vam je dozvolio da platite fotografa, modela, make up, kosu , lokacije, opreme , catering i sve što vas ide. I da, pitat će vas da vratite karticu od firme. Isti trenutak.

kako se riješiti frajera u 10 dana

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako to zapravo izgleda u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 2)

Ovo je bajka koju ni danas ne želim urušiti sama sebi, ali što je, tu je. Andie Anderson ima 23 godine i radi za magazin Composure gdje piše „how to“ kolumnu. Stvarno bih voljela da postoje ljudi koji zarade mjesečnu plaću s jednim tekstom što im ostavlja dovoljno vremena da se „bare“ s Ben Barryjem i kupuju mu paprat i mirisne štapiće, ali to stvarno nije slučaj. Kao stara romantičarka ipak ću i dalje vjerovati da u nekoj agenciji postoji Matthew McConaughey (ej bok, mail mi je u kontakt stranici). Što se događa u pravom magazinu? Redakcijski sastanci su opušteni, kava nam je uvijek u ruci i nekad razveselimo kolegicu s nekim besplatnim primjerkom make up-a koji smo dobili na testiranje. Ali u ostalim trenucima, u redakciji ćete jedino čuti manijakalno lupanje po tastaturi, nikako cupkanje štiklica (je l' netko nosi još štikle na posao?)

VRAG NOSI PRADU

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako to zapravo izgleda u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 3)

Ovo je bila obavezna filmska lektira i u doba kada sam odrastala I ovaj film je izazvao niz rasprava o lošem stanju u medijskoj industriji. Iako je Andy bila opisana kao žrtva Mirande Priestley, na BuzzFeedu se pojavio tekst koji tu situaciju stavlja u drugo svjetlo. Ovo je jedan u nizu filmova čija junakinja radi u ženskom časopisu, ali želi pisati o ozbiljnim temama. U svjetlu godine u kojoj se nalazimo kazala bih „pomjeri se, nisi drvo“. S druge strane ženski magazini su napravili dobru tranziciju i nude jednako ozbiljne tekstove na temu raznih društvenih fenomena, položaja žena u društvu i politike. Iz tog kuta Andy je mogla inspirirati promjene iznutra umjesto izrugivanja kolegicama što su i napravile neke hrabrije novinarke i blogerice i na tome im hvala.

odvažne

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako to zapravo izgleda u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 4)

Ovu seriju sam gledala u svojim odraslim godinama s desetljećem iskustva rada u struci i moram vam priznati da sam se dobro zabavila. Između silnog prevrtanja očima. Kat Edison, managerica društvenih mreža, Jane Sloan novinarka i Sutton Brady modna urednica, zajedno krče svoj put kroz zamršeni medijski svijet. I što ovdje nije u redu? Budžeti. Svaki put kada bi se pojavio novi suradnik, velika produkcija ili jako važan editorial, smijala sam se do suza na nonšalantnost kojom bi Scarlett riješila situaciju. Svi smo se mi zaposlili u medijima zbog nekih velikih snova (hello Diana Vreeland), a u prvih šest mjeseci smo završili sa 17 vrećica posuđene odjeće za snimanje koje smo trebali čuvati kao oči u glavi, dok pada kiša i dok smo bez kune u džepu.

Rad u modnom magazinu nije nimalo glamurozan, ali je beskrajno zabavan što je činjenica koju su malo koji film ili serija prikazali. Zapravo ja sam i Kat i Jane i Sutton u magazinu za koji radim i to je ok, samo nemam taj luksuz da poput Kat nikada ne odlazim u ured. Radu u medijima podrazumijeva klizno radno vrijeme, izlazak na promocije parfema usred dana i čašu prosecca u podne. Ali nijedan scenarist nije napisao scenu u kojoj nakon cijelog dana jurcanja sjedim na kauču uz laptop i radim do kasno u noć kako bi završila sve zaostatke i pripremila sljedeći dan. Kako bi rekla Kat: hashtag dosadno. Ali vjerujte mi, skroz istinito.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više