Search

Plesač kojeg je Lacroix vidio u ljubičastom, koji je jednu kraljicu zasuo pijeskom i plesao s jednom princezom

Plesač kojeg je Lacroix vidio u ljubičastom, koji je jednu kraljicu zasuo pijeskom i plesao s jednom princezom

Intervju: Tomislav Petranović


Kad sam u Parizu često odem vidjeti dva frajera. Michelangelove Robove u Louvreu. Osim što je riječ o umjetničkim remek-djelima u kojima je Michelangelo oživio mramor i pretvorio ga u mišić, kost, kožu, lagala bi kad bi rekla da mi ih nije drago vidjeti jer su fascinantni primjerci muškog roda.

No uvijek sam mislila kako nema šanse da su napravljeni prema nekim stvarnim muškim tijelima. Dok preksinoć opet nisam vidjela Tomislava Petranovića kako pleše grofa Albrechta u "Giselle" u bijelim tajicama. On mora da je reinkarnacija nekog frajera koji je pozirao Michelangelu. Osim figurom Tomislav nimalo ne podsjeća na mramornu skulpturu. On zna plešući stvoriti onu čaroliju da kad se pojavi na sceni publici malo zastane dah, posebno u trenutku kad se pri nekom skoku učini da je čas ostao lebdjeti u zraku kao da sila teža ne postoji.

Tomislav Petranović, prvak baleta HNK sinoćnjom je izvedbom "Giselle" proslavio 25. godina umjetničkog rada u kojem je od "Orašara" sa zagrebačke pozornice otplesao do svjetskih pozornica, odigrao desetine uloga u rasponu od seljaka do princa, plesao koreografije velikana poput Nurejeva i Balanchinea.

Don Quijote

                                                             Don Quijote

Iako je riječ o ozbiljnoj godišnjici jednog ozbiljnog umjetnika, molim te dozvoli mi prvo jednu neozbiljno ozbiljnu temu - modnu. Kad si govorio o svojoj izvedbi Albrechta u "Giselle" kažeš, a i vidjela sam to jučer, da izbjegavaš starinske manire baleta, ono glumatanje grimasama. Znači na neki način osuvremenio si klasičnu izvedbu "bijelog baleta". Ali kako su bijele tajice sve preživjele? Koliko su kostimi bitni za balet i koja su tvoja omiljena kostimografska iskustva? Neki slavni modni dizajneri su posebno za tebe kreirali ljubičaste kostime?

Bijele tajice su uglavnom noćna mora plesača jer ne opraštaju i ništa se ne može sakriti, a ja ih baš zbog toga volim. Baletni kostimi su specifični jer moraju zadovoljiti i umjetničku viziju kostimografa, ali i biti u službi pokreta i tijela plesača. Nekada to bude više, a nekada manje uspješno. Kostimografski najmilija uloga mi je ona Minotaura u baletu "Spartacus" u bečkoj operi gdje sam imao 7 presvlačenja i garderobu koje se ne bi posramio ni Oscar Wilde. Za bečku operu nekoliko puta kostime je dizajnirao i Christian Lacroix i svaki put je za mene izabrao ljubičastu boju. Kad sam ga pitao je li primijetio da me godinama odijeva uvijek u istu boju, rekao mi je: "Da, ja tebe vidim u toj boji".

 Vertiginous Thrill Of Exactitude

                                           Vertiginous Thrill Of Exactitude

Plesao si koreografije Forsythea, Nurejeva, Kyliána, Balanchinea... Tko su tvoja tri omiljena koreografa i predstave?

Na prvom mjestu je sigurno "Petite Mort" Jirija Kyliána, pa onda John Neuemeier "San ljetne noći" i "Tema i varijacije" Georgea Balanchinea. Teško je odabrati samo tri...

 Romeo i Julija

                                                                 Romeo i Julija

Plesao si brojne uloge - što si sve bio osim tri različita muškarca u "Romeu i Juliji" i partnera jednoj pravoj princezi? O kakvoj je tu prinčevskoj ulozi bila riječ?

Otplesao sam sve i svašta - od seljaka do prinčeva preko dvorskih luda do zaljubljenih luđaka, mitskih bića, polubogova, latino zavodnika, šumskih vilenjaka, indijskog boga, drvenog lutka Pinokija... U "Romeu i Juliji" John Cranka plesao sam sve tri velike muške uloge - Romea, Merkuzia i Benvoglia. U lisabonskoj verziji "Romea i Julije" partnerica mi je bila prava princeza. Saznao sam to tek kasnije i nije me zapravo iznenadilo jer Leonor zaista ima taj jedan nevjerojatno elegantan i uzvišen, aristokratski način ponašanja.

5 tanga

                                                                5 tanga

Kako je to kad se susretnu dva plesa poput tanga i baleta? Što voliš plesati? Što bi odabrao za svoje plesove u showu "Ples sa zvijezdama"? Plešeš li u klubovima? Na kakvu glazbu?

Super je kad se susretnu dva plesa poput baleta i tanga. Moram priznati da je meni jako veliki gušt plesati takve "hibride"... pogotovo ovaj kod kojeg ne možeš ne biti seksi. U "Plesu sa zvijezdama" bih radije bio u žiriju. A ako bi bio na podiju odabrao bih rumbu, cha cha cha i sambu. U slobodno vrijeme sve rjeđe plešem jer me poslije sve boli! Po ljeti je nešto lakše, zadnja Ultra u Splitu mi je baš lijepo "sjela" i naplesao sam se kao tinejdžer, točnije nadoknadio sam tinejdžerske dane jer tada uopće nisam izlazio.

Žar ptica

                                                                    Žar Ptica

Život na svjetskim pozornicama doveo te u priliku da radiš i upoznaš razne zanimljive ljude i nađeš se sigurno u brojnim interesantnim situacijama. Ispričaj mi svoje dvije najmilije anegdote iz karijere.

Prva je kad sam imao čast upoznati Lauren Bacall. Bila je iznenađena što sam je prepoznao. Druga je kada je danska kraljica Margarethe na svoje inzistiranje sjela u prvi red teatra gdje sam plesao u pijesku kojeg je bila puna scena, na što je bila upozorena, te kada je nastavila uživati u predstavi iako sam je cijelu zasuo pijeskom.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više