Search

Razbijanje mitova: Tko je inspicijent i čime se bavi?

Razbijanje mitova: Tko je inspicijent i čime se bavi?

Kerempuhova inspicijentica, Ena Subotić otkriva kako izgleda posao čuvara backstagea

Tekst: D.M.


Image: Matej Jurčević

Iza kazališnih kulisa krije se neprimjetna, podmazana mašinerija: majstori svijetla i zvuka, majstori scene, frizerka, vizažistica, garderobijerke... No konce u rukama iz backstagea drži inspicijent. Bilo da niste sigurni što točno radi, da vam je bilo neugodno pitati što znači ili vam se jednostavno nije dalo guglati, niste jedini. Ena Subotić, inspicijentica u satiričkom kazalištu Kerempuh navikla je na zbunjene poglede. Kako ljudi iz backstagea brinu da sve na sceni ide kako je zamišljeno, tako inspicijent brine da sve ide kako je zamišljeno u samom backstageu.

"Moj je zadatak da se pobrinem da sve funkcionira kako je zamišljeno. Posrednik sam između produkcije i kreativaca. Uvijek moram pronaći najbolje riješenje s kojim su svi zadovoljni", u kratkim crtama objašnjava svoj posao.

Razbijanje mitova: Tko je inspicijent i čime se bavi? (фото 1)

"Od prve čitaće probe do premijere sam uz ansambl, redatelja i ostatak autorskog tima. Ponekad nema čitanja, već se predstava radi iz improvizacije na motiv. Redatelj zamišlja predstavu, a ja njegove zahtjeve upućujem tehnici i oni ih čine stvarnošću. On postavlja predstavu, a kad ode, odgovornost je na meni. U tu svrhu imam raspored kretanja po sceni, takozvani mizanscen. U inspicijentskoj knjizi bilježim sve promjene, zvukovne efekte, svjetlo... U Kerempuhu sam i šaptačica zajedno s još jednom kolegicom", dočarava Subotić iz svog pulta koji nalikuje svemirskoj letjelici.

"Ako ste se ikad našli u backstageu ili bifeu nekog kazališta i čuli misteriozan glas koji usmjerava glumce na svoja mjesta - u Kerempuhu sam to ja. Prvo provjeravam scenu, rekvizite, ton, rasvjetu i garderobu, a na kraju glumce. Petnaestak minuta prije predstave dajem posljednje upozorenje. U 20:00 počinje predstava. Tijekom predstave ih također navodim - pri izmjeni scene, izlascima glumaca na scenu, glazbenim i svjetlosnim izmjenama i svemu što se događa", otkriva i dodaje kako je zapravo provela cijeli život u kazalištu.

"Kazališno sam dijete. Hoću reći, odrasla sam u kazalištu - moja je mama bila tajnica u kazalištu - i već sam mnogo toga znala. Na početku sam se bojala pitati, reći išta i išla sam težim putem zbog nesigurnosti. Ne možeš baš svakome reći što misliš kad si svjež. No, hrvatska je scena mala i brzo sam se oslobodila jer sam ju odavno poznavala", studentica Akademije dramskih umjetnosti prisjeća se kako je sve počelo. I tvrdi da, koliko je činjenica da se pred kolegama možeš opustiti dobra, toliko je i loša. S obzirom na temperament po kojem su glumci poznati, možemo tek zamisliti u kakvim se sve situacijama mogla naći kada se razbuktaju strasti i prevlada ego. No, to je, kako kaže, u opisu posla.

Razbijanje mitova: Tko je inspicijent i čime se bavi? (фото 2)

"Ne treba uzimati stvari srcu. Kada je predstava u stvaranju temperatura na sceni je toliko visoka da s nje frcaju iskre, ponekad i po meni... Stvari jednostavno funkcioniraju tako. Jednom sam dobila savjet da 'inspicijent mora biti bengalski tigar'. Moraš biti hrabar, opasan, jak i strpljiv. Mislim da je moja najbolja vrlina to što ne paničarim, no treba se usuditi i izderati ponekad. Ja sam najmlađa radnica u Kerempuhu pa je to ponekad neugodno. Zamislite da se morate izderati na nekoga, barem 20 godina starijeg od vas, koga ste sto puta vidjeli na daskama ili televiziji. Trudim se biti smirena, jer ako počnem paničariti, proba se polako raspada. Vidjela sam svašta, posebice s glumcima. No na kraju krajeva, mi smo kao jedna velika obitelj, i smo različiti pa puno toga radim po intuiciji. Uvijek smo tu jedni za druge, i profesionalni se život često miješa s privatnim", zaključuje Subotić dok se vraća svojoj ulozi održavanja reda tamo gdje nastaje sva čarolija, backstageu kazališta.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više