Search

Je li \"Black is King\" neslužbeni remake filma \"Kralj lavova\" koji smo čekali?

Je li "Black is King" neslužbeni remake filma "Kralj lavova" koji smo čekali?

Tekst: BURO.


Već nekoliko godina zaredom filmska industrija, na čelu s Disneyjem, nas nemilosrdno bombardira remakeovima, i ako ništa drugo, ovu pandemiju možemo promatrati i kao nešto pozitivno jer nam je dala malu pauzu od silnih nastavaka i sličnih neinspirativnih uradaka koji stižu iz Hollywooda. Htjeli ili ne htjeli, tražili i jedva čekali ili okretali glavom i prevrtali očima, dinamika je bila takva da smo već navikli da svakih nekoliko mjeseci dobijemo po neki novi projekt koji obećava “nešto sasvim drugačije” od naslova koji inače obožavamo. To “sasvim drugačije” nerijetko izostane i umjesto toga bude osrednji uradak koji nas razočara. Osim toga što animirane junake vidimo oživljene CGI tehnikom, malo toga revolucionarnog se dogodi, i malo toga nas zaista pomjeri, a kamoli ozbiljno obori s nogu.

Tužno, jer nije da Disney ne zna okrenuti kompas i kormilo u daleko zanimljivijem pravcu kao recimo s remakeom “Uspavana ljepotica” koji se fokusirao na priču iz perspektive Maleficent, ili kad su već kompliciranu Alisu dodatno zakomplicirali i produbili tako što je Burton upleo prste. Čista poslastica! Može Disney kad želi, ali to nažalost nije često, već umjesto eksperimentiranja, radije ostaje u tromoj, dosadnjikavoj zoni komfora, u kojoj se jedino pomjeraju granice tehnologije. Narativ, perspektive, priče ostaju iste, i usprkos tih nekoliko krajnje sretnih ekscesa, Disney jako rijetko pomjera granice u hrabrijem i drugačijem pravcu. U izvjesnom smislu vjerojatno misle i zašto bi se trudili kada znaju da što god napravili, ma koliko god praznjikav copy-paste posao obavili, to će im donijeti rasprodane ulaznice i zarađene milijune jer je radoznalost najsnažniji magnet koji nas privlači u dvorane, čak i kad smo prilično sigurni da je ono s čime ćemo se suočiti totalna besmislica.

Je li "Black is King" neslužbeni remake filma "Kralj lavova" koji smo čekali? (фото 1)

Na veliku žalost, ništa drugačiji nije bio ni nedavni remake “Kralja lavova”. Naravno, predivno je bilo gledati jednu od omiljenih priča još jednom, s akcentima na afričkoj ikonografiji i kulturi, i da, bilo je predivno što je tim bio predvođen nekim od omiljenih imena na svjetskoj sceni kao što su Donald Glover, Chiwetel Ejiofor, Alfre Woodard, i Beyoncé, koji su davali glasove junacima, ali dalje od toga se (ruku na srce) nije dogodilo ništa pretjerano uzbudljivo. Osim soundtracka, i činjenice da je prisutnost Beyoncé obećavala da će se nešto gigantsko dogoditi. Istina, možda ne u pogledu filma, ali je Beyoncé u skladu s ulogom neokrunjene afro-kraljice, koju već neko vrijeme preuzima na sebe, glazbeno odradila maestralnu stvar, koja je ovih dana dobila i svoj nastavak.

