Traži

Kako je Tram 11 (ponovno) definirao zagrebačku rap scenu

Kako je Tram 11 (ponovno) definirao zagrebačku rap scenu

Povratak velikana

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Facebook,
promo

Vijest o povratničkom koncertu najpopularnije hrvatske rap grupe je odjeknula medijima i društvenim mrežama, a rezultat nismo morali dugo čekati - karte su rasprodane u rekordnih 18 dana, i to 200 dana prije nastupa

Ako ste odrastali u Hrvatskoj krajem devedesetih godina prošlog stoljeća, a imali ste nekog afiniteta prema alternativnijim glazbenim žanrovima, gotovo je nemoguće da se niste susreli s grupom Tram 11. Dobro je poznato kako su devedesete godine bile tzv. zlatno doba rapa u svijetu, odnosno godine u kojima su svoja najbolja ostvarenja predstavljala imena poput Tupaca i The Notorious B.I.G.-a. Kad govorimo o području Hrvatske, rap scena je i ovdje postojala te se postupno razvijala. Iz današnje perspektive je teško reći zašto je baš početak novog milenija bilo vrijeme u kojem je rap u Hrvatskoj mogao ući na velika vrata, no upravo se to dogodilo. Nakon ere hitova lakih nota i dance glazbe sumnjive kvalitete, mlađa je publika bila spremna za nešto drugačije. Štoviše, zahtijevala je to. Gotovo nas je preko noći zaintrigirala ova drugačija vrsta glazbe koja donosi društvenu kritiku, humorne elemente, ali i cijeli niz "zabranjenih" fraza.

Kako je Tram 11 (ponovno) definirao zagrebačku rap scenu (фото 1)

Kad govorimo o imenima koja su rap približila široj publici, onda svakako moramo spomenuti dvije ključne grupe. Radi se, naravno, o Bolesnoj Braći i Tram 11. Pjesme ovih repera se slušaju do danas, iako su obje grupe davno prestale s aktivnim djelovanjem. Njihovim odlaskom zagrebačka rap scena nije propala, no nikad se više nije ponovio taj moment masovnog oduševljenja nekim domaćim izvođačem iz ovog žanra. Sve do 1. travnja ove godine, kada je stigla jedna posve neočekivana najava: Tram 11 će 11.11. održati koncert u Maloj dvorani Doma sportova. Kako kažu, svojim su obožavateljima ostali dužni jedan veliki koncert. Na ideju su došli nakon što su Target i General Woo iznenadili publiku u zagrebačkoj Tvornici zajedničkim nastupom na samostalnom koncertu Generala Woo-a i naišli na opće oduševljenje.

Budući da je vijest objavljena 1. travnja, mnogi su bili skeptični oko njene istinitosti. Ipak, nakon što je agencija LAA koja stoji iza organizacije koncerta potvrdila kako su karte rasprodane u roku od 18 dana, postalo je jasno kako o šali nema govora. Koncert će se sada premjestiti u Veliku dvoranu Doma sportova, a koncert će se tamo održati čak i ako bude potražnje za još većom dvoranom. Iako su priželjkivali velik odaziv, nisu se mogli nadati da će karte jednako prodavati u Hrvatskoj i inozemstvu, kao ni to da će oboriti rekord vremena Doma sportova u kojem su se karte rasprodale. Ako pogledamo aktualne svjetske trendove, vidjet ćemo da se dobro prodaje gotovo sve što posjeduje retro prizvuk. Ljudi nisu imuni na nostalgiju i sjećanje na neka bezbrižnija vremena, pa ako im ponudite sadržaj koji evocira taj osjećaj, a uz to je i kvalitetan, možete računati na komercijalni uspjeh.

Upravo je to slučaj i s groznicom oko ovog povratničkog koncerta. Uz to, hrvatska je publika ponovno željna alternativnije glazbe koja se ne boji kritike društva u kojem živimo. Tram 11 je ponovno ispravno prepoznao moment u kojem je publika za njih spremna, a oprezno najavljuju i snimanje dokumentarnog filma o njihovoj karijeri, kao i još poneki potencijalni koncert. Na koncertu će izvesti pjesme s njihova dva uspješna studijska albuma: "Čovječe ne ljuti se" (1999.) i "Vrućina gradskog asfalta", a vjerojatno možemo očekivati i pokoju samostalnu pjesmu Targeta ili Woo-a. Organizatori posebno ističu kako ih veseli interes različitih dobnih skupina za ovaj koncert, od onih koji su odrastali u devedesetima, ali i onih koji grupu nikad nisu imali prilike slušati uživo. Do koncerta je ostalo još nešto više od pola godine, što vam daje dovoljno vremena za prisjetiti se zašto se dobro družiti s hrvatskim velikanima, ali i zašto 1 i 1 nisu dva već 11.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor