Search

Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje?

Tekst: BURO.



Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 1)

luiza gilhmanova

psihoterapeutkinja


Kako se određuje ima li netko ispravnu samoprocjenu?


Samopouzdanje može biti zdravo, odnosno realno procijenjeno, i nezdravo, kada je osoba precijenila ili potcijenila ideju o sebi i svojim postupcima.

Zdravo samopouzdanje ispoljava se jasnim odvajanjem vlastitih mogućnosti i ograničenja, kao i realnim pogledom na stvarnost, stvari i vlastite planove.

Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 2)

Osoba koja ima zdravo samopouzdanje poznaje svoje vrline i osjeća vlastitu važnost, ali istovremeno gradi otvorene odnose s drugim ljudima i ima povjerenja u njih. Takva osoba se ne osjeća gore u odnosu na druge i spremna je priznati svoje pogreške i nesavršenosti s poštovanjem prema sebi i drugima. Jednostavno rečeno, zdravo samopouzdanje osobi koja ga ima pomaže da se ne slomi u slučaju neuspjeha i uoči dobro koje je u svakome od nas.

Predlažem da odvojite vrijeme i iskreno razmislite o pitanjima koja se nalaze ispod, zato što će vam ona pomoći da razumijete sebe i svoje osjećaje.

  • Koliko često i u kojim okolnostima se osjećam važnom/važnim?
  • Kako se osjećam kada naiđem na poteškoće u životu?
  • Koje pridjeve koristim kada procjenjujem sebe i svoje postupke?
  • Da li me konstruktivna kritika plaši ili ljuti?
  • Da li često sebi zamjeram da nisam dovoljno dobra/dobar?
  • Koliko često se uspoređujem s drugima i prema kojim kriterijima?
  • Mogu li realno sagledati svoje snage i slabosti?
  • Znam li pohvaliti sebe i prihvatiti kompliment?
  • Znam li se obraniti kada je to potrebno?

Kako društvene mreže utječu na naše osjećaje?


Ljudi na društvenim mrežama obično pokazuju samo „šlag na torti“ - lijepe stvari, mjesta na kojima bi im drugi pozavidjeli, najzanimljivije trenutke života - uglavnom vidimo samo radost i glamur. Malo ljudi je spremno pokazati dosadne trenutke ispunjene rutinom koji zapravo čine svačiji život i stoga se stvara lažni dojam da je tuđi život zanimljiviji i da drugi imaju bolje osobine i benefite od nas samih.

Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 3)

Jasno je da, ako je osoba nestabilna, ovakvo "bombardiranje" na društvenim mrežama može brzo dovesti do niskog samopouzdanja. Tada su samo razlike u fokusu: „Netko drugi ima ono što ja ne nemam i to čini da se osjećam još gore“. Ali pod utjecajem društvenih mreža, čak i uz zavidno samopouzdanje i veliku količinu raznolikog sadržaja koji se konzumira, čovjek može lako početi sumnjati u to je li dovoljno dobar.

Tužna ali istinita činjenica jest da je uspoređivanje društveno uvjetovana stvar i da se ne može u potpunosti iskorijeniti, posebno u suvremenom društvu u kojem je mnogo toga usmjereno na osobna postignuća i uspjeh.


Kako razlučiti koje su želje zaista moje, a koje su nastale zbog pritiska s društvenih mreža?


Isključivo kroz praksu. Ako konstantno donosite odluke koje ne preispitujete, velike su šanse da niste vješti u procjenjivanju vlastitih želja.

Predlažem da napravite ovaj mali eksperiment; uzmite jednu svoju želju i pokušajte razmišljati o njoj odgovarajući na sljedeća pitanja:

  • Što će se dogoditi kada se ova želja ispuni?
  • Što zapravo dobivam njenim ostvarenjem?
  • Kako ću se osjećati kad se ostvari?
  • Ako nikome ne kažem da mi se želja ostvarila, hoću li se osjećati isto?

Ova vježba pomaže u razvijanju samospoznaje.

Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 4)

Što se češće pitate je li neka želja zaista vaša i slušate vlastite osjećaje i signale koje vam tijelo šalje, sve će lakše biti odgovoriti na spomenuta pitanja.

Počnite s malim stvarima kao što je, na primjer, pitanje "Da li mi se ovaj doručak stvarno jede?"

Također je važno odvojiti osobne ideje o uspjehu od tuđih. Da biste to učinili, pokušajte sa samorefleksijom tj. samopromatranjem.

  • Što za mene znači uspjeh?
  • Kako ja to znam?
  • Kakav život i kakve osjećaje mi osigurava postizanje tog uspjeha?

Veoma je važno imati na umu da nametnute vrijednosti neće dovesti do našeg osobnog zadovoljstva ili će ono biti prolazno.


stalno se uspoređujem s drugima - Što mogu  napraviti po tom pitanju?


Naučite njegovati vlastitu autentičnost i uočavati ljepotu koja je već tu. Nisko samopouzdanje je duga i teška borba - shvatite da ste već dovoljno dobri, čak i ako postoji netko bolji. Prebacite fokus s nedostataka na svoje prednosti, odnosno aplaudirajte sebi za sve što ste već postigli.

Ne plašite se da, s vremena na vrijeme, pretjerate: hvalite i svoja najmanja postignuća i obratite pažnju na pozitivne aspekte svog bića. To je ono što pomaže da se dođe u stanje uma - „Dobro sam i svi su dobro, čak i ako smo različiti“.

Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 5)

Priroda uspoređivanja često dolazi iz vlastite samokritičnosti, a njen cilj je uništavanje sebe neadekvatnom procjenom. Ako postoji netko bolji, onda onaj tko se usporedi automatski postaje gori.

Izlaz postoji: naučite da fokus vratite na sebe i ne uspoređujete se s drugima, a kada to činite, trudite se da jednostavno prihvatite razlike.


može li digitalni detoks pomoći i kako znati da li mi je i kada potreban?


Postoji jedan fenomen koji se zove "prezasićenost informacijama". U doba ogromne količine informacija u kojem živimo, našem mozgu nije lako i njegovo preopterećenje će izazvati brojne probleme:

  • Pojačanu anksioznost
  • Slabu koncentraciju
  • Česte promjene raspoloženja
  • Umor
  • Tjelesne probleme

U većoj ili manjoj mjeri, ovo je karakteristično za sve nas, stoga je važno kvalitetu i količinu dolaznih informacija regulirati u skladu s vlastitim blagostanjem i samosviješću, kao i filtriranjem različitih vrsta podataka koji utječu na naše psihičko zdravlje.

Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 6)

Ljudi koji su skloni uspoređivanju s drugima trebali bi proširiti opseg sadržaja koji konzumiraju. Potražite one ljude koji su vam dragi i s kojima rezonirate dok žive stvarnim životom. Pogledajte stvarna djela i tijela, pažljivo promatrajte iskreno ispoljavanje emocija.

Trenutno postoji mnoštvo blogova koji pružaju podršku (samo pogledajte kako Vivian Hoorn iskazuje ljubav prema svom tijelu) - i ovo može biti sjajno terapijsko sredstvo za samoprihvaćanje.


pomaže li deaktivacija društvenih mreža ili je to samo privremeno sredstvo?


Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 7)

Mislim da je važno raditi na uzroku, a ne na posljedici. Društvene mreže mogu biti obrazac za izbjegavanje neugodnih emocija ili faktor odugovlačenja i način prokrastinacije, ali njihovo ograničavanje bez razumijevanja uzroka nekog ponašanja bit će samo privremeno rješenje.

Nisam pobornik drastičnih mjera i stoga smatram da je važno sve odabrati u skladu s unutrašnjim sistemom vrijednosti. Štoviše, ima sjajnih stvari na društvenim mrežama, jedna među njima je širenje vidika. Ono što je zanimljivo promatrati jest kakav medij društvene mreže postaju - podržavajući ili osuđujući. U svakom slučaju, psihoterapija uvijek može pomoći.


Kako izgraditi odnos s društvenim mrežama?


Ovisi o tome što društveni kanali za vas predstavljaju: izvor zabave, učenje nečeg novog ili način rada. Bilo kako bilo, oslonite se na vlastite emocije. Društvene mreže mogu se pretvoriti u izvor inspiracije, način da pronađete istomišljenike ili upoznate sebe.

Ne vjerujte svemu što vidite. Fotografija ne znači stvarnost, posebno uz popratno obrađivanje. Prošarajte sadržaj koji konzumirate: što više raznolikosti, to je iskustvo manje traumatično.


Da li nova opcija sakrivanja lajkova koju Instagram nudi IKAKO pomaže?


Pitali smo psihologa: Može li odlazak s društvenih mreža zaista podignuti samopouzdanje? (фото 8)

Možda. Onemogućavanje prikazivanja lajkova definitivno je jedan pomak kada je u pitanju zdravo konzumiranje društvenih mreža. Ako ne postoji skala ocjenjivanja u obliku lajkova, možete se koncentrirati na suštinu. Ovo će posebno pomoći onima kojima je važno da dijele nešto značajno i iskreno, dok lajkovi samo pomiču fokus s unutrašnjeg na vanjsko i izazivaju frustraciju.

Mislim da će ovo uspjeti samo ako postigne široku primjenu - tada će ljudi imati novi pristup društvenim mrežama: fokusirat ćemo se na svoje osjećaje, a ne na broj lajkova.

Ovaj članak prvobitno je objavljen na buro247.ru

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više