Je li "Black is King" neslužbeni remake filma "Kralj lavova" koji smo čekali? (фото 2)

Sve je dakle počelo od “The Lion King: The Gift,” soundtracka za “Kralj lavova” koji je bio nevjerojatan statement za afričku zajednicu, ogroman kreativni potencijal i sve na što treba biti ponosan. Beyoncé je na albumu surađivala s regionalnim afričkim umjetnicima kao što su Wizkid, Shatta Wale, Tiwa Savage, Tekno, kao i zvezdama svjetske scene Jay-Z, Childish Gambino, Kendrick Lamar, Pharrell i drugi. Riječju, uspjela je ujediniti glasove s obje strane, i predstaviti suvremene glasove i suvremeni zvuk Afrike. Ne ono što mislimo ili čujemo da Afrika jest, nego ono što se zaista događa u ovom trenutku na južnoj hemisferi. Kako se živi, diše, stvara i razmišlja. Netko je donio pop zvuk, netko svježinu koju ne čujemo često, netko afrobeat, ali ono što je najznačajnije da je “The Gift” pokrenuo mašinu suradnje u kojoj su obje strane, i američka i afrička, bile jednako neophodne jedna drugoj i međusobno se inspirirale, i kompletan soundtrack je zasnovan na internacionalnom osjećaju zajedništva, gdje je spotlight konačno uperen u one koji su predugo na margini.

Je li "Black is King" neslužbeni remake filma "Kralj lavova" koji smo čekali? (фото 3)
Je li "Black is King" neslužbeni remake filma "Kralj lavova" koji smo čekali? (фото 4)
Je li "Black is King" neslužbeni remake filma "Kralj lavova" koji smo čekali? (фото 5)

Prije tjedan dana, ovaj album je dobio i svoj drugi život, budući da je 31. Srpnja izašao vizualni album, u kojima Bey sad već ima dosta iskustva, i ovaj put ga prate znatno drugačiji vizuali. I to takvi, da voljeli Beyoncé ili ne, mislili da je fejk u svemu što radi, ili vjerovali u njenu iskrenu potrebu da afirmira, ohrabri i zastupa Afro-Američku zajednicu širom svijeta, ili dovodili u pitanje koliko često zapravo odlazi u Afriku, morate priznati da je “Black is King” apsolutna bomba i vjerojatno najsveobuhvatniji, najgigantskiji projekt potvrđivanja afričke kreativne zajednice, i signal što je sve Beyonce sposobna napraviti. Plus, koji je u kontekstu BLM pokreta došao i u najboljem mogućem i nikada relevantnijem trenutku. Doduše, bilo bi naivno reći da u njenim istupima, pa i ovom ostvarenju sada, ne postoje upitni elementi, gdje ponekada postoji blaga bojazan od latentnog promoviranja suprematizma koji ne treba ohrabrivati ni u jednoj “boji”.

Međutim, ako to i stavimo na stranu, kao i bjesomučno analiziranje modnih komada kojim se svi bavimo već peti dan zaredom, i googlanje imena kreatora za koje dosad nismo znali, i činjenice da se svakako mora priznati da je ono što gledamo remek djelo posebnog kalibra, “Black is King” otvara još jedno zanimljivo pitanje konkretno za kinematografiju. Zašto remakeovi 21. stoljeća inače ne izgledaju ovako? Ok, ne nužno ovoliko glamurozno i fashion, ali u kontekstu konceptualnog prepričavanja, i onoga što remake treba biti, zar ovo nije primjer kako bi odličan remake trebao izgledati? Jer “Black Is King” ima sve.

Istražuje pitanje gubitka, tradicije, transformacije, zajednice, promjene, loših i dobrih izbora, sasvim je ukorijenjen u priču iz koje potječe, sve je što je “Kralj lavova” samo što i nije. Beyoncé kao Rafiki, razvija priču toliko bogatu simbolima i skrivenim značenjima, koja je na toliko mnogo nivoa poznata, a ujedno i sasvim nova. Elementi koje poznajemo samo su prepakirani u suvremeno iskustvo, gdje pratimo put mladog princa, njegovo odrastanje i sazrijevanje kako navigira svim krivinama koje na tom putu leže. Tako je "Black is King" zapravo korak dalje koji je neophodan. Daje suvremeni okvir Simbinoj odiseji, a i sjajan primjer za sve one koji će nakon ovog poželjeti napraviti neki remake. Jer stvarno, krajnje je vrijeme za početak nove ere, u kojoj ćemo onda možda zaista bez bojazni jedva čekati neki remake.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više