Traži

Izraelski umjetnik Shir Handelsman ekstravagantnim radovima budi najskrivenije traume

Izraelski umjetnik Shir Handelsman ekstravagantnim radovima budi najskrivenije traume

Multimedijalni umjetnik svojim radovima istražuje i otkriva poremećaje koji postoje u intimnim odnosima

Tekst: BURO.


Za koji dan, Zgreb postaje središte ekstravagantne ljubavi! Peti po redu festival Ekstravagantna tijela smješta fokus na kompleksnost ljubavi kao emotivne i seksualne kategorije na međi požude i prijateljstva. Festival će se održati u HALI V Tehničkog muzeja Nikola Tesla od 18. rujna do 10. listopada, a okupit će preko 30 međunarodno priznatih umjetnika, istraživača i znanstvenika iz Hrvatske, regije i svijeta.

Izložba Ekstravagantna ljubav centralni je događaj festivala, a na njoj će dvije video instalacije Morendo i Svaki dio mog tijela je čudo izložiti i izraelski umjetnik Shir Handelsman. Specijaliziran za područje videa, zvuka, crteža, skulptura i instalacija, Shir u svojim radovima istražuje i otkriva poremećaje koji postoje u intimnim odnosima. Tko su glavni akteri njegovog umjetničkog rada i uz što sve veže ljubav - otkrio nam je u intervjuu.

Ekstravagantna ljubav istražuje što znači voljeti, koga je sve moguće voljeti i kako tu ljubav izražavamo. Tko voli, a tko je voljen u tvojim radovima?

U mojim radovima ljubavnik je osoba koja se samo sjeća ljubavi. Likovi u videu doživljavaju kratko i neočekivano uskrsnuće ljubavi i svoje veze, što dovodi do nenadane pomutnje u njihovim svakodnevnim životima. Zahvaljujući tom privremenom oživljavanju, ljubavnici se osvrću na svoj život, promatrajući prošlost iz perspektive sadašnjosti. To emocionalno sagledavanje prošlosti moglo bi potaknuti razmišljanje o memoriji ljubavi - postoji li ona još uvijek, iako je romansa završila? Ostaje li sjećanje na nju nepromijenjeno iako se ljudi mijenjaju i razvijaju nove osjećaje prema drugim ljudima?

Video "Svaki dio mog tijela je čudo" se bavi suvremenom percepcijom i konzumacijom vizualnih slika

Kako se ljubav manifestira u tvojim radovima?

Ljubav se u mojem radu uglavnom manifestira kroz osjetila. Radi se o detaljnom opisu onoga što je svaki od likova vidio u trenutku tog neočekivanog susreta kao bivših ljubavnika, odjeće koju su nosili, zvukova koje su čuli, što je svatko od njih osjetio u svom tijelu i duši - sve su to različita utjelovljenja ljubavi koja su osjetili na benzinskoj postaji, viđena iz njihova kuta gledanja. No, u radu je prisutna i druga vrsta ljubavi - ljubav umjetnika prema svojim roditeljima i njegova djetinja želja, da ih sada, u odrasloj dobi, ponovno spoji putem svoje umjetnosti i imaginacije.

Koje osjećaje možemo vezati uz tvoje radove?

Emocije nostalgije, boli, tuge i bliskosti su sve prisutne u ovom radu. No čini mi se da je u njemu dominantno emocionalno stanje nedostatak kontrole, ta anksioznost koju osjećamo, primjerice, kad se zaljubljujemo u nekoga. U ovom filmu radi se o drugačijoj vrsti anksioznosti, koja proizlazi iz sjećanja na to kako je bilo osjećati te jake emocije koje su te određivale. Ta anksioznost, povezana s iznenadnim prisustvom ljubavi koja sada više nema, pretvara se u trezveno shvaćanje sadašnjosti - o smrti ljubavi i, u neku ruku, smrti onoga što si tada bio.

Prizor iz dvokanalne video instalacije "Morendo"

Kako se tvoji radovi, koji će biti predstavljeni na festivalu Ekstravagantna tijela, i tvoja umjetnička praksa bave istraživanjem ekstravagantne ljubavi?

Duboko vjerujem da mi moje opsesije pomažu u umjetničkoj praksi. Umjetnost može biti platforma za ispunjavanje žudnji i apsurdnih želja i utoliko ima terapijski učinak. Korištenje mojih roditelja kao marioneta u drami koju sam osmislio i koja se temelji na stvarnom životu moglo bi se smatrati mojim oblikom ekstravagantne ljubavi prema njima ili prema meni samome. Moj rad ne mijenja stvarnost o mojoj napukloj obitelji, ali omogućuje mi ostati sebično dijete koje sanja o tome da će mu roditelji ponovno biti skupa ili barem oživljava nadu u ponovno spajanje. Istovremeno, ovaj mi rad omogućava da se nasmijem svojoj osobnoj tragediji ili da čak pokušam naći poveznice između patoloških obrazaca mojih članova obitelji i shvaćanja ljubavi. Na primjer, kad moja majka na kraju filma izjavi da se nikada neće moći vratiti na benzinsku postaju, jasno je da bi ta ekstravagantna ljubav mogla biti potencijalno opasna i da ljubav može probuditi naše najskrivenije i najstarije traume.

Prizor iz dvokanalne video instalacije "Morendo"

Kustoski tim izložbe čine svjetski renomirani umjetnik i kustos specijaliziran za eksperimentalnu medijsku umjetnost i interaktivne instalacije Stahl Stenslie te KONTEJNER-ove kustosice Klara Petrović i Luja Šimunović. Za više informacija posjetite njhovu internetsku stranicu, Facebook stranicu ili Instagram profil.

 

 

Napišite komentar