Traži

Büro 24/7 u Cannesu s Gerardom Depardieuom

Büro 24/7 u Cannesu s Gerardom Depardieuom

Stjepan Hundić donosi reportažu s posebne press konferencije

BURO.


Slavni Francuz Gerard Depardieu u Cannesu je promovirao svoj novi film

"U svima nama leži čudovište, u svima nama leži nešto što nije normalno i što je teško kontrolirati", kaže nam slavni Gerard Depardieu na posebnoj tiskovnoj konferenciji održanoj nakon posebne projekcije filma "Welcome To New York" na vrlo posebnom mjestu u Cannesu: u šatoru na plaži hotela Carlton. Naime novi film njujorškog filmaša Abela Ferrare prikazan je izvan službenog programa Kanskog festivala što su neki povezali i sa sukobom Depardieua i francuske vlade u vezi visokih poreza za imućne Francuze zbog čega je slavni glumac prošle godine uzeo rusko državljanstvo. Iako ovakva mišljenja spadaju u teoriju zavjere, zanimljivo je da smo, slučajno ili ne, prije projekcije filma vidjeli kratak intervju koji je Depardieu dao francuskim medijima u kojemu između ostalog kaže: "Političari su prevaranti i nemoralni ljudi, lažu i varaju gdje god stignu, sve čine samo zbog novca i moći. Ne volim politiku, ne vjerujem političarima baš ništa. Smatram se slobodnim čovjekom i anarhistom!"

To što je film prikazan izvan festivala, francusku zvijezdu uopće ne muči ("Vjerujte mi o tome uopće nisam razmišljao niti se bavim takvim teorijama. U Cannesu sam da bih podržao i promovirao ovaj film jer mislim da to zaslužuje zbog više nego jednog razloga"), a mišljenja smo da bi Depardieu, da je film uvršten u natjecateljski dio festivala, bio jedan od glavnih kandidata za Zlatnu palmu za mušku ulogu za portret "čudovišta", kako to plastično opisuje francuska zvijezda. A to "čudovište" je međunarodni financijski mešetar i ovisnik o seksu George Devereaux čija karijera i kandidatura za francuskog predsjednika padaju u vodu nakon seksualnog napada na sobaricu u hotelu na Manhattanu.

Film je inspiriran poznatim slučajem Dominiquea Straussa Khana koji je nakon spomenutog skandala 2011. morao napustiti položaj direktora Međunarodnog monetarnog fonda i zauvijek iz svojih ambicioznih planova izbrisati želju da jednoga dana postane francuski predsjednik. Devereaux (čitaj Strauss Khan) prikazan je kao teški ovisnik o seksu, gotovo životinjskih nagona i agresivne požude, koji žene doživljava isključivo kao seksualne objekte. "Nikada nisam dovodio u pitanje moralnost i etičnost lika koji tumačim, jasno mi je da je on gotovo pa seksualni manijak, zapravo bolestan čovjek, jer to je bolest", objašnjava svoje viđenje lika pa nastavlja, "pa iako ja nisam on mogu razumjeti ljudske impulse koji vas čine sve luđim i luđim i koji preuzimaju kontrolu nad vašim životom. U ovom slučaju je to seks, ali može biti alkohol, droga, kocka. A to su bolesti s kojima se teško boriti."

Büro 24/7 u Cannesu s Gerardom Depardieuom (фото 1)

Iako Depardieu odbacuje mišljenja da su prizori seksa u filmu pornografski ("Ja sam normalan glumac, ne bih pristao na ulogu da je ovo pornografski film") činjenica je da je film krcat prizorima seksa kakvi se inače mogu vidjeti u mekim porno filmovima u čemu se slavni francuski glumac nije "štedio", dapače. U prizoru u policijskoj postaji (gdje Devereaux završava nakon uhićenja od strane njujorške policije) vidimo Depardieua golog kao od majke rođenog, što u sjećanje priziva vrlo sličnu scenu potpuno golog Harveya Keitela u Ferrarinom hitu "Bad Lieutenant". Govoreći o pripremi za ulogu i film koji će bez sumnje pobuditi interes javnosti Depardieu nam je priznao da je "čitavo vrijeme u malom mozgu imao Straussa Khana", ali da njegova namjera nije bila da "tumači Straussa Khana, da bude on, da izgleda kao on i da zvuči kao on". Za sada se pravi Strauss Khan i njegova obitelj nisu oglasili o filmu. Možda je i bolje da tako i ostane...

Tekst: Stjepan Hundić

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor