Search

Predstavnice nove hrvatske fotografije 3. dio

Predstavnice nove hrvatske fotografije 3. dio

Petra Mrša

Tekst: Tina Kovačiček


Nakon Marine Paulenke i Ane Mihalić, u našem posljednjem dijelu trodijelne priče o mladim hrvatskim fotografkinjama, predstavljamo vam sjajnu Petru Mršu koja je uz već spomenute fotografkinje, svojim radovima privukla pažnju struke. Ova rođena Riječanka u Zagrebu je diplomirala sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima. Nakon toga odlučila se za Akademiju dramske umjetnosti, smjer snimanje, a trenutno je studentica diplomskog studija fotografije. Na festivalu "Rovinj Photodays" 2011. godine, pobjeđuje u kategoriji 'Akt', a sljedeće godine dobiva posebno priznanje za mlade autore. Samostalno je izlagala u Zagrebu u SKD-u Prosvjeta 2009., u Galeriji VN 2012. i Galeriji KIC 2012., te u Mariboru u galeriji Cetralna postaju 2012. Sudjelovala je na petnaestak skupnih izložbi. Njezine radove možete pronaći u slobodnoj prodaji u galeriji Inkubator.

Kako je počela tvoja priča s fotografijom?

Dok još nisam upisala Akademiju, studirala sam sociologiju i psihologiju. Fotkanjem bih se nagrađivala od učenja za te ispite. Kad sam dovoljno naučila, onda bih si priuštila, kao nagradu, vrijeme za fotografiranje. To me je opuštalo, uživala sam u tome. Tako sam prikupljala energiju za druge aktivnosti. Sada to više nije u potpunosti tako.

U kojoj vrsti fotografije najviše uživaš? Prepuštam tebi da sama definiraš riječ vrsta, ukoliko želiš.

U puno “vrsta” (konceptualnoj, dokumentarnoj, primijenjenoj), ali to ovisi o trenutnom raspoloženju i onome što mi nedostaje. Nekad je to priroda, nekad su to ljudi, nekad više tehnički usmjeren rad u studiju, nekad novci. Svakako mi je najvažnije da ljudi koji sudjeluju u kreativnom procesu nisu tašti i da su željni surađivati.

Petra Mrša

Nova škola

Kakvi kadrovi-motivi-trenuci zaokupljaju tvoju pažnju?

Možda su to najčešće neki intimni trenuci iz moje neposredne, najbliže okoline.

Najljepše doba dana za snimanje?

To ovisi o ideji projekta. Vrijeme je također subjekt u fotografiji, nekad ne želimo fotografirati lišće i maglu, a nekad žarko plavo nebo jer ne paše uz lice koje fotografiramo ili uz određenu modernu kolekciju. U najširem smislu, uz ideju koju želimo iskomunicirati.

Što je bitno za dobru fotografiju?

Da ju sam autor ili još bolje, važan kritičar dobro plasira, tj. kontekstualizira. Bez toga će ostati neopažena.

Petra Mrša

Nova škola

Blur ili oštrina?

I to su, kao i vrijeme, izražajna sredstva. Svako ima svoje značenje, svoju kvalitetu i treba ih se upotrebljavati kada se želi takvu kvalitetu upisati u motiv.

Najdraži projekt na kojem si radila?

Nova škola. Radim na njemu četiri godine. Iako sam ga izlagala u ožujku 2012. godine u Galeriji VN, a ove ću ga godine izlagati u Italiji na Savignano Immagini festivalu, nisam ga prestala razvijati i raditi nove fotografije. 

Slavna fotografkinja Dorothea Lange jednom je rekla: Odaberi temu i razradi ju dok se ne umoriš. Ono što slikaš mora biti nešto što istinski voliš ili istinski mrziš! Slažeš li se?

Slikam ono što istinski volim, ono što mrzim ne slikam, eventualno slikam neke stvari koje me muče, ali bavim se njima jer su mi važne, ne jer ih mrzim. Umaram se u svakom smislu: fizičkom kod dugog fotkanja, mentalnom: od dugog promišljanja o konceptu. Ali ne umorim se nikad ozbiljno od samog medija fotografije. Nekada mi se čini da ne mogu sve što želim komunicirati isključivo fotografijom, ali ljubav gledanja kroz tražilo, kadriranje i okidanje traje bez kriza.

Petra Mrša

Petra Mrša

Petra Mrša

Petra Mrša

Petra Mrša

Petra Mrša

Petra Mrša

Razgovarala: Tina Kovačiček
Foto: Petra Mrša 

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više