Što su nas naučili likovi iz filmova Wesa Andersona?

Drugačiji prikaz osobnosti

Urednik: E.G.

Image: Screenshot

Povodom izlaska njegovog najnovijeg filma i rođendana, odlučili smo se prisjetiti nekih od najboljih filmova Wesa Andersona, kao i likova koje ćemo zauvijek pamtiti...

Ako ste pogledali koji film ovog zanimljivog američkog redatelja, onda znate da od njega uvijek možete očekivati neočekivano. Scenografija gotovo uvijek obiluje bojama i naglašenim stilskim elementima, radnja je često potpuno nevjerojatna, a likovi mahom nestereotipni. Uz to, Wesu Andersonu nekako uvijek pođe za rukom okupiti blistavu glumačku postavu, pa će tako za njegov najnoviji animirani film, "Island of Dogs", glasove dati imena poput Tilde Swinton, Edwarda Nortona, Yoko Ono i Frances McDormand. Izlazak ovog filma, ali i redateljev rođendan koji je bio 1. svibnja, bili su idealan povod spisateljici i umjetnici Ros Brennan da se za australsku inačicu portala Büro 24/7 prisjeti nekih od njegovih najboljih ostvarenja, ali i likova od kojih smo mogli izvući cijeli niz pouka.

Steve Zissou, The Life Aquatic

Sjajni Bill Murray u ovom filmu tumači oceanografa Stevea Zissoua koji se želi osvetiti mitskom morskom psu koji je oduzeo život njegovom prijatelju Estabenu. Za tu će misiju okupiti ekipu koja se sastoji od njegove supruge s kojom nije u najboljim odnosima, jednog novinara te čovjeka koji možda i nije njegov sin. Steve nam je poslao jednu važnu poruku; ne postoji nešto što se zove "menadžment tuge". Kad se suoči s iznenadnom smrću prijatelja, Steve kreće na pustolovinu života, i to kako bi se mogao baviti svime osim samog suočavanja s ovom izazovnom situacijom. Ponekad se treba jednostavno prepustiti emocijama, neovisno o tome kakve one bile.

Što su nas naučili likovi iz filmova Wesa Andersona? (фото 1)

Suzy Bishop, Moonrise Kingdom

Najavljivan kao "ekscentrična pubertetska priča", film donosi priču o Randyju Wardu i Suzy Bishop, dvanaestogodišnjacima koji se upoznaju na ljetnom kampu i odlučuju zajedno pobjeći u divljinu. Postepeno, ovaj će dvojac međusobno početi razvijati romantične osjećaje. Upravo je lik Suzy Bishop posebno zanimljiv, budući da se nalazi na prijelazu iz djetinjstva u svijet odraslih, a njeno ponašanje donosi elemente oba svijeta. Ponekad je živčana i bijesna, a ponekad složene situacije rješava s lakoćom i hladne glave. Bilo kako bilo, svojim će potezima pokazati kako nekad nije dovoljno čekati, već biti aktivan i uzeti ono što želiš, a u njenom se slučaju radilo o preuzimanju odgovornosti koja dolazi s odrastanjem.

Što su nas naučili likovi iz filmova Wesa Andersona? (фото 2)

M. Gustave, The Grand Budapest Hotel

Ovaj izrazito zabavan film prati avanture M. Gustavea, conciergea slavnog hotela u fiktivnoj državi, i njegovog mladog kolege Zero Moustafae koji će mu postati jedan od najboljih prijatelja. M. Gustave, kojeg je sjajno odigrao Ralph Finnes, je lik koji je istovremeno drzak, otmjen, zabavan i marljiv. Otvoreno je biseksualan i živi život na način koji mu odgovora, i nikome se za to ne planira ispričati. Uz to, u srcu je dobroćudan i šalje nam poruku kako je zlim ljudima uvijek potrebno pružiti samo malo više ljubavi.

Što su nas naučili likovi iz filmova Wesa Andersona? (фото 3)

Margot Tenenbaum, The Royal Tenenbaums

Tenenbaumi su neobična obitelj koja se ponovno okuplja tek nakon što im otac objavi da je smrtno bolestan. Treba naglasiti kako su djeca iz ove obitelji redom wunderkindi, pa je tako posvojena kćer Margot Tenenbaum dobila prestižnu nagradu za predstavu koju je napisala prije srednje škole. Margot nas, osim upečatljivom stilu oblačenja i šminkanja, može naučiti sve o umjetnosti ravnodušnosti. Iako priznaje da se rijetko smije ili uopće govori te proživljava razne neuroze, Margot je uglavnom teško izbaciti iz njenog uobičajenog ritma, što je vještina koja bi nam svima ponekad dobro došla.

Što su nas naučili likovi iz filmova Wesa Andersona? (фото 4)

Peter Whitman, The Darjeeling Limited

Jack, Peter i Francis su tri brata koja nakon očeve smrti putuju Indijom kako bi se ponovno povezali. Svaki od njih će na taj put ponijeti svoj set dilema i osobnih problema, pa se tako Peter nalazi u stresu oko nadolazećeg očinstva. Njegov nas je lik proveo kroz spektar osjećaja povezanih s prihvaćanjem smrtnosti, ali i dolaska novog života. Koliko god se ne može pomiriti s očevom smrću te pojmiti kako će i njegovo dijete jednom ostati bez oca, na kraju dolazi do spoznaje kako je nužno znati tugovati, ali se isto tako pomiriti s onim neizbježnim te uživati u trenutku.

Što su nas naučili likovi iz filmova Wesa Andersona? (фото 5)