Traži

Obratite pozornost na novu hrvatsku predstavu u kojoj plešu samo muškarci

Obratite pozornost na novu hrvatsku predstavu u kojoj plešu samo muškarci

Autorski projekt ''For Four'' studentice ADU-a


Fotografija: Karla Jurić

Sa željom da donese svježe i drugačije djelo pred zagrebačku publiku, studentica Akademije dramske umjetnosti, Sabrina Herak Smoković, okupila je ekipu od četiri plesača na čelu s koreografom Ognjenom Vučinićem. Tako je nastao njezin autorski projekt ''For Four'' i to iz jedne jedine premise - u njemu plešu samo muškarci...

Za svoj završni rad na preddiplomskom studiju produkcije na Akademiji dramske umjetnosti studentica Sabrina Herak Smoković, sa željom da donese svježe i drugačije djelo pred zagrebačku publiku, okupila je ekipu od četiri plesača na čelu s koreografom Ognjenom Vučinićem. Autorski projekt ''For Four'' nastaje iz jedne jedine premise - u njemu plešu samo muškarci. 

Koreograf, a istovremeno i plesač, u radu s još tri mlada studenta plesnog odsjeka na ADU (Endi Schrotter, Mate Jonjić, Šimun Stankov) u sam proces ulazi otvoreno, dozvoljavajući plesačima da izraze prvenstveno specifičnosti svojih tijela, a potom i pokreta unutar prostora plesne dvorane, nudeći mu materijal za predstavu. Iz jedne improvizirane scene, koja se varirajući provlači cijelom predstavom, događa se ideja kvadrata. 

Četiri plesača, krećući se na svojoj stranici geometrijskog oblika, tvore prostor unutar i prostor van stranica kvadrata. Simbolička nabijenost pojma kvadrat pruža narative kojima se može čitati konstruirani jezik predstave. Tako kretanje četiriju tijela po stranicama tvore četiri zida kuće unutar kojih su međusobni odnosi uvijek nužno drugačiji, intenzivniji i fokusiraniji jedno na drugo, te unutar kojih je uspostavljen zajednički jezični kod zahvaljujući kojem plesači mogu prepustiti slučaju da definira pokrete i situaciju, oslanjajući se na akciju i reakciju. Povremeno pristaju i na prostor komunikacije u kojem nakratko bivaju unutar istog pokreta dijeleći tako nematerijalne vrijednosti jedne zajednice, ali i izazivajući neizbježne konflikte koji također proizlaze iz te iste zatvorenosti unutar četiri zida.

Čvrsta struktura pokreta koja proizlazi iz spomenutih geometrijskih zadatosti - četiri jednake stranice, četiri prava kuta -postavlja parne brojeve kao nasumičnu partituru po kojoj svaki od plesača, u istom ritmu ali vlastitom tjelesnom kodu, puni prostor unutar, ali i van samog kvadrata. I baš kao što svako tijelo, kad napusti naoko sigurne zidove kuće, samostalno odlazi u svoje svjetove, tako su i plesači van kvadrata skloniji individualnom izrazu i pokretu. Kvadrat je pravilan geometrijski oblik koji nas poziva na stacioniranje,  pruža udobnost, pouzdanost, jednakost unutar svojih stranica, istovremeno utješnu i frustrirajuću.

Koreograf Ognjen Vučinić osjetljivost isključivo muške snage provocira krhkošću koja proizlazi iz opasnosti ispadanja iz čvrstih struktura kvadrata i ujednačenog ritma koja njegova pravilnost uvjetuje. Četiri plesača plešu s istom mišlju u glavi, u različitim tjelesnim manifestacija. 

Dizajner rasvjete Ivan Lušičić svjetlima suptilno odražava prostore unutar i van kvadrata, ocrtavajući granice pokreta i istovremeno stvarajući scenografiju na praznoj sceni. Dizajner zvuka Luka Gamulin prilagodio je koreografiji glazbu Stereo Virus Kollektiva iz Osijeka i nizozemskog DJ-a Dextera te vlastitim glazbenim brojevima, a kostime je izradila Paola Rilović intervenirajući u jednostavne krojeve kožnim detaljima. 

Za vizualni identitet zaslužna je Sara Pavleković Preis, redatelj trailera je Lovro Mrđen, snimatelj Matej Subotić, fotografiju potpisuje Karla Jurić, a mentor završne produkcije je redovni profesor na Odsjeku produkcije dr.sc. Darko Lukić. Više o samom projektu i daljnjim akcijama pronađite na Facebook eventu. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više