Traži

5 filmova s Berlinalea koje svakako trebate pogledati

5 filmova s Berlinalea koje svakako trebate pogledati

Počeo 66. Berlinski međunarodni filmski festival


Fotografija: buro247.ru

Odavno je poznato da je veljača mjesec filma jer, osim dodjele Oscara, koja se tradicionalno održava krajem mjeseca, pregršt odličnim filmskih uradaka mogu se pogledati i na Berlinaleu, koji je službeno počeo 11. veljače. Izdvojili smo 5 naslova koje biste svakako trebali pogledati

"Ave Cezare"režija: Joel i Ethan Coen

Šezdeset i šesto izdanje Berlinskog međunarodnog filmskog festivala započelo je projekcijom najnovijeg filma braće Coen, "Ave Cezare". Unatoč povijesnoj referenci u naslovu, od ovog filma ne očekujte ništa povijesno. Naime, radnje komedije prati glavnog junaka, glumca Bairda Whitlocka (George Clooney) koji usred snimanja nestaje sa seta filma o rimskom imperatoru Cezaru. Nakon njegova nestanka kreće intenzivna potraga za Cezarom, a snimanje filma ne može čekati jer je holivudska mašinerija nemilosrdna. Tu uskače Eddie Mannix, agent čiji je posao spašavati holivudske zvijezde od skandala. Spomenimo samo još da je radnja smještena u 1950-e, odnosno zlatno doba Hollywooda, a ako uzmemo u obzir da režiju potpisuju braća Coen, smijeha, zabave i autoironije neće nedostajati. 


"Hele Sa Hiwagang Hapis (A Lullaby to the Sorrowful Mystery)", režija: Lav Diaz

Jedan od najneobičnijih filmova ovogodišnjeg Berlinalea zasigurno je rad filipinskog redatelja Lava Diaza, naslovljen "Hele Sa Hiwagang Hapis", koji preispituje mit o jednom od najutjecajnijih boraca protiv španjolske vlasti na Filipinima u 19. stoljeću, Andrésu Bonifaciju y de Castru. Redatelj Diaz na taj način traga za odgovorima na pitanja iz dinamične povijesti njegove rodne zemlje. Film prati nekoliko narativnih niti koje na okupu drži zajednička tema koja obrađuje ulogu pojedinca u povijesti i njegove uključenosti u politički i društveni razvoj zemlje. Bonifacijeva udovica traga za nestalim tijelom svog supruga, a na putu u središte džungle nailazi na vlastiti osjećaj krivnje i odgovornosti. Dojmljiva snažno kontrastirana crno-bijela fotografija u filmu doprinosi povijesnoj težini cijele priče. 


"Fuocoammare, (Fire at Sea)", režija: Gianfranco Rosi 

Berlinale, kao i uvijek, paralelno uz filmski živi i jedan politički život. Europu, a posebice Nijemce, već neko vrijeme trese izbjeglička kriza, a talijanski redatelj Gianfranco Rosi, nakon što je pokorio Veneciju svojim dugometražnim dokumentarcem "Sveti GRA", osvojivši Zlatnog lava, okrenuo se proučavanju života na otoku Lampedusi, čije ime neprestano iskače u dnevnim tiskovinama, posebice zato jer je to prva stanica izbjeglica iz Afrike na putu prema boljem životu u Europi. Pojam "Lampedusa" malo-pomalo postaje metafora za sve one osjećaje koje izbjeglice proživljavaju na svom putu u bolje sutra; nadu, poteškoće, izazove, slobodu, sreću, smrt i neizvjesnost stotine tisuća izbjeglica, a Gianfranco Rosi nam svojim filmom nastoji približiti to mjesto gdje se susreću smrt i život. 

 

"Midnight Special", režija: Jeff Nichols

Jedna od najiščekivanijih premijera ovogodišnjeg Berlinalea američki je film "Midnight Special" nezavisnog redatelja Jeffa Nicholsa. U njemu pratimo Royja i njegova osmogodišnjeg sina koji nas putujući približavaju ovoj nevjerojatnoj priči. Postepeno počinjemo shvaćati zašto ovaj dječak s izvanrednim moćima nosi zaštitne naočale. Također doznajemo i zašto su za njega zainteresirani vjerski ekstremisti te zašto ih lokalna policija i američka vlada proganjaju. Novi Nicholsov film možda žanrovski nije tipičan za njega, ali ostao je vjeran samome sebi. "Midnight Special" je idiosinkrastična mješavina znanstvene fantastike i obiteljske sage, a istovremeno istražuje strukturu nasilja i paranoje u malenom američkom gradiću.  


"Kollektivet (Community)", režija: Thomas Vinterberg

Erik je profesor arhitekture koji u nasljedstvo od oca dobiva veliku, staru kuću u Hellerupu, na sjeveru Kopenhagena. Njegova žena Anna poznata je televizijska voditeljica i svome mužu predlaže da u svoj dom pozovu prijatelje da žive s njima kako bi u bračni život unijela malo avanture. Ubrzo se njihovu seosku kuću useljavaju muškarci, žene i djeca koji zajedničkim snagama donose odluke, ulaze u pametne rasprave i odlaze na zajedničko kupanje u obližnji Øresund. Njihov krhki ekvilibrij biva ugrožen kad se Erik zaljubi u studenticu Emmu koja se useljava u kuću, a potencijalnoj ljubavnoj aferi svjedoči 14-godišnja Freja, kći Erika i Anne. Film se djelomično naslanja na Vinterbergova sjećanja iz djetinjstva 1970-ih, kad su ljudi eksperimentirali s idejama zajedništva, mikrozajednice, preispitujući koncepte individualnosti, slobode i tradicije.  

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor