
Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane
Umjetnost ima tu moć da nas sa samo jednim pogledom ili zvukom odvede na neko daleko putovanje ili, pak, u prošlost, a upravo su takvi radovi Josipe Krolo. Splićanka koja se školovala u Splitu, Zagrebu i Barceloni te izlagala na više samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, svoju je novu seriju posvetila rodnom gradu.


Pod nazivom "Postsezona" umjetnica koja se najviše bavi slikarstvom i street artom, predstavila je vizuru Splita u nostalgičnom, pastelnom duhu koja, bez obzira na divnu retro vibru i smirujući ugođaj koji zaista vlada u postsezoni, kada grad napuste turisti, ipak podsjeća na nešto mnogo važnije - bavi se gentrifikacijom Splita, posljedicom postkonfliktnih privatizacijskih zločina nakon raspada Jugoslavije te potpunim oslanjanjem na tercijarni sektor ekonomija - turizam.


Radovi na kojima vlada pustoš, odnosno koji su lišeni ljudskih figura (za razliku od prijašnje serije "Kupači") neodoljivo podsjećaju na trenutačnu situaciju na dalmatinskoj obali, uzrokovanu pandemijom virusa Covid-19. Tobogan, spasilački toranj, prazne ležaljke, bazeni i teniski tereni, samo su dio motiva koje je 28-godišnjakinja pretočila u umjetnost. Uz morske motive i one koji evociraju ljeto, u radovima Krolo može se pronaći i još prepoznatljivih arhitektonskih djela poput splitskog Koteksa ili bazena Poljud.


Njezini se radovi mogu pogledati na Instagram profilu, a printevi, nastali prema originalnim slikama na platnu, mogu se i naručiti putem webshopa Etsy. Limitirana je količina, odnosno na pozadini svakog printa napisani su broj primjerka unutar limitiranog izdanja, godina i potpis, a dostupni su u dvije veličine A4 i B1. Iako je prvi print napravila na zamolbu prijatelja, shvatila je da bi bilo odlično, osim originalnih radova i murala, ponuditi i cjenovno pristupačnije radove, pa su tako njezini vizuali Splita (kojima je shipping besplatan) dosad otputovali u različite dijelove svijeta.
Leave a comment