Search

Problemi s identitetom Miley Cyrus: kada je prerano za slavu?

Problemi s identitetom Miley Cyrus: kada je prerano za slavu?

Tekst: BURO.


Pored toga što je poznata kao gigant filmske industrije za koji vezujemo najranije dane djetinjstva, a sada i ozbiljan pandan u utrci za najjaču streaming platformu, Disney je i ona tvrtka za koju vezujemo i početke karijera mnogih velikih zvijezda današnjice. U prijevodu, ona tvrtka koja što god dotakne pretvara u zaradu. Novinar Steve Rose je lijepo primijetio da je Disney kao kada Mufasa kaže Simbi u “Kralju lavova” - “sve što svjetlo dotakne je naše kraljevstvo”. OK, možda ne baš sve, ali istina je da Disney ima gravitacijsku silu da drži na okupu i unovči sve što dotakne. Makar to bile i osobe.

Veliki je broj onih koji su počeli kao Disney zvijezde, a završili kao pop ikone. Od Justina Timberlakea i Britney Spears, Hillary Duff, preko Selene Gomez, braće Jonas, Zendaye, do Ariane Grande i Miley Cyrus. Lista se nastavlja, samo što su neki poslije Disney faze sagorjeli i nestali, dok su se drugi očeličili i ostali u industriji na duže staze.

Međutim, ono što je uvIJek pitanje s Disney zvezdama, tOčnije zvJezdicama, jest upravo pitanje tog SAGORIJEVANJA, i statistike. Na koliko onih super uspJešnih kojima je ovakav početak otvorio svIJet, dolazi onih koje je ovakav bombastični početak u ranim godinama uništio?

Gledajući danas na Britney Spears i prateći sve godine njenog formiranja, stvaranje legende koja je dugo bila, a zatim sloma i pada, kao i sadašnjih borbi koje vodi i sa samom sobom i sa svojim dodijeljenim starateljem, nemoguće je oduprijeti se dojmu da bi moooožda sve bilo mnogo mnogo drugačije da ogromna popularnost koju je stekla nije došla u njenim formativnim godinama nego barem nešto malo kasnije. Britney Spears je počela kao predivna, nježna, naivna slatkica, što je imidž koji se nastavio njegovati, možda i forsirati i u njenim kasnijim godinama. Uvijek je bila i ostala ona osoba koja je “ups, nešto uradila opet” jer je sva zbunjena i nesnađena u stvarnom svijetu, koja “nije ni žena ni djevojčica” ali je tu, “rođena da te učini sretnim”. Ništa se nije promijenilo, i promatrajući sada u kojoj je fazi života, nerijetko se čini da je uvijek ostala to malo dijete, u međufazi, za koje se prelazak iz faze jedan u fazu dva u kojoj bi slobodno djelovala i razvijala se, nikada nije dogodio. Kao da nikada nije stiglo na red to što Britney zaista želi, van onoga što tržište od nje traži. A tražilo je da ostane naivna i jednostavna, što je uloga koju je jako dobro i dugo igrala, bez riječi o tome kako sebe zaista vidi.

Naravno, sve to do kobne 2008. kada joj je pukao film. Ne zato što je "poludJela odjednom" nego zato što je vJeroJatno “ludJela” VRLO dugo.

I zato, ono što se postavljalo kao pitanje od kada je svijeta i vijeka, OK od kad je popularne kulture i industrije, jest: jesu li neke godine ipak premale za ogromnu popularnost i sve ono što ona sa sobom nosi? U nedavnom intervjuu to jest u podcastu Rock This with Allison Hagendorf Miley Cyrus je progovorila baš na ovu temu.

Od 2006. do 2011. Miley je, kao i mnogo velikih budućih zvijezda glazbene scene, prvo postala lice Disneyjevog svijeta, u njenom slučaju Sitcoma “Hannah Montana” gdje igra Miley Stewart i njen pop star alter ego. Popularnost koju je tada dosegla sretnim teenage pjesmicama je bila nevjerojatna, i svi koji su imali pristup internetu ili Disney kanalu su znali za lik i djelo Hannahe Montane. Međutim, ono o čemu je Miley sada progovorila javno, a što smo svi u nekoj mjeri i pretpostavljali, jest koliko je cijela ta uloga bila pogubna za njen identitet. Koliko je bilo teško vrednovati sebe van svog alter ega, jer je on ono što ljudi prepoznaju i vole, dok lice iza i prava Miley ostaju u sjenci izmišljenog identiteta.

“Hannah je bila lik za sebe, a koncept serije je bio takav da kada imaš taj lik, kada si taj lik, kada imaš taj alter ego, ti si vrIJedan za sistem. Imaš miliJUne fanova, najveća si zvIJezda na svIJetu, što je za mene OSOBNO značilo da kada skinem periku i pogledam sebe, osJećam da nikome ne značim ništa, da nikoga nije briga za mene”.

Miley je rekla da su Hannah Montana godine bile izuzetno teške za nju, njen identitet i osjećaj vlastite vrijednosti jer je sve to bilo tako lijepo upakirano u njenu glavu da sebe bez Hannahe nije mogla niti zamisliti. “U moj um je bilo urezano da bez Hannah Montana uloge, nikog nije briga za mene.” A to je ujedno i koncept. Sistem prema kojem Disney drži mlade zvijezde blizu u ovisnom, i prilično toksičnom odnosu gdje se ovi usprkos želji da odu, i oslobode, boje to zaista i učiniti. Nema dileme da su podrška i zdrav stav roditelja vjerojatno najpresudniji za ono kako će se sve dalje odvijati, ali ni da je Disney imidž izuzetno derinirajuć i ograničavajuć. Britney se nikada nije uspjela osloboditi stega bez velikih posljedica, a Miley je, kako i sama kaže, “morala razbiti sliku” o sebi i to je i učinila. Velikim wrecking ball-om je lupila posred Hannahinog identiteta razbivši ga u komadiće, i usprkos šoku i zgražanju mnogih, izašla iz krhotina samostalna i jača, kao ono što želi biti. Zendaya je pak izašla iz priče na vrijeme, profilirajući se kako misli da treba i kako želi. I da, naravno da scenariji jesu drugačiji i da ovise o mnogo uzročno-posljedičnih faktora, od tipa ličnosti, godina provedenih u mašineriji i tome slično, ali nas svi primjeri ostavljaju s ozbiljnim znakom pitanja nad time što se krije iza onoga što vidimo i da li iza nasmijanih lica i poznatih imena s TV-a leži mnogo osobnih borbi koje je teško boriti i inače, a pogotovo u tim godinama.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više