Search

Živjeli bismo u novom filmu Pedra Almodóvara

Živjeli bismo u novom filmu Pedra Almodóvara

Tekst: BURO.


Sasvim je sigurno da postoji mnogo redatelja za koje se može reći da su autentični ili da su stvorili sasvim poseban rukopis koji možete odmah prepoznati, međutim ono što je sada sasvim jasno Almodóvaru to ide od ruke. Teško da postoji film za koji možete reći da se ne vidi da je njegov ili da nećete znati već u prvih nekoliko sekundi da je u pitanju pasionirani obožavatelj melodrame, jarkih boja, bizarne estetike i nepredvidive ženske prirode.

Živjeli bismo u novom filmu Pedra Almodóvara (фото 1)

Nakon suradnje s njegovim miljenikom i glumačkom zvijezdom koju je osobno otkrio, Antoniom Banderasom, obožavatelji su bili sigurni da je snimio svoj posljednji, testament film, međutim, zahvaljujući koroni i hard-core izolaciji, Almodóvar se ponovo vratio u igru, ovog puta s modnom ikonom i ženom koja slovi kao ličnost koja nije s ove planete - Tildom Swinton. Pored izbora glavne junakinje, u filmu naziva "The Human Voice" dosta je toga neočekivano za bogati opus španjolskog redatelja, uključujući i njegovo trajanje od trideset minuta, kao i činjenicu da je ovo njegov prvi film na engleskom jeziku. U ovom kratkom filmu, zasnovanom na drami Jean Cocteaua, sve se vrti samo oko jednog lika, točnije oko nje, Tilde Swinton, koja igra melankoličnu, ostavljenu ženu i praktično cijeli film provodi tako što šeta po fantastično izdizajniranom stanu za koji se na samom kraju ispostavlja da je postavljen na prostranoj i ozvučenoj kazališnoj sceni.

Živjeli bismo u novom filmu Pedra Almodóvara (фото 2)

Tilda+Pedro = glas razuma

Kako bi sve izgledalo tako savršeno i kako bi nam rasle zazubice u želji da i mi provodimo vrijeme u tom istom stanu, Almodóvar je angažirao svog dugogodišnjeg suradnika i art direktora Antxón Gómeza. Almodóvaru se od početka sviđala ideja zamišljenog prostora, u stilu filmskog seta, kako bi što bolje dočarao upravo tu pomiješanost stvarnosti i fantazije. Usprkos tome što se sve vrti oko izbezumljene žene koja visi na telefonu s bivšim ljubavnikom, Almodóvar je želio da taj skučeni prostor ipak izgleda kao ljubavno gnijezdo.

Kako bi se postigao takav dojam, kadrovi su jednostavno okupani svjetlošću, ali se to postiglo i odabirom komada namještaja koju su zaista primjeri najmodernijih komada novijeg doba u osnovnim bojama - od Jonathana Adlera, preko Fascarinija, pa sve do Franca Albinija. Sva rasvjetna tijela su zaista besprijekorno izdizajnirana, bilo da se radi o električno-plavim lampama u dnevnoj sobi ili lusteru s niskim visećim svjetlom u foajeu. Stvari su donesene sa svih strana svijeta - Los Angelesa, Pariza, Italije, Madrida, uključujući i privatno vlasništvo Pedra Almodóvara, što je dosta izraženo u njegova dva posljednja filma. Upravo takav interijer, koji neodoljivo podsjeća na njegov osobni prostor, gradi poseban nivo povezanosti gledatelja s intimnošću same filmske priče, pretvarajući je u ekskluzivni vizualni doživljaj.

Živjeli bismo u novom filmu Pedra Almodóvara (фото 3)

Chanel torba, Balenciaga krinolina i sjekira

Naravno da kostim igra jednu od glavnih uloga u ovoj video delikatesi. Skoro da ne postoji Almodóvarov film koji nema zavidan fundus odjeće koje pamtimo za cijeli život. Tako je i sada odličan posao odradila Sonia Grande, kostimografkinja istančanog ukusa i osjećaja za vrijeme. Stoga i ne čudi što je ženu koja pati obukla u Balenciaga modele koje potpisuje Demna Gvasalia, od glave do pete. Film otvara krinolina, a zatim outfit zamjenjuje crna jednostavna haljina sa zloglasnim čizmama, a nakon toga se njena anksioznost pojačava tirkiznim komplet odijelom iz resort kolekcije 2020. uparenim s Tom Ford naočalama i crnim Chanel cekerom, jer što čovjeku preostaje dok pati, nego da se lijepo obuče. Iza ovog monokromatskog izgleda krije se skrivena poruka koji sa sobom nosi glavni ženski lik - lik koji Tilda opisuje kao ženu koja svoju opsesiju za modom i urbanu sofisticiranost zapravo pretvara u klaustrofobičnost lutkine kuće, ubijajući u sebi svaki atom realnog života.

Živjeli bismo u novom filmu Pedra Almodóvara (фото 4)

Almodóvar i sada, po tko zna koji put maestralno izvodi nevjerojatno suptilni hod po samoj ivici ljudske duše, demonstrirajući do koje mere poznaje žensku prirodu i za samo pola sata uspijeva vas u potpunosti hipnotizirati. Jedno je sigurno - ovaj film, ostat će kao neka vrsta svjedočenja za budućnost, sjećanje na vremena u kojima smo, usprkos ogromnoj patnji, mogli nositi što god nam padne na pamet, samo što nismo imali gdje otići.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više