Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane

Tekst: D.D.

Image: Josipa Krolo

Umjetnost ima tu moć da nas sa samo jednim pogledom ili zvukom odvede na neko daleko putovanje ili, pak, u prošlost, a upravo su takvi radovi Josipe Krolo. Splićanka koja se školovala u Splitu, Zagrebu i Barceloni te izlagala na više samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, svoju je novu seriju posvetila rodnom gradu.

Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane (фото 1)
Downward spiral, Where's the lifeguard
Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane (фото 2)
Šah

Pod nazivom "Postsezona" umjetnica koja se najviše bavi slikarstvom i street artom, predstavila je vizuru Splita u nostalgičnom, pastelnom duhu koja, bez obzira na divnu retro vibru i smirujući ugođaj koji zaista vlada u postsezoni, kada grad napuste turisti, ipak podsjeća na nešto mnogo važnije - bavi se gentrifikacijom Splita, posljedicom postkonfliktnih privatizacijskih zločina nakon raspada Jugoslavije te potpunim oslanjanjem na tercijarni sektor ekonomija - turizam.

Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane (фото 3)
Jugoplastika, Škver
Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane (фото 4)
Iznad situacije

Radovi na kojima vlada pustoš, odnosno koji su lišeni ljudskih figura (za razliku od prijašnje serije "Kupači") neodoljivo podsjećaju na trenutačnu situaciju na dalmatinskoj obali, uzrokovanu pandemijom virusa Covid-19. Tobogan, spasilački toranj, prazne ležaljke, bazeni i teniski tereni, samo su dio motiva koje je 28-godišnjakinja pretočila u umjetnost. Uz morske motive i one koji evociraju ljeto, u radovima Krolo može se pronaći i još prepoznatljivih arhitektonskih djela poput splitskog Koteksa ili bazena Poljud.

Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane (фото 5)
Postsezona
Josipa Krolo je umjetnica čiji radovi savršeno prikazuju usporene ljetne dane (фото 6)
Teniski tereni Firule Split

Njezini se radovi mogu pogledati na Instagram profilu, a printevi, nastali prema originalnim slikama na platnu, mogu se i naručiti putem webshopa Etsy. Limitirana je količina, odnosno na pozadini svakog printa napisani su broj primjerka unutar limitiranog izdanja, godina i potpis, a dostupni su u dvije veličine A4 i B1. Iako je prvi print napravila na zamolbu prijatelja, shvatila je da bi bilo odlično, osim originalnih radova i murala, ponuditi i cjenovno pristupačnije radove, pa su tako njezini vizuali Splita (kojima je shipping besplatan) dosad otputovali u različite dijelove svijeta.