Search

Zoomer pack - koje je nove trendove donijela generacija Z?

Zoomer pack - koje je nove trendove donijela generacija Z?

Tekst: BURO.


Image: HALI GALI,
Marija Stošić

Image: Jana Anđić
Image: Vladislav Andrejević

Digitalna generacija, generacija introvertnih kreativaca koji su fokusirani na sebe, nemogućnost prilagođavanja realnosti? To su prvi stereotipi koji padnu na pamet na spomen generacije Z, mladih ljudi rođenih između 1997.–2012. godine (prema teoriji generacija Williama Straussa i Neila Hovea). Iznenađujuće ili ne, ali nije sve baš sasvim tako. Da, možda u nekim aspektima jesu introvertni i opsjednuti digitalnim svijetom, ali baš zato su i fenomenalni i donose prijeko potrebne novine, pomiču granice i imaju nevjerojatno razgovijetne ideje. Ono što je prilično važno pitanje kada se govori o novoj generaciji Z je s koje pozicije uopće govorimo o njima, i treba imati na umu da su i najveći zoomerski naslovi kao što je “Euforija” upitni jer o zoomerskom iskustvu govore milenijalci koji na kraju dana i potpisuju ovo ostvarenje. Realnost je da ćemo zaista znati tko su, što su, što vole, kada sami počnu potpisivati ozbiljnija ostvarenja (što će prema svemu sudeći, a posebno prema brzini njihovog kreativnog sazrijevanja i komunikabilnosti ideja biti i brže nego što očekujemo). Mi sami se sada konačno osjećamo shvaćeno u svoj našoj milenijalskoj sluđenosti tek kada su naši glasnogovornici i kreativni umovi sazreli i stasali dovoljno da sami govore o sebi, to jest o nama kao generaciji. Ista stvar čeka i zoomere, kada mladi režiseri postanu poznati, emerging umjetnici ozbiljno slavni, a pisci s blogova počnu potpisivati knjige. Ipak, ono što je činjenica je da je ova najmlađa generacija umnogome izmijenila suvremeni svijet. Rekapituliramo koji su to novi trendovi koje su nam donijeli i u kojem pravcu su okrenuli kompas.


Empatija i samo-istraživanje

Kada se kaže da su introvertni i opsjednuti sobom, mora se priznati da to ne zvuči baš dobro, ali i da je upravo to pitanje učitavanja i spočitavanja. Pripadnici generacije Z možda jesu okrenuti sebi, ali samo u onom pogledu da su skloniji ispitivanju unutrašnjih problema i mnogo transparentnijem razgovoru na temu mentalnih problema, seksualnih, emotivnih i drugih. Takva otvorenost stvara sponu između pojedinaca i kreira mnogo snažniju empatiju, a to koliko je ona snažna se uostalom i vidi u činjenici da su zoomeri jedna od glasnijih generacija kada je u pitanju aktivizam i borba za tuđa ali i vlastita prava.


Novi GLAZBENI žanrovi

Sve generacije se susreću s problemom zvanim "sukob generacija" ili, što bi rekao Joe Cocker, "There's a brand new beat and a brand new song... Every generation has its way". Razlike u stavovima i percepcijama su sastavni dio generacijskih razlika, međutim nekada se baš ti prostori mogu istražiti i iskoristiti i da u susretu generacija nastane nešto sjajno. "Nešto novo". Upravo takva muzika je i nastala nakon što su milenijalci popločali put ultimativnom miješanju žanrova, a generacija Z obrisala sve granice i stvorila novi zvuk. Pored toga, nova generacija nas je naučila i koliko je važno "upoznati" sve ljude iza nekog projekta, ne samo onog tko izvodi nego i producente, tekstopisce i bacila jednako svjetlo na sve koji su uključeni u kreativni proces.


Superheroji, ZNANSTVENA fantastika, anime i horori

Nije bez razloga da Marvelov svemir doživljava svoj boom i da je sve veći i veći broj filmova koje očekujemo i koji donose priču o nekom akteru. Kao i sa svim drugim, ova eksplozija se događa zato što postoji potražnja za istim, a to je zato što su superherojske priče nešto što generacija Z voli. Prethodna generacija je usavršila ovaj žanr, a zoomeri su s njim rasli i formirali se. Pored toga, nedavno istraživanje pokazuje da su "Rick and Morty" i "Stranger Things" među omiljenim naslovima generacija Z, i potvrđuje teoriju da su nam na velika vrata vratili znanstvenu fantastiku, znanost, istraživanja.



Udobnost prIJe svega

Generalno, najmlađa generacija je dosta izričita po pitanju udobnosti i to je nešto što bismo svi kolektivno mogli počneti primjenjivati. Važno je da stvari budu dostupne, aplikacije da olakšavaju život, i za njih uopće nije rijetkost da plaćaju pretplate na ono što vole i kupuju aplikacije da bi imali neograničen pristup svemu. Isti princip “udobnosti” vrijedi i za odjeću i sve trendove koji nam u tom duhu stižu, a kad smo kod odjeće, treba reći da je pored udobnosti važan još jedan princip. Reuse, i zato su vintage odjeća i second hand trgovine, kako online tako i u stvarnom svijetu, zahvaljujući njima, doživjele apsolutni boom.


Multitasking i ušteda vremena

Točno je da je raspon pažnje sve manji i manji i da to potencijalno jeste ozbiljna boljka i problem suvremenog svijeta, ali ako tragate za savjetom kako da maksimalno iskoristite vrijeme - ugledajte se na najmlađe. Kao digitalnoj generaciji, užasno je važno ne gubiti vrijeme, a to znači aktivno gledati film ili seriju tijekom doručka, ili slušati podcast na putu do fakulteta ili posla. Uostalom sve su i češći naslovi čije epizode traju 10 do 20 minuta i savršeni su pratilac u dnevnoj fitness rutini, šetnji ili pauzi za ručak. Prepisujemo pametno korištenje vremena!


Digitalna generacija

Oko ovoga nema previše razmišljanja, Zoomeri su jednako pismeni i samouvjereni u korištenju digitalnih kanala i platformi koje su nastale kada su bili sasvim mali, kao i mastermajndovi novih aplikacija kao što je TikTok. Samouvjerena i direktna komunikacija je važna, kao i svi eksperimenti i inovacije koje platforme donose. AR tehnologije, VR, navigacija, filteri, aplikacije za usređivanje fotografija, mladi ljudi koriste mnogo toga prilikom stvaranja sadržaja, a visoka dizajnerska i tehnološka pismenost je nešto što ne bi bilo na odmet niti starijim generacijama.


Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više